שתף קטע נבחר

בן חמש השליך אבנים במזרח ירושלים, אביו זומן למשטרה

מתרחבת התופעה של ילדים מתחת לגיל האחריות הפלילית שמשליכים אבנים לעבר כוחות משטרה במזרח הבירה. הפלסטינים טענו כי ילד זומן לתחנה, אך במשטרה הבהירו כי אביו הוא שנקרא לשיחה

תושב עיסאוויה שבמזרח ירושלים זומן אתמול (ב') למשטרה, לאחר שבנו בן החמש זוהה מיידה אבנים לעבר כוחות משטרה בכפר. הפלסטינים דיווחו תחילה כי הילד עצמו זומן, אך המשטרה הבהירה כי האב הוא זה שנקרא לשיחה בעקבות מעשי הילד.

מהומות בשכונת עיסאוויה ()
התסיסה בכפר גוברת. שוטרים בעיסאוויה בחודש שעבר
 

מדובר בחלק משורת מקרים בתקופה האחרונה במזרח ירושלים, שבהם קטינים שטרם מלאו להם 12 - גיל האחריות הפלילית - משליכים אבנים לעבר שוטרים המוצבים בכפר. במשטרה סבורים כי זריקת האבנים על ידי ילדים מקבלת גיבוי מצד משפחותיהם.

 

בתקופה האחרונה המשטרה מבצעת פעילות נרחבת בתוך הכפרים במזרח ירושלים, מה שהוביל להגברת התסיסה בהם. לעיתים מגיבים תושבי הכפרים ביידוי אבנים ובשיגור זיקוקים אל השוטרים.

 

במשטרה רואים זאת כפעילות אכיפה ואילו חלק מהתושבים רואים זאת כזאת כפגיעה בחירותם והתערבות שלא לצורך בשגרת חייהם. חיכוך זה הגביר בחודש האחרון את העימותים בין כוחות המשטרה לתושבי הכפרים שמגיבים בידוי אבנים ובזיקוקים.

 

ממשטרת ישראל נמסר: "לצערנו מדובר בחלק מתופעה חמורה ומסוכנת באזור, במסגרתה משתמשים בילדים קטנים ליידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון, חלקה מתבצעת במעטפת ובחסות בגירים ובני משפחה שעומדים בסמוך אליהם, וכך היה גם במקרה זה".

 

עוד נמסר: "בניגוד לנטען, מכיוון שהקטין אינו בגיל האחריות הפלילית, השוטרים שהגיעו למקום מסרו זימון לאביו בלבד להגיע לשיחה בתחנת המשטרה, וזאת על מנת להזהירו ולהבהיר לו את האחריות על מעשי ילדיו. משטרת ישראל רואה בחומרה כל מקרה של ידוי אבנים לעבר שוטרים ואזרחים, ובפרט את השימוש שנעשה בילדים קטנים למטרה בזויה זו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים