שתף קטע נבחר

תשעה חודשי עבודות שירות לצעיר שהסית נגד ערבים בפייסבוק

תושב אילת הורשע בהסתה לגזענות ואלימות נגד ערבים בימים שאחרי חטיפת שלושת הנערים. בית המשפט גזר עליו חצי שנת עבודות שירות, אך הפעיל עונש מותנה שהוטל עליו במשפט קודם

שישה חודשי עבודות שירות נגזרו היום (ג') על ליאור כהן, בן 25 מאילת, שהורשע בכמה עבירות של הסתה לגזענות ואלימות. בית המשפט הפעיל עונש מאסר מותנה שהוטל על כהן בתיק אחר, כך שבסך הכול ירצה תשעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות.

 

על פי כתב האישום שבו הורשע בבית משפט השלום בבאר שבע, לפני חמש שנים, בעקבות החטיפה והרצח של שלושת הנערים גלעד שאער, יעקב פרנקל ואייל יפרח על ידי טרוריסטים, הוא פרסם פוסטים שהסיתו נגד ערבים. הוא הקים קבוצה בפייסבוק בשם "ערבי גבר זה ערבי בקבר". בקבוצה כתב "לכל מי שרוצה נקמה, אנחנו פה כדי להגשים לכם אותה. הצטרפו אלינו לז**ן ולפוצץ כל ערבי שצץ לכם מול הפנים". בנוסף, כתב "מוות לערבים ולשונאי ישראל" ואיחל ל"שמאלנים" חיים בסבל.

פייסבוק (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

ההסתה הגיעה אחרי החטיפה והרצח שלהם. שלושת הנערים ()
ההסתה הגיעה אחרי החטיפה והרצח שלהם. שלושת הנערים
 

עוד כתב כהן בתגובה לאחד הגולשים שביקש "להתחיל לקרוע אותם" כי "זה הרעיון פה אחי. לאסוף כמה שיותר אנשים, לקבוע מקום ושעה ולהתחיל לרסק להם את הצורה בכל מקום".

 

"התבטאויות הנאשם בפרסומים שהעלה בפייסבוק היו בעלי ממד גזעני, ואף כללו קריאה לאלימות פיזית של ממש כלפי האוכלוסייה הערבית. התקופה המתוחה והרגישה שבה העלה הנאשם את הפרסומים העצימה את החשש שההתבטאויות היו עלולות ליפול על אוזניים קשובות שיתורגמו למעשים בפועל", כתב השופט יובל ליבדרו.

 

הוא ציין בגזר הדין כי נראה כי הנאשם עבר שינוי תפיסתי, ולפי דבריו ודברי המעסיק שלו אף מנהל שגרת חיים תקינה לצד בני מיעוטים. הנאשם הביע צער בבית המשפט ואמר כי טעה וכי הוא מצטער. הוא הוסיף כי הוא מתגורר ועובד לצד בני מיעוטים: "אני רואה אותם כמוני כמוך, הכל אותו דבר".

 

השופט ליבדרו ציין כי נתן משקל לחשיפה המועטה שלה זכו הפרסומים ו"לעובדה כי הנאשם הוא לא מנהיג או דמות חברתית מובילה והשפעתו על אחרים מוגבלת באופן יחסי". עוד לקח בחשבון כי הפרסומים של לא הובילו בסופו של יום לנזק החורג מעצם הפרסום. יחד עם זאת אמר כי "יש מקום לתת את הדעת גם לעובדה שעסקינן בעבירות שלהן רקע ובסיס אידיאולוגי גזעני אשר ככלל מצדיקות החמרה בענישה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים