שתף קטע נבחר

כחלון: "לא חסר כסף, זו רק תחזית. אין צורך להעלות מיסים"

שר האוצר התייחס באולפן ynet לגירעון: "נעשה תוכנית, נוריד אותו". על הצהרת הנאמנות לנתניהו: "זו לא השפלה, הציבור מצביע לו". על האפשרויות של הימין המאוחד: "יש מרירויות - לא קיבלו את שקד לליכוד - אבל בסוף כולם יתחברו לימין ונרכיב ממשלה"

 

 

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (ג') באולפן ynet לסערה שהתחוללה בליכוד ונחשפה ב-ynet, לאחר שכל חברי המפלגה חתמו על הצהרה ובה התחייבו לתמוך בנתניהו: "אין פה שום השפלה. הצהרת הנאמנות הכי גדולה היא יותר ממיליון איש שבוחרים בנתניהו ובמחל. הציבור מצביע נתניהו". כחלון התייחס לגירעון וטען: "זה לא באמת שחסר כסף, ניהלנו מדיניות אחראית. לא צריכה להיות העלאת מיסים".

משה כחלון (צילום: ירון ברנר)
משה כחלון באולפן ynet(צילום: ירון ברנר)

על האפשרות של תיקו פוליטי בבחירות הקרובות, שבו אף אחד לא מצליח להרכיב ממשלה, אמר כחלון: "אני חלש בהימורים, אבל מרשה לעצמי להמר שנרכיב ממשלה".

 

מיסים, שכר מינימום וסיסמאות: כך המפלגות מתכוונות לפתור את הגירעון

כל העדכונים על מערכת הבחירות - במתחם הבחירות של ynet

 

שר האוצר התייחס לביקורות בנוגע לגירעון המתרחב והרגיע: "בואו נדבר פעם אחת על הגירעון כדי שנבין אותו. גירעון זו תחזית, זה לא באמת שחסר כסף. גם אם לא היינו נותנים כסף לנכים ולקשישים ולזוגות הצעירים, הגירעון היה אותו דבר, זה עניין של תחזיות. ניהלנו מדיניות אחראית, קיבלנו דירוג בינלאומי מהטוב שהיה במדינת ישראל והנתונים המקרו-כלכליים מצוינים".

 

- אתה לא מוטרד מהגירעון הזה?

"אני מוטרד מהכול, יש לנו כרגע איזה אתגר, אנחנו יודעים לטפל בו, טיפלנו באתגרים יותר גדולים. הגירעון היום עומד על בין 10 ל-11 מיליארד שקל. אני ב-2015-16 טיפלתי בחוסר של 22 מיליארד שקל, זאת אומרת שעשינו את זה בעבר, נעשה את זה בעתיד. יש לנו תוכניות, מיד כשנרכיב בעזרת השם ממשלה תראו שנעשה תוכנית ונוריד את הגירעון".

בנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי)
בנימין נתניהו. "הצהרת הנאמנות - לא השפלה" (צילום: אלכס קולומויסקי)

- לא תעלו מיסים?

"מי הוריד מיסים בשנים האחרונות? לפניי העלו מיסים, הגעתי ב-2015, הורדתי את המע"מ, הורדתי מס חברות, הורדתי בנטו משפחה לזוגות הצעירים. היחידי שהוריד מסים זה אני, וזה גם מה שגרם לצמיחה. יש אתגר, אנחנו מספיק מנוסים. לא חושב שצריכה להיות העלאת מיסים".

 

כחלון טוען שלמרות הגירעון, בכוונתו להמשיך בתוכנית דיור למשתכן אם ימשיך לכהן כשר אוצר: "אם לא היינו עושים את מחיר למשתכן וכל הרפורמות בדיור, מחירי הדיור בארבע השנים האחרונות היו עולים ב-30%. אנחנו מנענו את זה, אנשים שוכחים ומתרגלים לטוב. אם לא היינו עושים טיפול שורש - ונכון, הכאבנו ליזמים, לקבלנים ולספסרי קרקעות - מחירי הדירות היו עולים, ואני אומר את זה באחריות מלאה".

אבי ניסנקורן באולפן ynet (צילום: עידן ארבל)
"עדיף שההסתדרות תישאר בהסתדרות". ניסנקורן(צילום: עידן ארבל)

כחלון הבהיר כי ירצה להישאר בתפקידו גם לאחר הבחירות: "אני רוצה את תיק האוצר, אני כבר שנה חמישית באוצר, מכיר את החומר, מאוד מנוסה, ושנה חמישית היא לא כמו שנה ראשונה".

 

שר האוצר התייחס לביקורת שנמתחה על מדיניותו מצד יו"ר ההסתדרות לשעבר אבי ניסנקורן מכחול לבן: "התפיסה של יו"ר הסתדרות היא תפיסה מאוד מאוד סוציאליסטית, פחות צמיחה, זה יכול להביא אותנו למקומות לא טובים. עדיף שההסתדרות תישאר בהסתדרות ולא תנהל את כלכלת ישראל".

  

יו"ר כולנו לשעבר, שבבחירות הקרובות ירוץ כאמור ברשימת הליכוד, התייחס למהלך שעורר עליו ביקורות רבות: "עשיתי הסכם עם הליכוד ואתם ראיתם אותו, עיתונאים ראו אותו, הדגשתי שזה רק במקרה ויש בחירות נוספות, וזה בדיוק מה שהיה. היה נוח לכל מיני אנשים שלא אהבו את המהלך להתנפל עליי בצורה ברוטלית. אבל זה בסדר, זה חלק מחיינו".

 

- יכול להיות שמפלגות הימין בראשות שקד לא ימליצו על נתניהו?

"אני חושב שבסוף השכל הישר יגבר וכולם יתחברו לימין, כי זאת הממשלה הטובה והנכונה. יש כרגע קצת מרירויות - כן קיבלו אותה לליכוד, לא קיבלו אותה לליכוד - אבל הדברים האלה יעברו, האחריות תגבר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
משה כחלון באולפן ynet
צילום: ירון ברנר
מומלצים