שתף קטע נבחר

המטפלת המתעללת תישאר במעצר, הורים צעקו: "שטן"

בקשת עורך דינה של כרמל מעודה לבדיקה פסיכיאטרית נדחתה, אחרי שטען שהיא "אישה נורמטיבית". הורים שבאו לדיון צעקו לעברה ודרשו שתרים את ראשה. הפרקליטות: חוקרים סייעות וחשדות נוספים

 

 

עימות סוער בבית המשפט בדיון על המשך מעצרה של כרמל מעודה, המטפלת שנאשמת בהתעללות בפעוטות בראש העין. בבית המשפט בלוד הבוקר (יום ה') ביקש עורך דינה לשלוח אותה לבדיקה פסיכיאטרית ולבחון שחרור מבית המעצר, ואילו בפרקליטות התנגדו וטענו שנמשכת חקירה נגד סייעות. לפי החלטת השופט עידו דוריאן גמליאל, היא תשלח לתסקיר - ובינתיים תישאר במעצר עד החלטה אחרת. הבקשה לבדיקה פסיכיאטרית נדחתה.

 

הורים שילדיהם חוו התעללות הגיעו לדיון, אחד מהם גם קילל אותה כשהוכנסה לאולם הדיונים. "תרימי את הראש", צעקו למעודה בזמן שהיא הסתירה את פניה. אחרי ההחלטה צעקו לעברה: "שטן".

 

השבוע הוגש אישום נגד מצית בית הוריה של מעודה והפעוטון

 

הגננת המתעללת כרמל מעודה בכניסה לדיון בבימ
מעודה בתחילת הדיון, היום בבית המשפט בלוד(צילום: יריב כץ)

 

עורך דינה של מעודה, אפרים דמרי, ביקש מבית המשפט לשלוח אותה להסתכלות פסיכיאטרית ולתסקיר שיבחן חלופת מעצר. הוא אמר בדיון: "תם ונשלם משפטה של הנאשמת בכיכר העיר. הקהל שהתאסף שם טען בשם המאשימה ובשם הנאשמת הרשיע אותה ואף הספיק לגזור את דינה. זעק מי שזעק, התלהם מי שהתלהם, התעלף מי שהתעלף וכתבי הטלוויזיה חגגו. הפארסה הזו מאחורינו. חשוב שהקהל יידע שיש שופטים ביורשלים וגם בעיר לוד. השופטים אך ורק על פי דין וצו מפונם ואין לאווירה הציבורית המתלהמת כל סיכוי שתחלחל ללבו של בית המשפט".

 

עו"ד דמרי הוסיף: "כולנו חשים באווירה הציבורית. מבחינת הנאשמת עסקינן באישה נורמטיבית (בשלב זה נשמעו צעקות מהקהל - "כן, כן". ג"מ) שהקדישה את חייה בדאגה לפעוטות. זו עובדה, גם אם המעשים המיוחסים לה לא פשוטים, ללא ספק לא מדובר בדרך חיים. אנו לא מקלים ראש במיוחס לה, לאחר הרשעתה אני בטוח שמלאכתה של הסנגוריה תהיה רבה וקשה, אך מדובר בהליך מעצר. אני טוען בשמה כי האירועים המיוחסים לה, על רקע היעדר עבר פלילי, שוללים את המסוכנות שלה. ניתן לתת חלופת מעצר".

 

נציגת הפרקליטות בדיון, איריס פקר, התנגדה נחרצות לתסקיר שביקש עורך הדין. "זה תיק חריג בחומרתו", אמרה. "מעטים התיקים שהפרקליטות מגישה בגין עבירת התעללות שיש לה ראיות של פרק זמן ארוך. חומר הראיות מתבסס על ימים רבים, על ארבע מצלמות. בכל יום שבו צילמו המצלמות התרחשו מספר רב של אירועי אלימות. לא מדובר בתקיפה קלה אלא התעללות, בחלק מהמקרים קטינים עמדו כשפניהם מופנים אל הקיר בידיים משולבות".

 

בעניין חוות דעת פסיכיאטרית, אמרו בפרקליטות שעל עורך הדין להצביע "היכן עולה שהנאשמת סובלת מקשיים פיסכיאטריים. כשחקרנו את התיק לא היא ולא מקורביה טענו דבר כזה. לכן נתנגד". פקר הוסיפה כי היא מתנגדת לחלופת מעצר מכיוון ש"יש סכנה לשיבוש - התיק נחקר לגבי שתי סייעות והוריה, אנחנו עדיין חוקרים התעללויות ותקריות נוספות שהיו בגן".

 

 כוכבת הילדים מיקי מוכתר והורים רבים בדיון בעניינה של הגננת המתעללת כרמל מעודה במחוזי לוד (צילום: יריב כץ)
הקהל בבית המשפט. שנייה מימין בשורה הראשונה: כוכבת הילדים מיקי מוכתר, שהצטרפה למחאת הורים(צילום: יריב כץ)

הגננת המתעללת כרמל מעודה בכניסה לדיון בבימ
(צילום: יריב כץ)

 

ניקול, ששלחה שני ילדים לפעוטון של מעודה, אמרה ש"הניסיון של ההגנה להציג אותנו כמישהו שידעו מה מתחולל בגן הוא נסיון ציני ועצוב, בשביל להסתיר את הסאדיזם והאכזריות שהייתה בכרמל. כולם יודעים שאף הורה לעולם לא היה שולח את ילדיו למקום שבו הם עלולים להיות פגועים".

 

האם קראה להורים להיות ערניים, "וגם כשילדים הולכים שמחים לגן כמו ילדינו זה לא אומר שטוב להם ושאפשר להישאר אדישים. השינוי יגיע רק אם נעשה אותו". במוצאי שבת ב-20:30 בכיכר רבין בתל אביב יקיימו הורים עצרת בקריאה ציבורית להגברת הפיקוח על הגנים, וניקול ביקשה להדגיש ש"כולם צריכים להיות שם, לדאוג שהקול של הילדים יישמע. לא יכול להיות שילדים בגילאי 3-0 יישארו מופקרים ככה".

 

האישום המזעזע

בתחילת החודש הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד מעודה, בת 25, בגין התעללות בקטינים ובחסרי ישע ותקיפתם. כתב האישום כולל 18 סעיפים לגבי 11 מהתינוקות והפעוטות שבהם טיפלה. באחד ממקרי ההתעללות המזעזעים המפורטים בכתב האישום נכתב כיצד מעודה משכה בכוח את ראשו של אחד התינוקות, שנולד עם כליה אחת בלבד, תוך שהיא דוחפת את הכיסא שעליו ישב עד שבטנו נמחצה בין הכיסא לשולחן.

 

כן פורטו הדרכים שבהן מעודה התעללה בתינוקות ובפעוטות: כיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, הרימה אותם באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה, טלטלה תינוקות, העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה פעוט לאכול תכולת צלחת שלתוכה הקיא.

 

עורך דין גיא עין צבי (צילום: יריב כץ)
עו"ד בנימין מלכא המייצג את ההורים(צילום: יריב כץ)

עו"ד בנימין מלכא המייצג את משפחות הילדים: "בימים האחרונים טווה מעודה בעזרת סניגוריה על גבי העיתונים נרטיב לפיו לא היתה יציבה נפשית. מדובר, לצערי, בניסיון של ניצול ציני ומזעזע של טענת 'היסוד הנפשי'. לא לשכוח שישנם 18 פעוטות שעברו התעללות מחרידה, מגובה בסרטונים - אסור לתת למעודה לחמוק מעונש מרבי".


פורסם לראשונה 25/07/2019 10:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים