שתף קטע נבחר

נעצרו חשודים ברצח דביר שורק; צה"ל סיכל פיגוע בעוטף עזה | חדשות השבת

ארבעה פלסטינים חמושים היטב חצו את הגבול לפנות בוקר וחוסלו על ידי כוח של גולני. בדובר צה"ל האשימו את חמאס. כוחות הביטחון תפסו שני אחים בחשד למעורבות ברצח החייל. המיליארדר היהודי ג'פרי אפשטיין שם קץ לחייו בתא מעצר בניו יורק. רכבת ישראל: נזק נגרם למערכת האיתות, ייתכנו שיבושים

 

 

הותר לפרסום: בתום פעילות מודיעינית ומבצעית, כוחות הביטחון עצרו שני חשודים במעורבות בפיגוע בו נרצח חייל צה"ל דביר שורק ז"ל במגדל עוז. העצורים הם נציר סאלח חליל עצאפרה, פעיל חמאס בן 24 מבית כאחל וקאסם עארף חליל עצאפרה, בן 30 מבית כאחל.

  

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו אמר: "אני משבח את השב"כ וכוחות הביטחון שלכדו את רוצחיו של דביר שורק ז"ל תוך 48 שעות. בשנים האחרונות כוחותינו שמו ידם על כל המרצחים הפלסטינים שפגעו בישראלים והיום הם עשו זאת שוב. נמשיך להילחם בטרור בעוצמה בכל החזיתות". 

נתפסו צבא צה
פעילות כוחות הביטחון שהובילו למעצר החשודים ברצח(צילום: דובר צה"ל)

נתפסו צבא צה
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל סיכל פיגוע גדול בעוטף עזה

ארבעה מחבלים חצו לפנות בוקר (ש') את הגבול באזור רצועת עזה כשהם חמושים ברובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG. ארבעת הפלסטינים חוסלו על ידי כוח מגדוד 12 של גולני. לפי דובר צה"ל, חמאס אחראי לפיגוע. בחמאס התנערו מאחריות לניסיון הפיגוע שסוכל.

 

דובר צה"ל טען כי סוכל פיגוע גדול בעוטף עזה: "האירוע החל בסביבות 4 לפנות בוקר, כאשר התצפיתניות של אוגדת עזה זיהו קבוצת ארבעה חשודים זוחלים לעבר הגדר ביחד. לוחמי גדוד 12 נערכו מול החוליה, מול דיר אל בלאח שבמרכז הרצועה. התפתחו חילופי אש ותוך כדי נזרק רימון ובוצע ירי, כאשר שלושה היו ממש על קו הבטונדות של גדר הגבול ואחד כבר חצה".

 

"ארבעת המחבלים לבשו מדים מאולתרים, היו חמושים בכלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, ונשאו תיק רפואי, מטעני צינור, וחטיפי אנרגיה. אפשר לקבוע מהאופן בה החוליה פעלה שסוכל פיגוע גדול מאוד, שאין לדעת אם מטרתו חיילים או אזרחים. במקביל לאירוע טנק ירה כדי להסיר איום במרחב הפעולה".

כלי הנשק שנתפס הבוקר (צילום: דובר צה
(צילום: דובר צה"ל)

 

 

אזור התקרית גבול רצועת עזה מחבלים צה
אזור החדירה והחיסול בגבול רצועת עזה

כלי הנשק שנתפס הבוקר (צילום: דובר צה
כלי הנשק שנתפס הבוקר(צילום: דובר צה"ל)

בחמאס פרסמו הודעה עקב החדירה ומסרו: "ישראל סופגת את תוצאות הלחץ והזעם התמידי שתושבי הרצועה חיים בהם, ואשר נגרמים כתוצאה מהמצור שהיא מטילה על הרצועה. פעולותיה של ישראל דוחפות את צעירי הרצועה להגיב באופן עצמאי עליהן".

 

מקורות ברצועת עזה טוענים כי שלושה מהמחבלים פרשו מהזרוע הצבאית של חמאס לפני שלושה חודשים והצטרפו לארגון סלפי ברצועה, אליו השתייך המחבל הרביעי. יש לציין כי אף ארגון בעזה כולל חמאס לא לקח אחריות או אישר את זהותם של ההרוגים לשעה זו.

 

ג'פרי אפשטיין התאבד בכלא האמריקני

המיליארדר האמריקני ג'פרי אפשטיין, שנאשם בעבירות מין, שם קץ לחייו בתא המעצר במנהטן. גורמים אמריקנים סיפרו לכלי התקשורת שאפשטיין בן ה-66 נמצא תלוי בתאו בסביבות השעה 07:30 שעון ניו יורק. מותו נקבע בבית חולים סמוך.

