שתף קטע נבחר

פעילת להט"ב נרצחה ברוסיה

ילנה גריגורייבה נדקרה למוות בסנט פטרבורג אחרי שקיבלה איומים על חייה. לפי הדיווחים שמה הופיע באתר שקרא לתקוף את פעילי הקהילה הגאה

פעילים למען הקהילה הגאה ברוסיה מדווחים על רצח של פעילה בסנט פטרבורג, שקיבלה איומים על חייה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

ביום ראשון דיווחו הרשויות בסנט פטרבורג על אישה בת 41 שנמצאה ללא רוח חיים, ועם דקירות רבות בגופה. שמה לא פורסם. לפי הפעילים וכלי התקשורת בעיר הנרצחת היא ילנה גריגורייבה, שהשתתפה בהפגנות בעד הקהילה הגאה ולמען שחרורם של אסירים פוליטיים אוקראינים.

ילנה גריגורייבה פעילה זכויות להט
ילנה גריגורייבה בהפגנה ברוסיה
 

בגרדיאן נכתב ששמה של הנרצחת היה ברשימה של פעילי להט"ב, שהופיעה באתר אינטרנט שנחסם בשבוע שעבר - אחרי שקרא לגולשים לפגוע באותם פעילים. אחד הפעילים סיפר שלאחרונה דיווחה ילנה למשטרה על האיומים שהיא מקבלת – אך המשטרה לא עשתה דבר. אותו פעיל סיפר שבעבר הייתה ילנה לאומנית, אך בהמשך דעותיה השתנו מהקצה אל הקצה והיא הפכה לליברלית.

 

בתמונות בעמוד הפייסבוק שלה נראית גריגורייבה בהפגנות למען זכויות הלהט"ב ברוסיה. באחת התמונות היא מחזיקה שלט שעליו כתוב: "ברוסיה יש יותר מחמישה מיליון גאים. בגלל הנחשלות והשנאה הם צריכים לחיות בסתר".

 

עיתון בסנט פטרבורג דיווח שגופתה של ילנה נמצאה עם דקירות בגב ובפנים, ושככל הנראה היא נחנקה לפני מותה. לפי הדיווח חשוד נעצר. המניע לרצח עדיין לא ברור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ילנה גריגורייבה בהפגנה ברוסיה
מומלצים