שתף קטע נבחר

הערכה: המחנה הדמוקרטי יישאר באופוזיציה

לפי כל התרחישים הריאליים, הרשימה השמאלית לא תהיה חלק מאף ממשלה

האם מפלגת המחנה הדמוקרטי צפויה להישאר באופוזיציה לאחר הבחירות הקרובות? ההערכה היא שכן. במחנה הדמוקרטי אמרו כי הם יישארו באופוזיציה במקרה שנתניהו ירכיב את המשלה הבאה, גם אם תקום ממשלה ברוטציה.

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

אהוד ברק מסיבת עיתונאים המחנה הדמוקרטי בית סוקולוב הצהרה איחוד עם סתיו שפיר וניצן הורוביץ (צילום: AFP)
ניצן הורוביץ, סתיו שפיר ואהוד בררק מהמחנה הדמוקרטי (צילום: AFP)
  

התסריטים האפשריים להקמת הממשלה הבאה מראים כמעט בוודאות, כי רשימת המחנה הדמוקרטי צפויה להישאר באופוזיציה. למעשה, הסיכוי היחיד של המחנה הדמוקרטי להיכנס לממשלה ולקואליציה הוא בתנאי שיו"ר כחול לבן בני גנץ ירכיב את הממשלה הבאה עם החרדים והשמאל, כפי שעשה אהוד ברק בבחירות 1999. ברק הקים אז ממשלת שמאל־מרכז־חרדים שבה ישבו גם ש"ס וגם מרצ. יחד עם זאת, מדובר במהלך שהסיכויים שלו נמוכים מאוד.

  

רשימת המחנה הדמוקרטי מורכבת משלוש מפלגות: מרצ בראשות ניצן הורוביץ, התנועה הירוקה בראשות סתיו שפיר וישראל דמוקרטית בראשות אהוד ברק. זו למעשה הרשימה השמאלית ביותר במפה הפוליטית, והקמפיין האגרסיבי של אהוד ברק נגד נתניהו מונע כל אפשרות שהמחנה הדמוקרטי יהיה בממשלת נתניהו. בכירים במחנה הדמוקרטי אמרו, כי הם פועלים להקמת גוש חוסם נגד נתניהו כדי להבטיח שהוא לא ירכיב את הממשלה הבאה.

  

"האופציה להקמת גוש חוסם ביבי הפכה לשיח אמיתי בבחירות האלו", אמר גורם בכיר במחנה הדמוקרטי. "אהוד ברק כבר הקים ממשלת שמאל עם החרדים. אבל אם נתניהו ירכיב את הממשלה - בכל מקרה אנחנו בחוץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
ניצן הורוביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק מהמחנה הדמוקרטי
צילום: AFP
מומלצים