שתף קטע נבחר

הותר לפרסום שם החשוד ברצח ברמלה; מעצרו הוארך בשבוע

ויקטור קטן, תושב לוד בן 74 הוא החשוד ברצח של אופיר חסדאי לאחר ויכוח על חניה בקניון ברמלה. בדיון להארכת מעצרו טען החשוד כי המנוח דחף את אשתו, וכתוצאה מכך, לטענתו, היא נפלה

 

 

 

בית משפט השלום בראשון לציון התיר אחר הצהריים (ב') לפרסם את שמו של החשוד ברצח אופיר חסדאי בחניון בקניון ברמלה אתמול. החשוד הוא ויקטור קטן, תושב לוד בן 74. מעצרו הוארך בשבוע. המשטרה בודקת אם ישנן מצלמות בחניון שתיעדו את האירוע.

 

בדיון עלה כי החשוד טען שהמנוח סטר לאשתו, בת 68 שבריאותה רופפת, ואף דחף אותה. כתוצאה מכך, לטענתו, היא נפלה. השופטת רבקה גלס כתבה בהחלטתה: "קיימות ראיות משמעותיות הקושרות את החשוד לאירוע, לרבות גרסתו שלו".  עוד עלה בדיון כי החשוד, ששיתף פעולה בחקירתו, הוא פנסיונר שמחזיק באקדח ברישיון מזה עשרות שנים. לפני הפנסיה עסק בסיפוק ציוד לנכים.

 

ההרוג בעקבות ויכוח על חנייה ברמלה ()

עורך הדין דניאל כפיר המייצג את החשוד אמר בתום הדיון: "ההחלטה היא הגיונית כיוון שהחקירה בתחילתה. מדובר באירוע טרגי ומצער. חשוב לדעת שאשתו של החשוד, שסובלת ממחלות קשות, הותקפה לפני הירי על ידי המנוח פעמיים. פעם אחת הוא סטר לה ופעם אחת דחף אותה והיא קיבלה מכה בראש.

 

"הוא יצא מהאוטו, ראה את אשתו בסכנת חיים ורצה להגן עליה. החשוד ובני משפחתו מצירים על האירוע הטרגי לשתי המשפחות. הוא סיפר לי שהוא לא מרגיש טוב, הוא אדם חולה וצריך לבדוק את מצבו הרפואי".

 

אזרחים רבים התגייסו ביממה האחרונה למען משפחתו של חסדאי, שהלוויתו תתקיים היום בבית העלמין ברמלה. תוך פחות מיממה גויסו כ-200 אלף שקלים עבור המשפחה. שלוש בנותיו של אופיר - בהן אחת שלוקה בשיתוק מוחין ואחרת שלוקה בניוון שרירים - הפכו יתומות מאב. האלמנה דקלה סובלת אף היא מניוון שרירים.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר: "הרצח הנורא של אופיר חסדאי ז"ל מזעזע את כולנו. אב משפחה נרצח בגלל סכסוך על חניה. נורא". שלוש בנותיו של אופיר - בהן אחת שלוקה בשיתוק מוחין ואחרת שלוקה בניוון שרירים - הפכו יתומות מאב. האלמנה דקלה סובלת אף היא מניוון שרירים. שר הרווחה חיים כץ עדכן את נתניהו על הסיוע שמשרד הרווחה והביטוח הלאומי יגישו לאלמנתו ולבנותיו של אופיר

 

 

 

 

זירת הירי ברמלה ()
זירת הירי ברמלה

אשתו של אופיר חסדאי מגיבה על הרצח שלו ברמלה (צילום: רועי רובינשטיין)
דקלה, אלמנתו של אופיר חסדאי(צילום: רועי רובינשטיין)

 

 

דקלה, אלמנתו של אופיר, שחזרה אמש את רגעי הירי והאימה. היא סיפרה כי בעלה התכוון לחנות בחניה שמישהו יצא ממנה, "והיה גם זוג אחר שחנה. אופיר נסע רברס ואמר 'למה אתם תופסים שתי חניות? תפנו חניה, תזיזו את האוטו". הגבר השני הגיב - 'לא, אנחנו לא נזיז'. האישה התחילה להרביץ לאופיר עם התיק שלה. הוא הדף אותה אחורה שתפסיק להרביץ לו ובעלה יצא עם הנשק וירה באופיר. אופיר אמר 'מה אתה נורמלי? מה אתה יורה בי?'. הוא ירה לו בבטן או ברגל, ואז אחרי כמה שניות ירה לו בלב". 

 

"הילדה שלי, בת תשע וחצי, ראתה את זה", סיפרה דקלה על רגעיו האחרונים של בעלה. "היא ראתה אותו זרוק על הרצפה. היא אמרה - 'אמא מה קרה? למה אבא שוכב על הרצפה? למה הוא אדמדם?', ואין לה מושג מה קרה, אני לא יודעת איך היא תעמוד בזה. היא מחכה שנלך לבקר אותו בבית החולים. אמרתי לה - 'אל תדאגי, אבא יהיה בסדר, נלך לבקר אותו'. הייתי אופטימית, לא האמנתי שזה יקרה". 

 

לאחר הירי עצרה המשטרה את ויקטור קטן, החשוד ברצח. "המשטרה הגיעה באופן מיידי. היו שם מאבטחים, ואני זוכרת שרעדתי וקראתי לו - 'אופיר, אופיר, אתה שומע אותי?'. הוא פשוט לא ענה לי, הוא שכב שם, המשקפיים עפו לו מהעיניים. מי חשב שזה יהיה עימות אלים. הוא פשוט הוציא את האקדח וירה בו. זה היה הזוי".

.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים