שתף קטע נבחר

מנהל רשת טלגראס שוחרר מהכלא באוקראינה: "הסיוט נגמר"

אחרי ארבעה חודשים ממעצרו, עמוס סילבר שוחרר למעצר בית באוקראינה. בשבוע שעבר נדחה ערעורו ונקבע כי יוסגר לישראל. סילבר: "הכלא פה נוראי. אמרו לי שמשטרת ישראל ביקשה לשבור את רוחי"

 

 

 

כארבעה חודשים אחרי שנעצר באוקראינה, מנהל רשת טלגראס עמוס סילבר שוחרר היום (ה') מהכלא למעצר בית. סילבר פירסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט ובו נכתב "השתחררתי מהכלא".

 

עמוס סילבר (מתוך הפייסבוק של עמוס סילבר)
עמוס סילבר(מתוך הפייסבוק של עמוס סילבר)

בשיחה עם ynet אמר סילבר כי הוא שמח על ההחלטה, והאשים את בתי המשפט הישראליים ש"מתבססים על כלום", לדבריו. "החשודים בישראל עצורים על סמך כלום ושום דבר, בתוספת העובדה שהמשטרה בארצות הברית חקרה את אשתי ושחררה אותה בלי כלום. אני מקווה שבתי המשפט בישראל יתעשתו וישחררו את שאר העצורים במהרה".

 

סילבר אמר לעוקביו בפייסבוק כי "קשה להסביר כמה הכלא באוקראינה נוראי, אבל קשה לשבור אותי ואת רוח הלחימה שלי בהסכם ההסגרה עם ישראל. אם למשטרת ישראל היה בדל של הוכחות, לא הייתי משתחרר למעצר בית.

 

"התביעה פה ביקשה מהישראלים להביא להם עוד חומרים, עדויות והוכחות שיתמכו בטיעונים הכל כך כבדים שהם טוענים, והם לא הצליחו לעשות את זה. בסופו של דבר זה פעל לטובתי, כי זה גרם לי להיות משוחרר למעצר בית".

 

סילבר הוסיף: "השחרור שלי הוא לא שחרור מוחלט. אני משוחרר למעצר בית אבל כמובן שזה עולם אחר מלהיות בכלא. הייתי בשבעה תאים שונים וכל תא יותר גרוע מהשני. התא שהייתי בו בשלושה חודשים האחרונים הוא תא מזעזע, שנועד לשבור את רוחי והם אמרו לי שמשטרת ישראל ביקשה מהם לשים אותי בתנאים גרועים כדי לשבור אותי בשביל שאסכים להסגרה". סילבר סיכם: "אני מניח שאנוח בימים הקרובים. הסיוט נגמר לפחות להפעם, נשתמע בזמן אחר".

 

 

גלי סילבר, אשתו של עמוס השוהה בארצות הברית, סיפרה בשיחה עם ynet: “עמוס השתחרר ואנו מחכים לשובו בארצות הברית, שם יהיה חופשי ובטוח. לא תהיה הסגרה לישראל כי הוא לא ביצע שום פשע. יש עוד דברים שצריכים לעבוד עליהם ולהילחם בשקרים של המשטרה, אין צפי לחזרה שלו אבל באוקריאנה לא יכולים להחזיק אותו יותר מדי בלי הוכחות לפשע. ההחלטה לעצור אותו הייתה לא חוקית, המעצר היה לא חוקי. משטרת ישראל שיחדה שופטים וצריך להמשיך להילחם בהם".

 

פרשת "טלגראס" - כתבותנוספות:

סמים במאות מיליונים, 42 עצורים: ארגון פשע בטלגרם

כעשרת אלפים סוחרי סמים ברחבי העולם: עלייתה ונפילתה של "טלגראס"

החוקר שהפיל את טלגראס: "לא נתקוף את המשתמשים"

 

סילבר: "בתי המשפט בישראל מתבססים על כלום"

רק בשבוע שעבר פורסם כי בית המשפט באוקראינה דחה את הערעור של סילבר, ראש רשת הסמים טלגראס שנעצר בחודש מרץ באוקראינה - והתיר להסגירו לישראל. מועד ההסגרה יתואם בין רשויות החוק של שתי המדינות. אחרי מעצרו הגיש סילבר, המחזיק גם באזרחות אמריקנית, ערר על בקשת ישראל להסגירו. משרד התובע הכללי של קייב פתח אז בחקירת התלונה מול הרשויות בארץ.

 

מייסד טלגראס עמוס דב סילבר סמים ()
הערעור נדחה והוא יוסגר לישראל. סילבר

מבנה ארגון הפשיעה שחשפה המשטרה ()
מבנה ארגון טלגראס על פי המשטרה

בהודעת התובע הכללי של קייב מהיום צוין כי סילבר מבוקש על ידי רשויות החקירה בישראל בחשד שניהל ארגון פשע בעל עוצמה שהיה אחראי על הפצה מסיבית של חומרים נרקוטיים על ידי שליחים תוך שימוש ברשתות החברתיות, מעורבות של קטינים בשימוש בסמים מסוכנים והשתתפות של גורמים פליליים אחרים שבוצעו על ידי ארגוני פשיעה.

 

ההסגרה אושרה על ידי התובע הכללי של העיר והובאה לאישור בית המשפט המחוזי. אחרי בחינת טענות הצדדים, בית המשפט קיבל את עמדת התובע ודחה את הדרישה של סילבר לבטל את הסגרתו ולשחררו בערבות. בחודש מרץ השנה פשטו חוקרי להב 433 של המשטרה על בתי 42 חשודים בעבירות של סחר בסמים ברשת. ראש הרשת סילבר נעצר אז כאמור במקביל באוקראינה.

 

חודש לאחר מכן הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה כתבי אישום נגד 27 בני אדם בפרשה. כתבי האישום מייחסים למעורבים, כל אחד לפי חלקו, עבירות של תיווך לסחר בסמים מסוכנים, סחר בסמים מסוכנים, הדחת קטין לסמים מסוכנים, הלבנת הון ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים