שתף קטע נבחר

סערת טיפולי ההמרה: תקרית דיפלומטית בין ישראל ללוקסמבורג

ראש ממשלת לוקסמבורג, קסאבייה בטל, החרים את אירוע הפרידה משגרירת ישראל. בשל היותו הומו מוצהר, הוא הבהיר כי התבטאויותיו של פרץ אינן מאפשרות לו לקחת חלק באירוע רשמי של ישראל. במשרד החוץ לא הגיבו

 

קסאבייה בטל (צילום: AFP) (צילום: AFP)
קסאבייה בטל(צילום: AFP)

דבריו של שר החינוך רפי פרץ בעניין טיפולי ההמרה ממשיכים לעורר סערה. אתמול (ב') החרים ראש ממשלת לוקסמבורג, קסאבייה בטל, אירוע רשמי שהתקיים לרגל פרידה משגרירת ישראל בבריסל ולוקסמבורג.

 

קסאבייה, הומו מוצהר, הודיע על המהלך בשל התבטאויותיו של פרץ, שאמר כי הוא מאמין בטיפולי המרה ואף ערך כאלה בעצמו. הוא הסביר כי לא יוכל לקחת חלק באירוע רשמי של מדינת ישראל בשל כך. במשרד החוץ סירבו להגיב על הדברים. התקרית פורסמה אמש בחברת החדשות.

 

 
ישיבת ממשלה (צילום: אוהד צויגנברג)
שר החינוך רפי פרץ(צילום: אוהד צויגנברג)
 

תגובתו של קסאבייה היא המשך לגל תגובות חריפות שהושמעו ביומיים האחרונים במחאה על דבריו של פרץ, שאותם גינה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הדברים עוררו לא רק סערה במערכת הפוליטית, אלא גררו גם הפגנות של נציגי קהילת הלהט"ב ואמירות קשות מצד אנשי חינוך שיצאו נגד השר הטרי.

 

פרץ עצמו לא התנצל על הדברים, ובסביבתו אף תקפו את ה"עליהום התקשורתי" והאשימו את המבקרים בכך שהם מנסים "לסתום פיות".

 

הסערה החלה לאחר שאמר בריאיון לחברת החדשות בסוף השבוע כי "אפשר לבצע טיפולי המרה" בהומואים ולסביות. פרץ הוסיף כי הוא אף "עשה זאת בעבר". עוד אמר: "אני יכול להגיד שיש לי היכרות עמוקה בנושא החינוך ואף עשיתי זאת". פרץ נשאל על מערכת יחסיו עם הקהילה הגאה - והשיב: "אני אומר את זה כשר חינוך וכאזרח במדינת ישראל, אני מכבד כל אדם , אני מודה שאני באופן אישי, רב בישראל, התורה שלנו אומרת לנו דברים אחרים".

 

הוא אף נשאל כיצד ינהג לכשייגש אליו תלמיד ויאמר שיש לו נטייה הומוסקסואלית. על כך השיב: "קודם כל אחבק אותו, אומר לו דברים חמים, בוא נחשוב, נלמד, נתבונן. הוא יכיר את עצמו היטב ואז הוא יחליט".

  


פורסם לראשונה 15/07/2019 21:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים