שתף קטע נבחר

תיק 4000: סבב השימועים יוצא לדרך

השימוע הראשון בתיק שבו חשוד ראש הממשלה בקבלת שוחד מבעל השליטה בבזק לשעבר, שאול אלוביץ', ייערך מחר לזאב רובינשטיין שנחשד בסיוע למתן שוחד. ב-15 באוגוסט ייערך השימוע לזוג אלוביץ'

השימועים בתיקי נתניהו יוצאים לדרך: זאב רובינשטיין, אחד החשודים בתיק 4000, יעמוד מחר (יום ד') לשימוע הראשון שמתקיים בפרשה. השימוע יתקיים בפרקליטות מיסוי וכלכלה בפני הפרקליטה ליאת בן ארי. רובינשטיין חשוד בסיוע למתן שוחד.

זאב רובינשטיין  ()
זאב רובינשטיין

שימועים נוספים בתיק צפויים להתקיים ב-15 באוגוסט, אז יעמדו בני הזוג איריס ושאול אלוביץ' לשימוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לעמוד לשימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בשלושת תיקיו - 2000,1000 ו-4000 בתחילת אוקטובר. בתיק 2000 צפוי לעמוד לשימוע גם נוני מוזס.

 

תיק 4000 נגמר בשוחד: "דרישות יומיומיות בשעות יוצאות דופן"

 

עו"ד פנינת ינאי, שמייצגת את רובינשטיין יחד עם מיכה פטמן, מסרה: "מר רובינשטיין ביקש לקיים את השימוע בעניינו במהירות האפשרית וללא דיחוי, וזאת לנוכח העובדה כי למר רובינשטיין אין ולא היה כל קשר למיוחס בכתב החשדות".

תמונה מחולקת של בנימין נתניהו שאול אלוביץ' איריס אלוביץ' (צילום: AFP, אוראל כהן)
נתניהו ובני הזוג אלוביץ'(צילום: AFP, אוראל כהן)

לדבריה, "לא נוכל שלא לציין בהדגשה כי גם לאחר קבלת החומר וניתוח הראיות לעומק, ברור גם לנו כי שגגה אמיתית נפלה בעצם שרבובו של מר רובינשטיין לכתב חשדות זה, ואנו סמוכים ובטוחים כי לאחר השימוע בפני הפרקליטות ובראה פרקליטת מיסוי וכלכלה, שימוע אשר אנו מאמינים כי יתקיים באוזן כרויה ונפש חפצה, תשתכנע גם הפרקליטות כי אין למר רובינשטיין כל קשר לעניין זה וכל פעולותיו נעשו מתוך יושרה ובתם לב מוחלט, וכי הוא איננו קשור כלל לעניין".

 

תיק 4000 עסק בעסקת "תן וקח", שנרקמה לפי החשד בין ראש הממשלה לאיש העסקים. על פי החשד, אלוביץ' הטה באופן חריג את הסיקור לטובת נתניהו באתר וואלה שבשליטתו, ונתניהו לכאורה היטיב עמו ועם עסקיו תוך ניצול כוחו השלטוני בתמורה.

 

בני הזוג אלוביץ' מואשמים בכפוף לשימוע בעבירות שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה. בנוסף, שאול אלוביץ' עצמו נאשם בכפוף לשימוע בעבירת הלבנת הון ובעבירת דיווח במטרה להטעות משקיע סביר. את השניים מייצגים עורכי הדין ג'ק חן ומיכל רונן-עוזר.

 

בחודש פברואר האחרון הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הוא שוקל להעמידו לדין פלילי בכפוף לשימוע בגין חשד לעבירות שוחד ומרמה והפרת אמונים שבוצעו לכאורה על-ידו במהלך כהונתו כראש הממשלה וכשר התקשורת בתיקי 2000,1000 ו-4000.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP, אוראל כהן
נתניהו ובני הזוג אלוביץ'
צילום: AFP, אוראל כהן
מומלצים