שתף קטע נבחר

הפגנה נגד הגירוש מול מעון רה"מ: "מרגישים ישראלים"

המפגינים עלו הפעם לירושלים בניסיון לעצור את תוכנית גירוש העובדות הזרות וילדיהן. אחד הנערים העומדים בפני גירוש: "אני חושב על זה כל הזמן ומפחד מאוד". אמא לשניים: "הם לא מכירים את המדינה שממנה הגעתי"

 

 

עשרות מפגינים, בהם עובדות זרות בלתי חוקיות, רובן מהפיליפינים, וילדיהן שנולדו וגדלו בישראל העומדים בפני גירוש, הפגינו הערב (ד') מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים במחאה על תחילת הגירוש. רשות האוכלוסין וההגירה עצרה לפני שלושה ימים לראשונה אם ובנה לקראת גירושם לפיליפינים, ובכוונתה לגרש כ-100 אימהות וילדים נוספים עד סוף חודש אוגוסט.

 

הילדים בהפגנה קראו בין היתר "אין ילד לא חוקי, אל תגרשו אותי", "דרעי דרעי שר הפנים אל תפגע בילדים", "אין לנו מקום אחר, תנו לנו להישאר", "כאן כל החיים שלי, אני ילד ישראלי", "מייקל קתרין וקיאן נשארים איתנו כאן" וההורים מחזיקים שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "שר הפנים דרעי, העתיד שלנו בידיים שלך", ו"מייקל חבר שלנו, מייקל לא פושע", "ישראלי לא מגרש ישראלי".

  (צילום: אלכס גמבורג)
(צילום: אלכס גמבורג)

  (צילום: אלכס גמבורג)
(צילום: אלכס גמבורג)

מוליב וסנטה בן 13, אחד הנערים המועמד לגירוש שנכח בהפגנה סיפר ל-ynet: "אני חושב על הגירוש כל הזמן ומפחד מאוד, כי יש לי חברה טובה שגירשו אותה. אני ילד שאוהב לצאת ולשחק בחוץ אבל ההורים שלי מפחדים והם מרשים לי לצאת רק בימי שישי ושבת שאז יש פחות אכיפה משטרתית. אני חושב שבסוף לא יגרשו אותנו. אני לא מבין את השפה של הפיליפינים ואין לי שם חברים ואני מרגיש ישראלי לכל דבר, אוהב את המדינה. אני רוצה לפנות לביבי ולשאול אותו למה אתה עושה את אותו הדבר כמו שעשו ליהודים פעם״.

 

מרילו טולינדה, נערה נוספת המועמדת לגירוש, סיפרה: "אני חוששת לקראת הגירוש. אם אני יוצאת עם חברים, אני לא מפחדת אבל אם אני לבד, אני מפחדת לצאת. באתי היום להפגין מול בית הראש הממשלה ואני רוצה להגיד לו שאנחנו כולנו בני אדם שווים. אני לא מכירה את הפיליפינים ואני מרגישה ישראלית".

  (צילום: אלכס גמבורג)
(צילום: אלכס גמבורג)

  (צילום: אלכס גמבורג)
(צילום: אלכס גמבורג)

מילה גרוס, אמא לשני ילדים בני 11 ו-7 שמתגוררת מזה 16 שנה בארץ וגם היא מועמדת עם ילדיה לגירוש, אמרה ל-ynet: "רוצים לגרש אותנו וכואב לי הלב כי הילדים שלי נולדו פה והם לא מכירים את המדינה שממנה באתי. באנו היום להפגין כדי להגיד לביבי לא לגרש את הילדים שלנו כי קשה להם, הם לא מכירים את הפיליפינים ואת השפה שם. ראיתי את התמונות של הילדים שנתפסו ובכיתי. כואב לי הלב לא בגלל האמא, בגלל הילדים".

 

בחודשים האחרונים החלו ברשות האוכלוסין וההגירה בגל מעצרים של עובדות זרות לא חוקיות ותמורת שחרורן בחזרה לילדיהן חייבו אותן לחתום על מסמכים שעל פיהם יעזבו את הארץ ביחד איתם עם תום שנת הלימודים. מדובר בעובדות שחלקן נמצאות שנים רבות בישראל ללא מעמד.

 

ב-2010 הוחלט להשאיר בישראל ילדים מעל גיל חמש שנולדו בארץ, ביחד עם משפחותיהם. הילדים המועמדים לגירוש כעת הם אלה שבשנת 2010 היו בני פחות מחמש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס גמבורג
מפגינים בירושלים
צילום: אלכס גמבורג
מומלצים