שתף קטע נבחר

 

אישום נגד בעלי גמל שגרם לתאונת דרכים: "הוא השתחרר מהחבל"

לראשונה מאז "חוק הגמלים" שקבע כי בעלי החיה יהיו אחראים לתאונות, כתב אישום הוגש נגד מאיר תקווה ממושב יבול שבנגב בגין "מעשה פזיזות ברשלנות". לפי האישום, החיות הוחזקו בחווה מבלי שהיו קשורים וללא השגחה, ולכן הגיעו לכביש 234 והיו מעורבים בתאונה עם כלי רכב

כתב אישום ראשון נגד בעלי גמל מאז עבר "חוק הגמלים" לפני קצת יותר משנה. מאיר תקווה (74), תושב מושב יבול שבנגב, מואשם שהחזיק נאקה ובכרה (גמל צעיר) בחווה שלו מבלי שהיו קשורים וללא השגחה, ואלה ברחו וגרמו לתאונה.

 

על פי האישום, בחודש ינואר 2018 הגיעו הגמלים עד כביש 234 והחלו לחצות אותו. נהג רכב שהבחין בגמלים חוצים בלם את הרכב אך פגע בנאקה. כתב האישום מייחס לו מעשי פזיזות ברשלנות.

 

גמלים בנגב (צילום: AFP)
גמלים בנגב(צילום: AFP)

פרקליטות מחוז דרום הגישה את כתב האישום בחודש אפריל האחרון ובסוף חודש יוני הודיעה לבית המשפט כי הגיעה עם תקווה להסדר טיעון. הפרקליטות הסכימה כי תקווה יפצה את בעל הרכב ב-1,000 שקל והם יסכימו לעונש של מאסר על תנאי.

 

עם זאת, תקווה סירב לקחת אחריות לתאונה ואמר בבית המשפט כי הגמלים היו בכלוב וקשורים, אך לא כמו שצריך, והגמל פתח את החבל. "הם 29 שנים קשורים ולא ברחו... אני לא חושב שהייתי צריך לנהוג אחרת". לאור סירובו להודות צפוי להתקיים דיון בחודש אוקטובר הקרוב.

 

דיון על סכנת הגמלים בכבישים באולפן ynet. ארכיון

דיון על סכנת הגמלים בכבישים באולפן ynet. ארכיון

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

חוק הגמלים: המשטרה לא יכלה להתחקות אחרי הבעלים    

אזרחים רבים נהרגו בשנים האחרונות כתוצאה מתאונות עם גמלים. ביניהם ליאל אלמקייס בן ה- 14 ממצפה רמון ב-2018, דוד חי בן ה- 35 מרתמים שנהרג בשנת 2014, וגם יעקב בוזגלו שנהרג ב- 2015 כשהתנגש בגמל עם רכבו. אחותו פעלה לאתר את בעל הגמל, אך זה טען כי מכר אותו לבדואי והתיק נסגר.

 

תאונה קטלנית עם גמל בכביש 40 לפני שנה וחצי (צילום: תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: תיעוד מבצעי מד
תאונה קטלנית עם גמל בכביש 40 לפני שנה וחצי(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

  

 (צילום: דוברות כב"ה מחוז דרום) (צילום: דוברות כב
(צילום: דוברות כב"ה מחוז דרום)

בחודש פברואר 2019 נכנס לתוקף חוק המחייב את סימון גמלים בשבב תת עורי ובתג אוזן. התיקון קבע כי מי שרשום כבעלים של הגמל יהיה אחראי לתאונה, אלא אם הצליח להוכיח שמסר את החזקה לאדם אחר.

 

בעבר בעלי גמלים התבקשו לסמן את הגמלים שלהם רק בתג האוזן, ובתאונות בהן היו מעורבים גמלים, מיהרו הבעלים או מי מטעמו להגיע לזירה והעלים את התג, כך שהמשטרה לא יכלה להתחקות אחר הבעלים. בעשור האחרון הפרקליטות סגרה את כל התיקים שהגיעו לפתחה, בהם תיקים רבים שגרמו כאמור למותם של אזרחים. על פי הערכות בישראל ישנם כ- 3,500 גמלים, מתוכם 3,000 בנגב.

 

נער נהרג ו-8 נפצעו בהתנגשות בין מכונית, רכב צבאי וגמל בנגב

סכנה ידועה מראש: תיעוד גמלים משוטטים בכבישי הנגב  

משרדי הממשלה מתעמתים - ואזרחים נהרגים בגלל גמלים משוטטים

 

קבלת הקריאה על התאונה הקטלנית עם גמל בכביש 40

קבלת הקריאה על התאונה הקטלנית עם גמל בכביש 40

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"זו הייתה הבעיה המרכזית נגדה התרעמו אזרחים", הסביר עו"ד ואדים סיגל, ממונה בפרקליטות מחוז דרום (פלילי), וראש תחום עבירות רשלנות. "לצערנו, בגלל רצף של תאונות, הבעיה התעוררה מחדש והציפו אותה. במקביל, משרדי הממשלה הבינו את חומרת המצב והתחילו לפעול לנסות למגר את התופעה".

 

בפרקליטות אומרים כי גם במקרים בהם ייתפסו גמלים משוטטים שלא גרמו לתאונה, יפעלו על מנת למצות את הדין עם הבעלים. לשם כך, מבקשים לעודד אזרחים לדווח על תופעת הגמלים המשוטטים.

 

"סכנת הגמלים המשוטטים פגעה בכל תושבי הנגב, ללא קשר למוצא הנפגעים של בעלי הגמלים", אומר עמיחי יוגב, מנהל הפעילות של תנועת רגבים, שגיבשה את הצעת חוק הגמלים יחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

 

"הגשת כתב האישום היא צעד ראוי ומתבקש, אבל היישום המלא של החוק ושיבוב הגמלים הנפוצים בעיקר בפזורה הבדואית, מתבצע בעצלתיים. בשנה שחלפה מאז כניסת החוק לתוקף, בוצעו מספר החרמות של גמלים משוטטים, אך לא ניתן היה להגיש כתב אישום כי הרשויות לא דאגו לשבב אותם בזמן. כך יצא שכתב האישום היחיד שהוגש, ובצדק, מזכיר חיפוש של מטבע רק מתחת לפנס".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
תאונת דרכים עם גמל בכביש 40. ארכיון
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים