שתף קטע נבחר

שקד לרפי פרץ: "איחוד - צו השעה". אלו המחלוקות שנותרו

ראשות המפלגה, התיק הבכיר, חלוקה שווה בעשירייה הראשונה ושילוב "עוצמה יהודית" כחלק מהייצוג שניתן לבית היהודי ולאיחוד הלאומי: אלו דרישות "הימין החדש" לפני איחוד גדול בימין. באיחוד מפלגות הימין מתנגדים, הבוקר שוחחה שקד עם יו"ר הבית היהודי: "אעשה הכול כדי שיקרה איחוד"

רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'  איילת שקד (צילום: מוטי קמחי)
תובעת את הבכורה. שקד, פרץ וסמוטריץ'(צילום: מוטי קמחי)
 

לימין החדש יש מספר 1 חדשה - ורשימת דרישות ברורה לפני איחוד גדול בימין: בשיחות לא רשמיות שהתנהלו בין מתווכים מצד איילת שקד ומצד הבית היהודי, העלתה שקד את הדרישות המקדימות מטעם "הימין החדש" לחתימה על הסכם ריצה משותפת עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי. היא דורשת את ראשות המפלגה, וחלוקה שווה בעשירייה הראשונה ושילוב של עוצמה יהודית כחלק מהייצוג שניתן לבית היהודי ולאיחוד הלאומי. מנגד אומרים באיחוד מפלגות הימין כי "זה מחיר לא הגיוני".

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

 
הבוקר התקשרה שקד ליו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, והשניים קבעו להיפגש בימים הקרובים. בהודעה הרשמית שפורסמה נמסר כי בין השניים התנהלה "שיחה טובה שעסקה בצורך להביא בהקדם לאיחוד משמעותי של המפלגות שמימין לליכוד על מנת להבטיח את הצלחת המחנה הלאומי כולו בבחירות הקרובות". שקד אמרה לאחר הפגישה: "האחריות לאחדות נמצאת על הכתפיים שלנו, זהו צו השעה. אני מתכוונת לעשות הכל כדי שזה יקרה".
 

מלבד המחלוקת העיקרית שעדיין קיימת על ראשות המפלגה ועל התיק הבכיר, קיים גם ויכוח בנוגע לשאלה כיצד תיראה הרשימה. על פי הדרישה שהועברה מהימין החדש, שקד מעוניינת במקום הראשון ובנוסף ברשימה בשיטת ריץ'-רץ' - חמישה נציגים לימין החדש בעשירייה הראשונה וחמישה נציגים לבית היהודי ולאיחוד הלאומי.

 

"על פי הסקרים הימין החדש גדול יותר ויכול היה לדרוש חלוקה של שני שלישים לטובתו ושליש לטובתם", אמרו גורמים בכירים בימין החדש. "למרות זאת, בגלל שהאיחוד חשוב ההצעה שהועברה היא ריץ' רץ' שבו שתי המפלגות מקבלות ייצוג שווה". באיחוד הלאומי ובבית היהודי עדיין מתנגדים להצעה הזאת, ובמסגרת הפגישות שיתקיימו השבוע בינם ובין שקד הם ינסו לגשר על הפערים.

 

הצהרה לתקשורת מפלגת הימין החדש איילת שקד נפתלי בנט  (צילום: מוטי קמחי)
קראה לאחדות בנאומה הראשון: "המחלוקות בטלות בשישים". שקד(צילום: מוטי קמחי)

עניין נוסף שטרם הוכרע הוא מה יהיה מיקומם של אנשי מפלגת הימין הרדיקלית "עוצמה יהודית", אם יצטרפו לרשימה כזו. בבית היהודי שבראשותו של רפי פרץ לא מביעים התלהבות מצירופם של איתמר בן גביר וחבריו, ולא ברור אם שקד תצליח לשלבם ברשימה מאוחדת. בכל מקרה, שקד מעוניינת כי אנשי "עוצמה יהודית" ישולבו גם הם במסגרת הייצוג שניתן לבית היהודי ולאיחוד הלאומי שבראשותו עומד בצלאל סמוטריץ'.

 

שקד ונפתלי בנט הכריזו אתמול כי שקד תעמוד בראש "הימין החדש" בהצהרה לתקשורת בכפר המכבייה ברמת גן. ראשון עלה לדבר בנט, שהודיע על פינוי המקום הראשון לטובת שותפתו הפוליטית: "כמו שאתם יודעים, אחרי הבחריות נטלתי אחריות מלאה על התוצאות ואת זאת אני עושה גם עכשיו, מפני שלמען אחדות צריך לעשות גם ויתורים אישיים. לכן בחרתי לשים את הדרך מעל האדם, לשים את מדינת ישראל מעל הקידום האישי שלי ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראש הימין החדש".

 

לאחר מכן עלתה לדבר יו"ר המפלגה החדשה. "למדנו מהטעויות והפקנו את הלקחים: נציב בפניכם מנהיגות ברורה", אמרה שקד. בדבריה קראה לאיחוד במפלגות שמימין לליכוד: "המחלוקות בינינו בטלות בשישים. חיבור הוא תעודת הביטוח של הימין הערכי והאידיאולוגי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
שקד, פרץ וסמוטריץ'
צילום: מוטי קמחי
מומלצים