שתף קטע נבחר

חבר מועצה הואשם: איים להפיץ סרטון של אקט מיני בבית כנסת

זה קרה לפני הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות: חבר מועצת גדרה ציון ידעי ושלושה מקורביו איימו להפיץ סרטון שבו נראה אדם מקיים אקט מיני על מנת למנוע ממנו להתמודד למועצה. הארבעה מואשמים בסחיטה באיומים

 

סגן ראש מועצת גדרה לשעבר ציון ידעי ()
חבר המועצה ציון ידעי

חבר מועצה, שני קרובי משפחתו ואיש אמונו חברו יחד כדי למנוע מאדם להתמודד למועצת היישוב גדרה, ואיימו לפרסם סרטון שבו הוא נראה מבצע אקט מיני בבית כנסת. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (ה') לבית משפט השלום ברחובות נגד חבר המועצה המקומית ציון ידעי, אמנון מלמד, שאול ידעי ויוסי סיאני. הארבעה מואשמים בסחיטה באיומים. למלמד וסיאני מיוחסת גם עבירת השמדת ראיה.

 

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נעמה תור זאבי מפרקליטות מחוז מרכז, ציון ידעי כיהן כסגן ראש המועצה במשך 10 שנים. אמנון מלמד הוא איש אמונו שעובד במועצה, שאול ידעי הוא אחיו ויוסי סיאני הוא בן דודם של האחים ידעי.

 

במועד ובדרך שאינה ידועה במדויק, הגיע לידי סיאני סרטון בעל גוון מיני, שבו נראה לסברת הנאשמים המתלונן מבצע כאמור אקט מיני.

 

לטענת הפרקליטות, הנאשמים סיכמו ביניהם כי ידרשו מהמתלונן למנוע את התמודדותו בבחירות המקומיות שנערכו באוקטובר האחרון - ולא יפרסמו את הסרטון.

 

לפי כתב האישום, במספר רב של הזדמנויות שוחחו הנאשמים ביניהם, תכננו את העברת הסרטון לגורמים אחרים לצורך הפעלת לחץ על המתלונן וכן את העברת המסר המאיים למתלונן ולאנשיו. הם גם עדכנו זה את זה לגבי התקדמות התוכנית בפועל.

מבוכה פוליטית במושבה בשפלה (צילום: בני דויטש) (צילום: בני דויטש)
מבוכה פוליטית במושבה בשפלה(צילום: בני דויטש)

בהתאם לסיכום בין הנאשמים, כחודש לפני יום הבחירות, במועד שאינו ידוע במדויק, הגיע אמנון אל ביתו של חברו הקרוב ופעיל ברשימה של המתלונן. אמנון אמר לחבר כי ברשותו תמונות וסרטון שבהם נראה המתלונן במהלך אקט מיני. עוד הוסיף אמנון כי הוא יגרום לו לעזוב את גדרה ולא - יפיץ את הסרטון.

 

לאחר מכן, טרם יום הבחירות, הגיעה שמועה לאוזניו של המתלונן שלפיה במטה הבחירות של ציון ידעי מחזיקים בחומר שיש בו כדי לפגוע מאוד במתלונן. ביודעו כי שאול ידעי קרוב לציון ובעל השפעה עליו, ביקש המתלונן להיפגש איתו.

 

שאול ידעי, המתלונן וחברו נפגשו, ובמהלך הפגישה אישר שאול באוזני המתלונן כי ברשות הנאשמים סרטון המתעד לכאורה את המתלונן בזמן אקט מיני. שאול אמר למתלונן כי הוא לא צריך לדאוג, ושהוא ידאג שהסרטון לא יופץ לפני הבחירות ולא יגרום לו נזק.

 

לצורך מימוש תוכנית הסחיטה, ב-17 בנובמבר בשנה שעברה התקשר אמנון מלמד אל חברו של המתלונן וביקש להיפגש איתו. בפגישה הציג אמנון תמונות בשחור-לבן שבהן נראו דמויות בעירום וטען כי מדובר במתלונן. אמנון אמר לחברו של המתלונן להזהיר אותו - אחרת הוא יפרסם את התמונות.

 

למחרת, כך לפי האישום, התקשר שאול אל המתלונן וביקש להיפגש עמו. בפגישה אמר לו שאול כי ראה במו עיניו את הסרטון וכי ציון ואמנון רוצים "למחוק אותו", וכי הוא ניסה לשכנע אותם למתן את עמדתם.

 

"כל גדרה תזדעזע" 

ב-20 בנובמבר נפגשו שוב אמנון וחברו של המתלונן. אמנון הראה לחבר את הסרטון ואמר לו כי "המלחמה נגמרה", כי הוא דורש שהנסחט לא יתמודד למועצה וכי אם הסרטון יופץ - "כל גדרה תזדעזע".

 

החבר דיווח למתלונן על המפגש, וזה נסע לביתו של שאול ובהמשך שוחח איתו כמה פעמים בטלפון. במהלך השיחות אמר שאול למתלונן כי ציון צריך להיות סגן ראש המועצה ודרש ממנו לצרף את המנדטים של המתלונן כדי שציון יזכה בתפקיד הסגן. בכתב האישום צוין כי שאול הנחה את המתלונן לדבר עם ראש מועצת גדרה יואל גמליאל ולומר לו כי ציון ידעי ישמש כסגנו.

 

עוד נאמר בכתב האישום כי בהמשך, בתיאום עם שאול ויוסי, הגיעו ציון ואמנון ב-25 בנובמבר לבית מועמד שדורג במקום השני ברשימת המתלונן. שם הראו לו הסרטון וטענו באוזניו כי המצולם הוא המתלונן.

עורך דין ירון פורר  ( צילום: מוטי קמחי )
עו"ד פורר( צילום: מוטי קמחי )
 

עוד אמרו כי הם דורשים מהמתלונן שלא להתמודד והנחו את המועמד שדורג במקום השני להתקשר אל המתלונן ולמסור לו כי יש בידם סרטון שבו הוא נראה מבצע אקט מיני בבית כנסת.

 

ב-27 בנובמבר, התקשר אמנון ליוסי והודיע לו שציון נעצר ועל חששו שהמשטרה מחפשת גם אחריו. בתגובה הורה יוסי לאמנון "למחוק את הטלפון". בהמשך, כך טוענים בפרקליטות, הורה יוסי לאמנון "להעיף את הטלפון" והשניים שוחחו בעניין גרסה אפשרית שימסור אמנון בחקירתו. במועד שאינו ידוע, הטיח אמנון את מכשיר הטלפון על הארץ כמה פעמים והשליך אותו בוואדי בפאתי הדרך.

 

עו"ד ירון פורר, שמייצג את הנאשמים, אמר: "מרשיי מכחישים מכול וכול את המיוחס להם. הם כלל לא סחטו את המתלונן. ולראיה, רק אחרי תקופה ארוכה למרות שהתלונן ידע על הקלטת הוא פנה למשטרה. מרשיי אנשי ציבור ואנשים חרדים שפעלו מתוך תפקידם וצו מצפונם לכל אדם שמקיים יחסי מין בבית כנסת ימשיך לכהן כאיש ציבור וכאדם שמחנך ובא במגע עם בני נוער רבים. אין בליבי ספק שהתביעה טעתה בהבנת מניעי מרשיי".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים