שתף קטע נבחר

מתחזה לפליט רצח בחרב את "השותף שחשף"

בגרמניה עדיין מזועזעים: האזרח הירדני מוחמד עיסא קיבל מקלט כי טען שהוא סורי. בשבוע שעבר רצח ברחוב בשטוטגרט את מי שהיה שותפו לדירה, כי חשד שגילה את השקר לרשויות

סוגיית מבקשי המקלט שבה בימים האחרונים לכותרות בגרמניה, אחרי שעיסא מוחמד, צעיר ירדני שהתחזה לפליט סורי, רצח באמצע הרחוב את שותפו לשעבר לדירה, לכאורה משום שחשד כי חשף את השקר שלו לרשויות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

גרמניה רצח שטוטגרט התחזה ל פליט רצח את השותף.  ()
עיסא מוחמד בזמן הרצח, בתמונה שמוצגת שוב ושוב בתקשורת הגרמנית

רבים במדינה נחרדו למראה התמונות והסרטונים שהופצו ברשת ושבהם נראה מוחמד בן ה-28 מניף את מה שהוצג כ"חרב סמוראית" באמצע הרחוב בשטוטגרט, ומכה בה שוב ושוב בשותף לשעבר. עדי ראייה סיפרו כי במהלך התקיפה נשמע מוחמד צועק על הקורבן שלו: "מה שלחת לברלין?".

 

מוחמד הגיע לגרמניה בתחילת 2015, כשארצה של אנגלה מרקל ומדינות אחרות באירופה פתחו את שעריהן להמוני מהגרים שברחו מדאעש ומהמלחמות במזרח התיכון. בני משפחתו בירדן מספרים כי כמה חודשים לפני כן עזב את הבית, נסע לטורקיה, השיג דרכון סורי מזויף – ואז יצא בסירה עם מבקשי מקלט אחרים דרך הים התיכון ליוון. משם צעד דרך מדינות הבלקן עד שהגיע ליעדו.

 

בהגיעו לגרמניה טען מוחמד כי כמו רבים אחרים הוא פליט סורי, תושב דרעא, ובהתבסס על הצהרתו זו קיבל דמי רווחה. הוא עבד במסעדות ואף התחתן עם אישה מצרייה, אך בהמשך הם נפרדו. מוחמד התחבר עם גבר בן 36 בשם וילהלם, לימים הקורבן שלו, והשניים עברו לגור יחד כשותפים בשטוטגרט. לפני כמה שבועות התפרקה השותפות.

גרמניה רצח שטוטגרט התחזה ל פליט רצח את השותף.  ()
הנרצח וילהלם. "אחי טען שהוא מירר את חייו"

אחיו של מוחמד סיפר לתקשורת הגרמנית בשיחות טלפון מירדן: "בחודש מאי הוא התקשר אליי ואמר שהשותף שלו ממרר את חייו ושהוא מתכוון למרר את חייו בחזרה". הוא טען כי אחיו אמר לו שווילהלם איים להרוג אותו, גנב מכספו וניסה לתקוף אותו מינית.

 

לדברי האח, בשיחה האחרונה הרגיש שעיסא אינו יציב נפשית ושהוא נמצא תחת לחץ רב. הוא מעיד כי נדהם כשצפה בתמונות הרצח: "אנחנו מוסלמים ורצח הוא דבר אסור אצלנו".

 

אחרי הרצח נמלט עיסא מוחמד מהזירה באופניים, ובתום מצוד שנמשך שעות, גם בסיוע מסוק, הוא נלכד. לדברי הרשויות בגרמניה, בעבר כבר הורשע במדינה בגניבה ובגרימת נזק לרכוש.

 

סקר שערך האיחוד האירופי ושפורסם בימים האחרונים מלמד כי סוגיית ההגירה היא עדיין הנושא שמדאיג יותר מכול את אזרחי האיחוד האירופי – 34% מהם בחרו בו לנושא החשוב ביותר שאיתו על האיחוד להתמודד. מדובר בירידה של שישה אחוזים מהשנה שעברה, אך הסוגייה עדיין ניצבת במקום הראשון בקרב הנשאלים ב-21 מ-28 מדינות האיחוד. במקום השני ניצבת סוגיית שינויי האקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרצח בשטוטגרט. הגיע בסירת פליטים
מומלצים