שתף קטע נבחר

הקרב הבא של איילת שקד: איחוד מימין לליכוד

אחרי שהוכרע המאבק על ראשות הימין החדש פותחת איילת שקד במגעים לחיבורים. המטרה: שכנוע רפי פרץ לוותר על המקום הראשון. אופציה ב': ויתור על האיחוד הגדול והסתפקות באיחוד קטן עם משה פייגלין

הודעתה של איילת שקד שלפיה תעמוד בראש מפלגת הימין החדש עוררה את הצד הימני של המפה הפוליטית. באיחוד מפלגות הימין תקפו אמנם, אך בשיחות סגורות הודו כי הם פתוחים לשיתוף פעולה רחב ולאיחוד של כל המפלגות מימין לליכוד.

 

 

הצהרה לתקשורת מפלגת הימין החדש איילת שקד נפתלי בנט  (צילום: מוטי קמחי)
איילת שקד ונפתלי בנט(צילום: מוטי קמחי)

 

לאורך היום הבהירה שקד כי העובדה שתעמוד בראש הימין החדש היא רק השלב הראשון בתוכנית. עד מועד הגשת הרשימות ב-1 באוגוסט היא תפעל לייצר חיבורים. בהצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, כשנפתלי בנט לצדה, קראה לראשי המפלגות שמימין לליכוד: "המחלוקות בינינו בטלות בשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של הימין הערכי והאידיאולוגי". נפתלי בנט היה אף נחרץ יותר: "איילת שקד תעמוד לצדי גם בראש המפלגה אבל גם בראש כל גוש הימין המאוחד, ומכאן אני קורא לחבריי, כל ראשי מפלגות הימין, לשים את האגו בצד והלתאחד תחת הנהגתה של איילת שקד". 

 

סלע המחלוקת ומה שמקשה על החיבור הטכני של כל גורמי הימין הוא בעיקר השאלה מי יעמוד בראש איחוד שכזה. האם איילת שקד שלפי הסקרים מביאה את מספר המנדטים הגדול ביותר לרשימה שכזאת, או יו"ר הבית היהודי רפי פרץ. בנוסף, קיימת מחלוקת גם בנוגע להרכב הרשימה וכיצד יתבצע הריץ'-רץ' בין איחוד מפלגות הימין לבין אנשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

  

 
הרב רפי פרץ  (צילום: אלכס קולומויסקי)
האם רפי פרץ יוותר על המקום הראשון?(צילום: אלכס קולומויסקי)
משה פייגלין (צילום: AFP)
אפשרות לאיחוד קטן יותר עם משה פייגלין (צילום: AFP)

 

שאלה נוספת שעדיין עומדת על הפרק היא האם אנשי עוצמה יהודית, שמהם מסתייג פרץ, יקבלו ייצוג ראוי ברשימה שהמקומות בה ממילא דחוקים. השבוע צפויה שקד לקיים פגישות ונציגים מטעמה משוחחים כבר עם אנשי פרץ על מנת שיתפשר, יפנה את המקום הראשון ואף ינהל שיחות על הרכבת הרשימה.

 

אם אכן יגיעו להסכמה על ראשות המפלגה והרכב הרשימה, צפויה שקד לרוץ ברשימה גדולה מימין לנתניהו הכוללת את הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית והימין החדש.

 

אם המחלוקות לא ייפתרו עד מועד הגשת הרשימות ייתכן שמימין לליכוד יווצרו לבסוף שתי מפלגות - איחוד מפלגות הימין במתכונת הקודמת ורשימה של שקד ובנט שינסו לצרף גורמים נוספים. אחת האופציות היא משה פייגלין ממפלגת זהות שגם הוא לא עבר את אחוז החסימה בבחירות הקודמות.

 

בליכוד עוקבים מקרוב אחר המתרחש ונתניהו אף הודיע כי יתערב במידת הצורך. מוקדם יותר נחשף ב-ynet כי רעייתו שרה נתניהו שוחחה עם מיכל פרץ אשתו של הרב רפי פרץ והפצירה בה לא לוותר לשקד על ההנהגה. בליכוד העריכו שנתניהו מוטרד מהאפשרות ששקד תעמוד בראש, לא רק בגלל היחסים העכורים ביניהם, אלא גם משום שמפלגה שמאחדת את כל גורמי הימין בראשות שקד נוגסת במנדטים של הליכוד - על פי הסקרים. הסקרים מעלים כי הימין החדש בהנהגת איילת שקד עשויה לקבל 8-6 מנדטים, ולאיחוד בימין בראשות שקד יש פוטנציאל ל-13-12 מנדטים לו הבחירות היו נערכות היום. אולם מפת הגושים אינה משתנה במקרה של איחוד בימין.

 

השבוע כאמור יחלו הצדדים במרתון של פגישות במטרה להוביל לאיחוד גדול ולא להתפצל כפי שקרה בבחירות האחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
איילת שקד ונפתלי בנט
צילום: מוטי קמחי
מומלצים