 

לפני כשבועיים דווח שאפשטיין ניסה לשים קץ לחייו בתלייה בתא המעצר. הוא פונה לבית החולים ובהמשך חזר לכלא, שם הועבר להשגחה מחשש שינסה לפגוע בעצמו פעם נוספת.

ג'פרי אפשטיין המיליארדר ו עבריין המין ()
ג'פרי אפשטיין המיליארדר ו עבריין המין

המיליארדר היהודי הואשם בסחר בעשרות נערות, ומשפטו אמור היה להיפתח בשנה הבאה. בית המשפט בארה"ב דחה בחודש שעבר את בקשתו לשחרור בערבות, וקיבל את עמדת התביעה שהוא מסוכן לציבור ועלול לברוח מארה"ב אם ישוחרר לביתו.

 

אפשטיין נעצר ב-6 ביולי בשדה התעופה בניו ג'רזי, כשחזר מפריז. הוא הואשם שפיתה בין 2002 ל-2005 עשרות נערות, הצעירות שבהן בנות 14 בלבד, לבתי היוקרה שלו בניו יורק ובפלורידה ושילם להן תמורת יחסי מין. אפשטיין הכחיש את כל המיוחס לו. במקרה של הרשעה היו עשויות להיגזר עליו 45 שנות מאסר.

 

אפשטיין נודע כבעל קשרים הדוקים עם ביל קלינטון, הנסיך הבריטי אנדרו ודונלד טראמפ – לפני שהיה נשיא ארה"ב. פרשת אפשטיין עוררה הדים גם בארץ, בעקבות הפרסומים על הקשר בין אפשטיין לאהוד ברק, והתיעוד שפורסם בדיילי מייל שבו נראה ברק נכנס בפנים מכוסות לביתו של אפשטיין בניו יורק. בדיילי מייל נטען שברק נכנס לכאורה בינואר 2016 למסיבה בביתו של אפשטיין שבה היו גם נשים צעירות.

הנזק שנגרם למערכת האיתות של רכבת ישראל (צילום: רכבת ישראל)
הנזק שנגרם למערכת האיתות של רכבת ישראל(צילום: רכבת ישראל)
 

בשל חבלה בכבלי תקשורת: חשש לשיבושים ברכבות

מרכבת ישראל נמסר כי בשל נזק כבד נגרם לפנות בוקר למערכת האיתות, קיים חשש לשיבושים בתנועת הרכבות הערב. לפי הרכבת, הנזק נגרם עקב פריצה וחבלה מכוונת במאות מטרים של כבלי תקשורת, בסמוך ללוד. "עם הופעת החיווי במרכז השליטה הרכבתי, הוזעקו למקום סיירי בטחון וצוותים של רכבת ישראל, והוזעקו כוחות משטרה וזיהוי פלילי, אשר החלו בחקירת האירוע".

 

ברכבת פועלים לתקן את הנזק, ולחדש את תנועת הרכבות כסדרה עם חידוש השירות, אך בשלב זה קיים חשש לשיבושים בתנועת הרכבות הנוסעות דרומית ללוד: קו באר שבע-ת"א-נהריה (דרך קריית גת), קו בית שמש-תל אביב, ובקו הפרברי אשקלון/רחובות-בנימינה.

 

אתמול: שני הרוגים תוך פחות משעה בתאונות דרכים

שני בנאדם נהרגו אמש בשתי תאונות דרכים בטירה וברהט. בתאונה הראשונה נהרגה מלאק אל-אבטח, בת 18 מלוד, שנפגעה מרכב בטירה. המשטרה הודיעה כי קיים חשד לפגע וברח - אך הנהג, בן 20 מטירה, הסגיר את עצמו בתחנת המשטרה ויובא מחר להארכת מעצר.

  ()
  

הדיווח על התאונה התקבל בשעה 20:38. מלאק הגיעה לטירה עם בני משפחתה במטרה לערוך קניות לרגל חג הקורבן שיחול ביום ראשון ונפגעה מהרכב. חובשים ופרמדיקים ממרחב ירקון של מד"א הגיעו לזירת התאונה ופינו את מלאק לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. כוחות המשטרה סגרו את הזירה לתנועת כלי רכב.

 

כחצי שעה לאחר מכן, עמראן אלנסאירה, בן 20 מרהט, נהרג בהתהפכות רכב בכביש 293 שליד קיבוץ בית קמה. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו במקום ופינו צעיר נוסף בגילו שנפצע באורח בינוני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
הנשק שנתפס בגבול עזה
צילום: דובר צה"ל
מומלצים