שתף קטע נבחר

הדי ג'יי שנרצח במקסיקו הובא למנוחות: "לקחו לי את הנשמה"

מאות ליוו בדרכו האחרונה את רונן דהן, שנורה למוות בידי שודדים במהלך הופעה. אימו זעקה בכאב: "לקחו לי את האוויר". בת דודתו השמיעה מעל קברו את אחת מיצירותיו

 

 

 

מאות בני אדם ליוו היום (ראשון) למנוחות את רונן דהן, הדי ג'יי מחיפה שנרצח ביריות במהלך הופעה במקסיקו. אימו, ג'נט, זעקה בתחילת ההלוויה בכאב: "לקחו לי את האוויר, לקחו לי את הנשמה".

 

הלוויתו של רונן דהן ז
הלוויתו של רונן דהן ז"ל בחיפה (צילום: אחיה ראב"ד)

רונן דהן (perplex) ()
"היית לי כמו שומר ראש". רונן דהן

הלוויתו של רונן דהן ז
(צילום: אחיה ראב"ד)

גופתו של רונן הוטסה לארץ בסיוע תרומות שגייסו בני המשפחה וחבריו והוא נטמן בבית העלמין כפר סמיר בעיר.

 

בת דודתו, תמר, השמיעה מעל קברו את אחת מיצירותי וסיפרה כי בילדותם כינו אותם 'אמנון ותמר' משום שלא נפרדו. "רונן שלי ואני היינו בלתי נפרדים, שיחקנו ביחד, עשינו שטויות ביחד וכאבנו ביחד", אמרה. "הכל סיפרתי לך ושיתפתי. אתה האח הגדול שלא היה לי. אחר כך עברת לגור איתנו, והיית לי כמו שומר ראש.

 

"אני הייתי הזהירה והחנונית, שתמיד הזהירה אותך שלא תעשה את זה, ולא את זה. ואתה תמיד צחקת עליי. בסופו של דבר היינו בשני הצדדים של העולם. אני מצטערת שלא הייתי שם להיות החנונית שתזהיר אותך, שתחזור הביתה", קראה בכאב.

 

 

לפי הדיווחים במקסיקו, דהן נרצח ביריות במועדון ריקודים במחוז סאן לואיס פוטוסי שבמרכז המדינה. בערך ב-6:30 בבוקר פרצו אנשים חמושים למועדון ומסיבה לא ברורה פתחו באש לעבר משתתפי המסיבה. דהן נהרג כתוצאה מהיריות. חוגג נוסף במסיבה נורה ונהרג ועוד שלושה נפצעו.

 

עוד לפי דיווחים, אירוע הירי קשור ככל הנראה למלחמות הקרטלים. התובע המחוזי של סאן לואיס פוטוסי מסר כי החל לאסוף מידע ופתח בחקירה.

 

דהן החזיק גם בדרכון צרפתי. במשך השנים הוא הופיע במקומות רבים בעולם ובהם הודו, אוסטרליה ולונדון. הוא פרסם מעל 10 אלבומים. בשבועות האחרונים, הדי ג'יי הישראלי הופיע במסיבות נוספות בדרום אמריקה.

 

מעריצים רבים הביעו תדהמה ברשתות החברתיות ממותו של דהן, שכיומיים לפני שנרצח העלה לעמוד הפייסבוק שלו פוסט עם מיקומו במקסיקו. חבריו סירבו להאמין לידיעה הקשה, ובין היתר אחת מהן כתבה: "אני קוראת את מה שכתוב ומחכה שתשלח לי הודעה. אני מסרבת לחלוטין להאמין, אין מצב שאתה לא פה. רונן, תכתוב לי שהכול בסדר".

 

אריק איאווסקה, המשמש כסוכנו של דהן בארץ סיפר בשיחה עם ynet לאחר הרצח: "פשוט בלתי נתפס. רונן היה אחד האנשים הכי גדולים בסצנת הטראנס, הוא היה אחד ממייסדי תרבות הטראנס בישראל, אחד האמנים הראשונים שהתחילו לנגן בעולם". עוד הוסיף איאווסקה: "הוא היה בן אדם מקסים, איש מצחיק ותמיד רצה שיהיה טוב לכולם, תמיד חייך. זו אבידה גדולה לכל התרבות שלנו".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אחיה ראב"ד
הלווייתו של רונן דהן ז"ל
צילום: אחיה ראב"ד
מומלצים