שתף קטע נבחר

דרום קוריאה: הצפון שיגר טילים בליסטיים מסוג חדש

הצבא בסיאול מסר ששני טילים בליסטיים לטווח קצר שוגרו מחופה המזרחי של צפון קוריאה, עפו למרחק של 250 ק"מ ונחתו בים יפן. "הטילים שונים מאלה ששוגרו בעבר". זה ניסוי הטילים השני שפיונגיאנג עורכת תוך שבוע

צפון קוריאה שיגרה מחופה המזרחי שני טילים בליסטיים לטווח קצר. כך מסר הלילה (ד') צבא דרום קוריאה. עוד נמסר שהטילים הגיעו למרחק של 250 ק"מ ונחתו בים יפן. 

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

שר ההגנה הדרום-קוריאני ג'ונג קיונג-דו אמר שנראה שהטילים שונים מאלה שהמדינה המבודדת שיגרה בעבר. גורם בצבא דרום קוריאה מסר שהטילים שוגרו מדרום-מזרח מחוז האמגיונג, המחוז הצפוני ביותר במדינה המבודדת. קולונל לי פיטרס, דובר כוחות הצבא האמריקניים בדרום קוריאה, אמר: "אנו מודעים לדיווחים על שיגור טילים מצפון קוריאה ואנחנו נמשיך לעקוב אחר המצב".

 

ממשרד ההגנה היפני נמסר ששום טיל בליסטי לא הגיע לשטח יפן, וכי נראה שלאירוע אין השפעה מיידית על ביטחון המדינה. שר ההגנה של יפן אמר שכל שיגור טיל בליסטי של צפון קוריאה הוא הפרה של החלטות האו"ם.

שיגור הטיל בצפון קוריאה (צילום: AFP)
הטילים הגיעו למרחק של 250 ק"מ. שיגור טיל בניסוי בשבוע שעבר(צילום: AFP)

זה שיגור הטילים השני שפיונגיאנג עורכת בתוך פחות משבוע. ביום חמישי שיגרה צפון קוריאה שני טילים מאזור הסמוך לעיר הנמל וונסון שבמזרח המדינה. צבא דרום קוריאה אמר אז שהטילים נפלו בים יפן, בין צפון קוריאה ליפן.

 

גורם במשרד ההגנה של סיאול ציין כי לפי הערכות, מדובר בטילים בליסטיים קצרי-טווח מסוג חדש. הערכה משותפת של דרום קוריאה וארה"ב העלתה כי שני הטילים הצליחו לעבור כ-600 ק"מ, טווח ארוך יותר מבניסויי הטילים הקודמים של פיונגיאנג.

הטיל ששוגר מצפון קוריאה באוויר (צילום: AFP)
ניסוי טילים שני בפחות משבוע. טיל ששוגר בניסוי הקודם(צילום: AFP)

שיגור הטילים ביום חמישי היה הראשון מאז הפסגה המאולתרת בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשליט הצפון קים ג'ונג און בסוף החודש שעבר. שני המנהיגים נפגשו באזור המפורז שבין שתי הקוריאות, לאחר שטראמפ הציע לקים להיפגש עימו שם בציוץ בטוויטר.

 

ביום שישי האחרון מסרה צפון קוריאה מסר מאיים ל"מחרחרי המלחמה של דרום קוריאה", והודיעה כי שיגור הטילים היה איום לשכנתה מדרום, שממשיכה לייבא נשק ולקיים תרגילים צבאיים משותפים. שליט הצפון קים צפה באופן אישי בשיגורי שני הטילים הבליסטיים.

קים צופה בשיגור הטילים (צילום: AP)
קים צופה בשיגור הטילים(צילום: AP)

לאחר הפגישה המאולתרת הבטיחו שני הצדדים לפתוח בסבב שיחות חדש במשא ומתן, שנכנס למבוי סתום בפסגה הקודמת של טראמפ וקים בחודש פברואר השנה בווייטנאם. בהמשך, עם זאת, סף המתיחות עלה מחדש בעקבות כוונתה של ארה"ב לערוך בקרוב תרגיל צבאי משותף עם דרום קוריאה - מה שבפיונגיאנג רואים מאז ומתמיד כפעולה מאיימת.

 

במשרד החוץ של צפון קוריאה טענו מוקדם יותר החודש שלוושינגטון יש נטייה "להתנער באופן חד-צדדי ממחויבויותיה". פיונגיאנג הזהירה כי התרגיל הצבאי המשותף עלול לגרום לה לשקול מחדש את המחויבויות שלה עצמה - להפסיק את הניסויים בכלי נשק גרעיניים ובטילים בליסטיים בין-יבשתיים.

 

בחודש מאי האחרון שיגרה צפון קוריאה שני טילים לטווח קצר, שהגיעו למרחק של כ-420 ק"מ, מרחק קטן יותר מהטילים ששוגרו בשבוע שעבר. קים פיקח אז על שיגור ראשון של טיל קטן יחסית ומהיר – שלפי מומחים בתחום ניתן להסתירו ולשגר אותו בקלות רבה יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
שיגור טיל בניסוי הקודם
צילום: AFP
מומלצים