שתף קטע נבחר

הסתירה שאחראית לפופולריות של איילת שקד

מחד היא קשוחה ואטומה רגשית, ומאידך מצודדת ועדינה למראה. כך נוצר הדיסוננס שמבליט את התכונות ה"גבריות" של שקד והופך אותה לאטרקציה פוליטית

 

הצהרה לתקשורת מפלגת הימין החדש איילת שקד נפתלי בנט  (צילום: מוטי קמחי)
איילת שקד (צילום: מוטי קמחי)

איילת שקד היא הכוכבת ומרכז ההתעניינות של הבחירות הקרובות. נכון לעכשיו. בישראל הכול הוא נכון לעכשיו. אין דרך לדעת מה יקרה ביום שבו נלך לקלפיות. עד אז יש עוד הרבה זמן. קל וחומר במונחים ישראלים.

 

 

אז שקד היפה - ואני אוהבת לציין את זה כי במשחק הפוליטי מדובר ביתרון ואנשים מעדיפים קנקנים נאים וחטובים, בעיקר כשזה מגיע לנשים – עומדת כעת במרכז. אבל הקסם שלה נעוץ לא בהיותה קנקן נאה ורהוט, אלא בשבירת הדעה הרווחת על מה זה להיות אישה, ואיך זה מתיישב עם עוצמה ונחישות. וכשאת אישה, העוצמה והנחישות בולטות יותר על רקע הציפייה החברתית ממך - ספק מוסכמה - להיות עדינה ונחמדה.

 

מה שגורם לפופולריות הפוליטית של שקד זה דווקא הניגוד בין המצופה ממנה (תהיי יפה, עדינה ונחמדה) לבין מה שהיא בפועל: נחושה, מנותקות רגשית, בולדוזרית. המראה המצודד שלה תורם לדימוי הזה כי הוא מגביר את גורם ההפתעה.

 

הפופולריות שלה נעוצה בהתרחקות מסממנים נשיים: אין בה חום ורוך, אין בה אמוציונליות, אין בה ניסיון לחבר ולפשר. זה היה נכון לגבי נשים רבות שהצליחו בפוליטיקה, מאינדירה גנדי ועד מרגרט תאצ'ר. רק כשנשים מתנהגות "כמו גברים" הן פופולריות. וככל שהן יותר יפות - כך הניגוד גדול יותר.

 

 

איילת שקד, כמו כל פוליטיקאי חפץ קריירה, בדקה את האופציות בשוק. הרצון שלה להשתלב בליכוד - המפלגה היחידה שמצמיחה ראשי ממשלה - ברור והגיוני. סקרים מראים שהליכוד איתה זוכה לתוספת קולות, אבל הליכוד הוא מונרכיה. עובדה.

 

שקד בכל זאת חיכתה, ואנשים קרובים לבנימין נתניהו אמרו לי "הם רוצים לשגע אותה ואת הימין, וברגע האחרון יזרקו לה עצם ויכפו על המלכה את שקד בליכוד". זה היה התכנון, אבל שקד – ואני ממש לא מאוהדותיה בלשון המעטה - הוכיחה שהיא לא מהזוחלים על גחונם ומתחנפים.

 

יחד עם הפרטנר שלה נפתלי בנט, שחשב על טובת המחנה שלו ורק אחר כך על עצמו (לא שהייתה לו הרבה ברירה), הכריזה: אני כאן עם הימין החדש. גם לא בגדתי במי שהביא אותי לפוליטיקה, וגם לא אהיה אסקופה נדרסת של בלפור.

 

אני משוכנעת ששקד, כמו נשים מנהיגות אחרות, לא תרצה שההיסטוריה תשפוט אותה על פי המגדר שלה אלא כאדם. אני יודעת שאחטוף על זה, אבל היא עוד הוכחה שמי שמשקיע – מגיע, בלי קשר למגדר שלו.

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים