שתף קטע נבחר

העיראקי שהפך את הקלצ'ניקוב לכלי נגינה

מג'ד עבד אל-נור הפך את רובה הקלצ'ניקוב ששימש אותו להגנה על המשפחה במהלך המלחמה בין השיעים לסונים בבגדד לכלי מיתר. על הרובה התקין קופסת תחמושת שמשמשת תיבת תהודה

זה אולי נשמע כאילו מג'ד עבד אל-נור מבגדד מנגן בלאוטה, אך ממבט קרוב יותר המוזיקאי העיראקי אוחז בעצם ברובה קלצ'ניקוב ששינה את ייעודו. עבד אל-נור פורט על מיתרי כלי הנגינה המיוחד שאליו חיבר קופסת תחמושת המשמשת כתיבת תהודה בעודו לובש חליפה כחולה ועניבה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

המורה העיראקי, בשנות ה-50 לחייו, החזיק ברובה בביתו כדי להגן על עצמו ועל משפחתו במהלך השנים הקשות של האלימות העדתית בבגדד. בין 2006 ל-2008 שלטו איסלאמיסטים קיצונים בבגדד, בזמן שהסונים והשיעים הסתתרו מאחורי דלתות סגורות בקהילות שלהם. "פתאום, זה הרגיש כאילו כל הקשרים בינינו לא שינו יותר. עיראק הפכה לשדה קרב ענק, המלחמה הייתה בכל מקום", סיפר עבד אל-נור.

 

  (צילום: AFP)
קופסת תחמושת שמשמשת תיבת תהודה. כלי הנגינה המיוחד(צילום: AFP)

"אני שואל את עצמי – בשביל מה המלחמה? למה אלימות? אהפוך את כל אלה למוזיקה", אמר עבד אל-נור, שאיבד כמה בני דודים וחברים במלחמה. כשהוא לקח את רובה הקלצ'ניקוב ואת קופסת התחמושת למסגר, הוא תהה מה הוא רוצה לעשות עם הנשק. "אמרתי לו 'אל תשאל שאלות, עשה את זה!', והייתי בטוח שהוא חשב שאני כועס", סיפר עבד אל-נור, לפני שהמשיך לנגן עוד שיר.

 

לפי גוף שמונה את קורבנות הלחימה בעיראק, יותר מ-100 אלף אזרחים נהרגו במדינה בין 2003 אז פלשה ארצות הברית לעיראק, ועד 2011, אז עזבו רוב הכוחות האמריקנים את אדמת המדינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים