שתף קטע נבחר

שריפות הענק בסיביר: עשן כבד על ערי רוסיה

האש במזרח הרחוק מתפשטת: היא בוערת בשטח של יותר מ-30 אלף קמ"ר, כשטח בלגיה כולה. רוב הדליקות לא יכובו: עלות הטיפול בהן גדולה מהנזק הצפוי. עשן סמיך על קרסנויארסק ונובוסיבירסק, העיר השלישית בגודלה

מאות ערים ועיירות רוסיות מצאו עצמן אתמול (ה') אפופות עשן כבד משריפות הענק המשתוללות זה כמה ימים בסיביר ובמזרח הרחוק של רוסיה. כעת נראה שהדליקות הולכות ומתפשטות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 
שריפות רוסיה סיביר המזרח הרחוק (צילום: EPA)
יש שריפות שאין טעם לכבות. כבאים מול האש בסיביר(צילום: EPA)

שריפות רוסיה סיביר המזרח הרחוק קראסנויארסק (צילום: AP)
כמה מוקדי שריפות באזור קרסנויארסק(צילום: AP)
שריפות רוסיה סיביר המזרח הרחוק (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

שריפות רוסיה סיביר המזרח הרחוק העיר צ'יטה (צילום: AP)
עשן סמיך בעיר צ'יטה(צילום: AP)

השירות להגנת היערות של רוסיה הודיע אתמול שיותר מ-30 אלף קמ"ר עולים באש. מדובר בשטח שגודלו כגודל בלגיה כולה. הרוב הגדול של השריפות משתוללות באזורים שקשה להגיע אליהם, אזורים שסביר להניח כי בהם הנזק הפוטנציאלי שהן עלולות לגרום נמוך יותר מהמחיר של ניסיון לכבות אותן. לכן, הכבאים נמנעים מלטפל בשריפות האלה.

 

עד כה האש אמנם לא הגיעה לאזורים מיושבים, אבל עשן סמיך מהשריפות מורגש בכ-800 יישובים, כולל הערים הגדולות קרסנויארסק, צ'יטה ונובוסיבירסק, העיר השלישית בגדולה ברוסיה, שבה גרים כ-1.6 מיליון תושבים.

 

בצילומי וידאו ששידרה הטלוויזיה הרוסית נראו מטוסים מטילים מים על לשונות של אש בשטחים מיוערים גדולים. על הקרקע נראו כבאים מזרימים מים מצינורות על שריפות קטנות שנותרו בשטח.

שריפות רוסיה סיביר המזרח הרחוק קראסנויארסק (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

שריפות רוסיה סיביר המזרח הרחוק העיר צ'יטה עשן (צילום: AP)
העיר באפור. צ'יטה, רוסיה(צילום: AP)

שריפות רוסיה סיביר המזרח הרחוק כוחות הצלה צונחים (צילום: EPA)
אנשי כוחות ההצלה צונחים אל אחד מאזורי השריפות(צילום: EPA)

שריפות רוסיה סיביר המזרח הרחוק ראש הממשלה דמיטרי מדבדב בסיביר (צילום: AP)
ראש ממשלת רוסיה דמיטרי מדבדב (במרכז) מגיע לביקור בסיביר(צילום: AP)

מצב חירום הוכרז בארבעה אזורים. בעיר צ'יטה שבמזרח סיביר, כ-4,700 קילומטרים ממזרח למוסקבה, נצבע מרכז העיר בצבע אפור כבד בשעה שראש הממשלה דמיטרי מדבדב הגיע לביקור. מדבדב קרא להשתמש ביעילות במשאבים המקומיים כדי להילחם בלהבות.

 

צבא רוסיה הצטרף למאמצי הכיבוי ושלח מטוסי תובלה ומסוקים, אבל פעילים טוענים שהיקף המאמצים שמשקיעה הממשלה בכיבוי אינו קרוב אפילו למספיק. כמה עשרות מפגינים מחו אתמול מול המשרד למשאבי טבע של ממשלת רוסיה.

שריפות רוסיה סיביר המזרח הרחוק (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

שריפות רוסיה סיביר המזרח הרחוק (צילום: AP)
כך נראה העשן מהמרומים(צילום: AP)

שריפות רוסיה סיביר המזרח הרחוק (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

חזאים צופים שבחלק מהאזורים שבהם בוערת האש יירד בקרוב גשם, אבל לא מספיק כדי לכבות את השריפות. לפי הערכות, חלק מהשריפות ניצתו ממכות ברק. הוועדה החוקרת של רוסיה, גוף החקירות הראשי של המדינה, הודיעה אתמול כי היא שולחת לאזור נציגים כדי לחקור את הגורמים לשריפות.

 

יערות הענק של רוסיה כבר ידעו שריפות גדולות בחודשי הקיץ בשנים עברו, אבל השנה זוכות השריפות לתשומת לב רבה יותר. חודש יוני האחרון הוא חודש יוני החם ביותר שנמדד בעולם אי פעם. "זו לא הפעם הראשונה שיש אסון כזה במדינה שלנו", אומר מיכאיל קריינדלין, פעיל של ארגון "גרינפיס" במוסקבה. "הסיבה לכך שהפעם מופנית לזה תשומת לב גדולה כל כך היא שהעשן מהשריפות הגיע לערים, ופעילים החלו להעלות את העניין לדיון".


פורסם לראשונה 01/08/2019 20:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
עשן באזור השריפות ברוסיה
צילום: EPA
מומלצים