שתף קטע נבחר

מבקש מקלט מניגריה הורשע באונס בת 15

אבו באכ גאלו, מבקש מקלט בן 33 מניגריה, אנס את הנערה ב-2013 לאחר שתקף אותה באגרופיו בדירה נטושה בדרום. הסנגור שאל את הנערה במהלך המשפט: "כיצד לא בכית בעת מתן העדות במשטרה?"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את אבו באכ גאלו (33), מבקש מקלט מניגריה, באונס בנסיבות מחמירות של נערה בת 15.

 

גאלו אנס ותקף את הנערה ב-2013 בדירה נטושה בעיר בדרום, שבה התגוררה לבדה לאחר שעזבה את בית הוריה. הוא הותיר אחריו בדלי סיגריות מהם נלקחו דגימות DNA. כעבור שנה הוא נדגם באקראי, ונמצאה התאמה לדגימות הבדלים והוא נעצר.

 

בחקירתו טען כי אולי ביצע את המעשים היה שיכור ואינו זוכר דבר. לאחר מכן הכחיש. בית המשפט החליט להרשיע אותו במיוחס לו, בין היתר לפי ראיית ה-DNA, וקבע כי עדותה של המתלוננת מהימנה.

אילוסטרציה אלימות אונס תקיפה מינית (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

על פי כתב האישום הוא פגש בנערה לפנות בוקר, בזמן שישנה בדירה הנטושה. היא צעקה עליו שייצא אך הוא בתגובה היכה אותה בפניה באגרוף, ובעט בה עד שהתמוטטה. עוד נטען כי חנק אותה והטיח את ראשה בלבנת בטון על הרצפה. לאחר מכן אנס אותה.

 

סנגורו של הנאשם, עו"ד נעם בונדר מהסניגוריה הציבורית, טען כי הוא שהה בדירה הנטושה אך רק כדי לעשן ולשתות. גאלו, יליד ניגריה, הכחיש את המיוחס לו. בעדותו בבית המשפט סיפר כי הגיע ארצה כמבקש מקלט בשנת 2003 ועבד בניקיון.

 

במהלך ניהול ההוכחות בבית המשפט, שאל הסנגור את הנערה כיצד לא בכתה בעת מתן עדותה במשטרה, ועל אחת כמה וכמה בהינתן היחס הבוטה של החוקר כלפיה. בעדותה בבית המשפט השיבה בבכי כי אינה יודעת מדוע לא ציין החוקר ברשימותיו שבכתה.

 

שופטי בית המשפט, בראש אב בית הדין אריאל ואגו, אלון אינפלד ואריאל חזק, קבעו כי גרסתה הייתה מהימנה ועקבית. השופטים ציינו כי בתשובה לתמיהות שהעלה הסניגור, הנערה הציעה לו לבדוק האם יש תיעוד חזותי מצולם של החקירות. "מדובר בביטחון עצמי רב, ובנחישות מצידה להציג את סיפורה, תוך נכונות לעמתו עם החומרים הנוספים הקיימים, או הפוטנציאליים, ללא חשש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים