שתף קטע נבחר

הישראלית שרוצה לעוף בקרקס הגדול

היא גילתה את האהבה לטרפז המעופף רק בגיל 18, וכבר בהתחלה נפצעה. אבל סתיו לא ויתרה, השתקמה והתקבלה לבתי ספר נחשבים באירופה ללוליינות. עכשיו היא רוצה לנצח בתחרות הקרקס הגדולה בעולם, וזקוקה לעזרה

 

 

סתיו צלינקר בת ה-23 ידעה מהרגע הראשון שעלתה על הטרפז כי זהו ייעודה בחיים. כעת, היא רוצה להפוך לישראלית הראשונה שתזכה במדליית זהב בתחרות הקרקס הגדולה בעולם, "תחרות המחר", שנערכת כל שנה בפריז. כדי לעשות זאת היא פתחה קמפיין הד-סטארט למימון שנת אימונים מפרכת עם אחד המאמנים הנחשבים בתחום, של להקת סירק דה סוליי.

 

סתיו נכנסה לתחום בגיל מאוחר, רק לפני שלוש שנים, אך מאמינה כי הדבר לא מהווה חסרון עבורה. היא מספר שבעת ביקור בקנדה בגיל 18, התנסתה במקרה במתקן של טרפז מעופף – וידעה מיד שזה היעוד שלה. "העיניים שלי נפתחו. מאז ועד היום זה בראש שלי, זה מה שרציתי לעשות וזה מה שאני עושה".

לולינית קרקס תחרות איטליה  (צילום: alessio galdiolo)
"נלחמתי כל יום". סתיו צלינקר(צילום: alessio galdiolo)

ההתחלה שלה הייתה צולעת למדי, תרתי משמע. ב-2016, שלושה חודשים לאחר שהחלה להתאמן, היא נפלה ונפצעה. אחרי שיקום ארוך של כחצי שנה, היא מספרת, בחרה שלא לוותר על החלום.

 

"נלחמתי כל יום כדי לחזור להיות מה שהייתי לפני הנפילה, ושנה אחרי עליתי על מטוס לספרד להיבחן לבית ספר לקרקס, והתקבלתי", סיפרה. לאחר שנה עברה ללמוד בבית הספר לקרקס flic שבאיטליה, וכיום היא עמדת להשלים את לימודיה במוסד. שם גילה אותה המאמן של להקת סירק דה סוליי, ויקטור פומין, שהזמין אותה לשנת האימונים בקנדה, שכדי לממנה פתחה בקמפיין גיוס ההמונים.

 

-אמרת שהתחלת להתאמן בגיל מאוחר. את חושבת שיש לך סיכוי?

"אני לא חושבת שיש לי סיכוי, אני יודעת שיש לי סיכוי. נגיד אתה מתחיל להתאמן בגיל 3, ואתה בן 23, אז עברו 20 שנה. הם שחוקים. גם אני פצועה, אבל הם פצועים מאוד. יש משהו באנרגיה של אנשים שמתחילים עכשיו וזה מה שהם רוצים ורק זה בראש שלי, וזה יותר חזק מאנשים שעושים את זה מגיל 6".

לולינית קרקס תחרות איטליה  (צילום: alessio galdiolo)
(צילום: alessio galdiolo)
 

-מה ההורים אומרים על החלום?

"אמא שלי מוזיקאית, אז מצד אחד הם לא התאכזבו שלא הלכתי ללמוד רפואה, הם יותר התאכזבו שלא הלכתי ללמוד מוזיקה – שזו כבר התחלה יותר טובה. בהתחלה הם חשבו שזה שיגעון חולף, אבל הם רואים שאני מתקדמת, עושה אודישנים ומתקבלת לבתי ספר, והם מתחילים ממש לתמוך ולהתעניין, עושים גוגל ומנסים לקחת חלק ולהבין יותר על העולם הזה".

 

-כמה מתחרים מגיעים לתחרות?

"זה קורה כל שנה בפריז, בערך 20 אנשים מכל מיני מדינות שונות. זו תחרות הקרקס הכי גדולה בעולם. יש שם אנשים מכל העולם, זו התחרות הכי נחשקת ונחשבת, ובין היחידות שיש. והכי גדולה".

 

לקמפיין ההד-סטארט של סתיו לחצו כאן .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: alessio galdiolo
הלוליינית סתיו צלינגר
צילום: alessio galdiolo
מומלצים