שתף קטע נבחר

נתניהו בטקס בשומרון: "לא ניתן לעקור יישובים יהודיים"

ראש הממשלה השתתף בחגיגות 40 השנים להקמת המועצה האזורית שומרון, ואמר ברקע התוכנית האמריקנית כי לא ייתן יד לפינוי יישובים יהודיים או ערביים. ראש המועצה העניק פרחים לרעיית רה"מ וקרא לחיבורים בימין

 

 

הממשל האמריקני טרם פרסם את החלק המדיני של עסקת המאה, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (רביעי) כי לא יאפשר פינוי של אף יישוב ביהודה ושומרון.

 

בדברים שנשא בטקס לחגיגות 40 שנים להקמת המועצה האזורית שומרון אמר נתניהו כי "אנחנו שוקדים על ביצור מפעל ההתיישבות. זה דורש כסף, נחישות והתגברות על לחצים. עשיתי את זה תחת כל הממשלות בראשותי, ובעזרת השם, ובעזרתכם, נמשיך יחד לעשות זאת גם הלאה".

בנימין נתניהו אירוע 40 שנה מועצה אזורית שומרון (צילום: שאול גולן)
ראש הממשלה בנימין נתניהו(צילום: שאול גולן)

על הלחצים הבינלאומיים אמר ראש הממשלה כי "כאלה לא היו חסרים שנים רבות, וייתכן שתמיד הדבר הזה יישאר. אנחנו עודמים מול זה בתקיפות, בשיקול דעת, באורך רוח, ומעל הכל - בהתמדה. והאמת שלנו מוסיפה להדהד בראש חוצות, אמת שאני אומר אותה לכל מנהיגי העולם - איננו נטועים בארץ נוכריה. בדיוק להיפך, עם ישראל בשומרון נמצא בביתו".

 

נתניהו פנה לקהל המשתתפים ואמר: "הנה התחייבות, היא לא מוגבלת בזמן, אך היא מוגבלת כאני נותן אותה בשמי: לא ניתן לעקור אף יישוב מארץ ישראל, בשום תכנית מדינית. לא יעקרו יישובים לא של יהודים, ואגב גם לא של ערבים. אנחנו לא עוקרים אנשים. גמרנו עם השטות הזאת. כולכם יודעים מה קיבלנו כשעקרנו יישובים. שלום? טרור וטילים".

 

ראש המועצה, יוסי דגן, אמר לנתניהו כי "תושבי השומרון מאחוריך. גם אתה וגם ההתיישבות מותקפים ללא הרף, ואנו בטוחים שעם ישראל ייהנה מהנהגתך עוד שנים ארוכות".

 

דגן התייחס ל"עסקת המאה" המתגבשת של הממשל האמריקני ואמר: "בימים אלה אנחנו שומעים על תוכנית מדינית. אנחנו סומכים עליך שבכל תוכנית השומרון וההתיישבות תישאר לעולם בידי ישראל. זה הזמן להכיל ריבונות על יהודה ושומרון ועל כל אדמות המדינה. מיליוני דונם זועקים להקמת יישובים חדשים ביהודה ושומרון. לא שוכחים את ארבעת היישובים שפונו בהתנתקות, הגיע הזמן לביטול חוק ההתנתקות, ואנחנו נחזור ונבנה את ארבעת היישובים הללו מחדש".

 

לקראת הבחירות המתקרבות, דגן קרא מעל הבמה לאיחוד בין המפלגות שמימין לליכוד ואמר: "יש לנו ראש ממשלה מצוין, אבל זה לא מספיק. אנחנו צריכים לתת לו כוח. וזה יקרה רק עם אחדות בכל מפלגות הימין. אני קורא לראשי המפלגות - גלו מנהיגות, צו השעה להתאחד". ראש המועצה גם העניק זר פרחים לרעייתו של נתניהו, שרה, והודה לה בשם תושבי המועצה.

 

רק לפני חודש יצאו נגד ראש הממשלה ראשי המועצות הבולטים ביהודה ושומרון, בהם יוסי דגן, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, ושלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון, בקמפיין שדרש ממנו להחיל ריבונות על שטח C ולעצור את הבנייה הפלסטינים באזור.

 

חודשיים קודם לכן, ימים ספורים לפני הבחירות, אמר נתניהו כי בכוונתו לספח את יהודה ושומרון מיד לאחריהן. רה"מ נשאל מדוע לא סיפח עד כה את גוש עציון ומעלה אדומים - וענה כי הדבר נמצא בדיונים: "אני אדאג שנשלוט בשטח".

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: שאול גולן
מומלצים