שתף קטע נבחר

סוריה טוענת: ישראל תקפה באזור קוניטרה

סוכנות הידיעות הסורית דיווחה שישראל תקפה באמצעות טיל יעד בתל אל-בריקה. דיווח ערבי: התקיפה בוצעה לאחר שנצפו באזור תנועות של פעילי חיזבאללה. תקיפה ישראלית בסוריה בשעות יום נחשבת לנדירה

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה כי ישראל תקפה בצהריים (יום ה') באמצעות טיל באזור קוניטרה שבגולן הסורי. לפי הדיווח, אין נפגעים בתקיפה ונגרם נזק. תקיפה באור יום שמיוחסת לישראל נחשבת לנדירה, עד כה דווח בעיקר על תקיפות ישראליות בשעות הלילה.

 

ערוץ הטלוויזיה אל חדת' דיווח כי התקיפה הישראלית נעשתה לאחר שבאזור נצפו תנועות של פעילי חיזבאללה.

 

פיצוץ אזור דמשק סוריה תקיפה ()
תקיפה בסוריה, ארכיון

האזור שהותקף הוא תל אל-בריקה ובדיווח לא נאמר אם הטיל שוגר ממטוס או מהקרקע. לפי דיווחים זרים, ישראל תקפה גם בעבר את האזור הזה שבו מנסים חיזבאללה ויועצים איראנים להקים תשתית צבאית שכוללת מתקני האזנה לאיסוף לכיוון הגולן הישראלי. תשתית זו אמורה לשמש את האיראנים לפגיעה בישראל.

 

פרשננו רון בן ישי מוסיף כי חיזבאללה מבסס מזה זמן מה נוכחות בתל-בריקה. לארגון יש שם עמדות תצפית, וכנראה גם עמדות מוכנות לירי פצצות מרגמה וורקטות קצרות טווח. ייתכן שלאחרונה מנסות להתבסס שם, סמוך לגבול עם ישראל, גם מיליציות שיעיות סוריות ועירקיות הפועלות בפקודת ובמימון איראן.

 

ייתכן שהטיל שירתה ישראל - לפי דיווחים ערביים - היה איתות אזהרה, כגון כרטיס צהוב/אדמדם מאשר כוונה להשמיד משהו קונקרטי. לא סביר שהאיראנים ינסו למקם מתקן מודיעין שלהם בתל-בריקה, שאינו גבוה במיוחד, ונצפה בבהירות ובקלות משטח ישראל.

 

בשבוע שעבר טענה סוריה כי ישראל תקפה במחוז דרעא שבדרום המדינה. לפי דיווחים נוספים התקיפה כוונה לתל אל-חארה שבצפון-מערב מחוז דרעא, הנחשבת לנקודה אסטרטגית הצופה לעבר רמת הגולן.

 

 

לפי מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, בתקיפה היו הרוגים ואף נגרם נזק לרכוש. כמו כן נמסר כי "התקיפה כוונה לעמדות של המשטר הסורי ושל המיליציות הזרות הנאמנות לו".

 

חודש וחצי קודם לכן דווח על תקיפה ישראלית באותו המקום - תל אל-חארה. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הסורית, מערכות ההגנה האווירית של סוריה יירטו חלק מהטילים הישראליים, אך בכל זאת נגרם נזק. בנוסף דווח כי ישראל השתמשה בלוחמה אלקטרונית כדי לשבש את המכ"ם הסורי לפני התקיפה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים