שתף קטע נבחר

צפו: הצית בית כנסת בבריטניה - וגם את עצמו

אנטישמי שפרסם שירים נגד יהודים ב"סאונד קלאוד" הצית בית כנסת בן מאות שנים בעיר אקסטר, אך הלהבות פגעו גם בו. כשנעצר, שאל אם המבנה נשרף עד היסוד: "אחרת זה ביצוע גרוע". הוא הודה, ואושפז בבית חולים פסיכיאטרי

 

 

בית משפט בבריטניה הורה אתמול (יום ו') לשלוח לבית חולים פסיכיאטרי, למשך זמן בלתי מוגבל, גבר שהצית שריפה בבית כנסת בן מאות שנים בעיר אקסטר – ונפגע בעצמו מהלהבות. לפי הדיווחים בתקשורת הבריטית, הפסיקה התקבלה לאחר שטריסטן מורגן בן ה-52, תושב העיר שבדרום-מערב אנגליה, הודה בהצתה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

במשטרה המקומית פרסמו תיעוד של ההצתה, שאירעה ב-21 ביולי אשתקד – ערב צום תשעה באב של אותה שנה. לפי אתר האינטרנט של בית הכנסת, הוא נבנה בשנת 1763. בצילום ממצלמת אבטחה סמוכה נראה מורגן שובר חלון במבנה בעזרת גרזן קטן, ולאחר מכן שופך לתוכו דלק, מצית אותו – ואז נפגע בעצמו מהלהבות. בסרטון נראה שערו עולה באש, ולפי סוכנות הידיעות הבריטית PA הוא נכווה בידיו ובמצחו.

הצתה שריפה אנטישמיות בית כנסת אקסטר בריטניה פעיל ימין קיצוני (צילום: משטרת המחוזות דבון וקורנוול, בריטניה)
מתוך התיעוד שפרסמה המשטרה הבריטית(צילום: משטרת המחוזות דבון וקורנוול, בריטניה)

הצתה שריפה אנטישמיות בית כנסת אקסטר בריטניה פעיל ימין קיצוני (צילום: משטרת המחוזות דבון וקורנוול, בריטניה)
מורגן שובר עם גרזן את חלון בית הכנסת, לפני ששפך פנימה דלק(צילום: משטרת המחוזות דבון וקורנוול, בריטניה)

באמצעות התיעוד, שבו נראה בהמשך מורגן נכנס לרכבו ונמלט, עלתה המשטרה על זהותו. כשנעצר, כך דווח ב-BBC, הוא אמר לשוטרים: "בבקשה תגידו לי שבית הכנסת נשרף עד היסוד. אם לא, זה היה ביצוע גרוע". ברשת הבריטית דווח עוד כי עלות שיקום הנזקים בעקבות השריפה בבית הכנסת עמדה על כ-23 אלף פאונד (כ-100 אלף שקלים).

 

התובע במשפט, אליסטר ריצ'רדסון, אמר שלמורגן יש "אמונה אנטישמית חזקה, שמתבטאת ברצון לגרום נזק לקהילה היהודית ובאובססיה לחומרים אנטישמיים מתועבים". הוא ציין כי מורגן יצר שירים שהסיתו לאלימות נגד יהודים והחזיק ברשותו חומרים בעלי תכנים הקשורים לאידיאולוגיה הנאצית. ב-BBC ציינו בהקשר זה כי מורגן אף הודה בעבר בעבירה של הסתה לטרור, בעקבות שיר שפרסם בפלטפורמת האודיו המקוונת "סאונד קלאוד", תחת השם "האדם הלבן".

הצתה שריפה אנטישמיות בית כנסת אקסטר בריטניה פעיל ימין קיצוני (צילום: משטרת המחוזות דבון וקורנוול, בריטניה)
עשן עולה משערו של מורגן לאחר שנפגע מהאש(צילום: משטרת המחוזות דבון וקורנוול, בריטניה)

הצתה שריפה אנטישמיות בית כנסת אקסטר בריטניה פעיל ימין קיצוני טריסטן מורגן ()
פרסם שיר שעודד אלימות נגד יהודים ב"סאונד קלאוד". טריסטן מורגן
 

לפי המשטרה המקומית, התיעוד מצביע על תכנון מחושב מצדו של מורגן להצתת בית הכנסת. עם זאת, בהודעה שפרסמה נמסר עוד כי "מורגן בבירור אינו במצב טוב". לדברי המשטרה, מספר בדיקות רפואיות "מדוקדקות" הצביעו על הצורך לאשפזו בבית חולים פסיכיאטרי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משטרת המחוזות דבון וקורנוול, בריטניה
תיעוד ההצתה בבריטניה
צילום: משטרת המחוזות דבון וקורנוול, בריטניה
מומלצים