שתף קטע נבחר

מסע הייסורים של אם לאוטיסטים בדרך לדירה: "המפגרים מקשקשים על הקירות"

עד סוף השבוע צריכה שירן שרה חנן, אם חד-הורית לילדים על הרצף האוטיסטי, להתפנות מהדירה. בחודש האחרון בדקה מאות דירות ובחלקן שמעה את הבעלים: "אני לא רוצה אחת כזאת". בשיחה עם ynet סיפרה: "כשעוד ועוד אומרים לא זה מייאש ומתסכל"

שירן שרה חנן בת ה-33 עוברת בחודש האחרון מסע ייסורים. היא גרושה, אם לילדה בת 11 ולשלישייה בני כמעט שלוש, מתוכה שני ילדים על הרצף האוטיסטי, וכבר שבועות ששוב ושוב הדלתות נטרקות בפניה.

שירן שרה חנן ()
שירן וילדיה. בעלי הדירות לא מוכנים להשכיר לאם חד הורים לילדים על הרצף האוטיסטי

תוקף החוזה לדירה שבה היא גרה בבת ים עם ארבעת ילדיה פג כבר לפני חודש, הדירה נמכרה, ובסוף השבוע הקרוב היא תיאלץ לפנות אותה. לדבריה של שירן, היא ראתה עשרות דירות בכל האזור, אך פעם אחר פעם התשובה שהיא מקבלת מבעלי הדירות חוזרת על עצמה.

 

"עברתי תשע דירות בשעות האחרונות, עשרות השבוע, מאות החודש", שיתפה אמש (יום ד') בפייסבוק."שוב ושוב אותו תסריט – 'את גרושה? יש לך ילדים אוטיסטים? שניים? מקבלת ביטוח לאומי? מי עוזר לך? קשה, נכון?'. ואני עונה באדיבות, מסיימת בחיוך, בלחיצת יד, סוגרת דלת ושומעת – 'אני לא רוצה אחת כזאת, היא בטח בורה, עושה סמים. אחת כזאת לא תשלם. לא רוצה ילדים מפגרים, הילדים האלה מקשקשים על קירות'".

שירן שרה חנן ()
שירן והילדים. "לא רוצה ילדים מפגרים, הם מקשקשים על הקירות"

בשיחה עם ynet הבהירה שירן שהיא לא אישה נזקקת ושכספי הביטוח הלאומי, לצד המזונות שהיא מקבלת, מספיקים כדי לממן את המשפחה ולשור דירה בכבוד. "יש לי כסף, לא פיספסתי חשבון בחיים", אמרה.

 

היא הבהירה שבמשך כל חייה היא למדה ועבדה, אך בשנים האחרונות נאלצה לנטוש הכל כדי לטפל בילדים. "אני לא משחקת. הרווחה בתמונה, כולם בתמונה, אבל למצוא בית זה מטורף", הוסיפה.

 

לדבריה, מה ששבר אותה זו ההתייחסות אליה כ"אחת כזאת". "מה זה אחת כזאת? אחת שהתגרשה כי נמאס לה לקבל מכות? אחת שמגדלת את ילדיה ורצה לטיפולים במקום לפתח קריירה? אחת שלא נוגעת בסמים, ואפילו לא באלכוהול?".

 

בקול שבור ביקשה שירן להעביר מסר לבעלי הדירות: "שיורידו שנייה את המשקפיים שלהם, הם מסתכלים על השוכרים בעיניים מאוד ביקורתיות. תנסו להבין שבן אדם שעומד מאחוריו סיפור זה לאו דווקא משהו רע. ברגע שעוד אחד ועוד אחד אומרים לא זה מרסק, זה מייאש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים