שתף קטע נבחר

בכירים בעבודה: "עמיר פרץ עשה לנו מכירת חיסול"

חלקם תמכו בהסכם האיחוד עם גשר, אך כעת טוענים כי המחיר ששילם היו"ר גבוה מדי. "מפלגה שלא עברה את אחוז החסימה הצליחה לקבל שריונים", תקפו. בכירים אחרים דווקא טוענים כי מועמדים התקדמו ברשימה לאחר פרישתם של גבאי, רוסו ויחימוביץ'. במקביל מקורבי היו"ר מנהלים מגעים עם ביטחוניסט ועם דמות פוליטית נוספת

עמיר פרץ בריאיון ל ynet (צילום: אבי מועלם)
"עמיר פרץ עושה למפלגה שלנו מכירת חיסול"(צילום: אבי מועלם)
התזוזות בימין וההחלטה הדרמטית של יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ להביא לאיחוד עם "גשר" מוסיפים לעורר סערה בגוש המרכז-שמאל. פרץ חזר אתמול (יום א') על עמדתו כי לא יהיו יותר חיבורים של מפלגת העבודה עם מרצ או עם "ישראל דמוקרטית" של ברק.

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

עם זאת, מקורביו אמרו כי עד סוף השבוע יהיו צירופים ואיחודים נוספים עם המפלגה, זאת בעקבות מגעים המתנהלים כעת עם דמות ביטחוניסטית וכן עם דמות פוליטית נוספת.

 

 
סתיו שפיר (צילום: מוטי קמחי )
איימה לפרוש מהמפלגה. ח"כ סתיו שפיר(צילום: מוטי קמחי )

הנהלת מפלגת העבודה אישרה אתמול רשמית את האיחוד עם מפלגת "גשר" בראשות אורלי לוי-אבקסיס. על פי ההסכם, אבקסיס תמוקם במקום השני ברשימה לכנסת והיא תקבל עוד שני מקומות בעשירייה הראשונה: 7 ו-10. כמו כן היא תקבל עוד שלושה שריונים בעשירייה השנייה: 14, 17, 20. עדיין לא הוחלט על שם חדש לרשימה, אולם האותיות על פתק המפלגה בקלפי יישארו א.מ.ת.

 

אך מעבר למקומות ברשימה, למהלך של פרץ משמעות אדירה מבחינת המפלגה. בכירים בעבודה, שחלקם אף תמכו בהסכם האיחוד, טענו כי המחיר שיו"ר העבודה שילם גבוה מדי. "מפלגה שלא עברה את אחוז החסימה הצליחה לקבל שריונים בלי קשר לכוחה הפוליטי האמיתי. עמיר עשה לנו מכירת חיסול", תקף בכיר בעבודה שלא התנגד לאיחוד.

 

עם זאת, בכירים נוספים בעבודה אומרים כי הטענות אינן נכונות מאחר שהמועמדים ברשימת המפלגה לכנסת דווקא התקדמו בה ולא נסוגו לאחור בשל פרישתם של גבאי, רוסו, יחימוביץ וחיים ילין. עוד הם טוענים כי החיבור עם לוי-אבקסיס יוסיף מנדטים לרשימה.

 

בתוך כך, אתמול פורסמה עצומה של עשרות חברי מפלגת העבודה, הקוראים ליו"ר המפלגה להוביל איחוד משולש עם מרצ ומפלגתו של ברק.

 

עשרות הפעילים שחתמו על המסמך קוראים לאפשר לח"כ סתיו שפיר, שאיימה אתמול לפרוש מהמפלגה, לנהל את המגעים עם מפלגות השמאל. "הכרזתו של פרץ מעמידה בסכנה קולות שמאל רבים שעלולים להיזרק לפח", כתבו פעילי העבודה. "לא ניתן למחנה שלנו להתאבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס
צילום: מוטי קמחי
מומלצים