שתף קטע נבחר

אם ובנה שגורשו לפיליפינים תובעים חצי מיליון שקל מהמדינה

רוזמרי ורוהאן פרז תובעים את רשות האוכלוסין וטוענים: העלו אותנו לטיסה בלי כסף מספיק וללא ציוד מינימלי. עוד נטען כי השניים התחננו לעבור בביתם כדי לאסוף ציוד וליצור קשר עם בני משפחתם - אך סורבו. רשות האוכלוסין: "פרז סירבה בכל תוקף לאסוף ציוד על אף שנשאלה על כך"

דיון בבית הדין לעררים בתל אביב על גירוש אם ובנה לפיליפינים (צילום: מוטי קמחי)
רוזמרי ורוהאן פרז בבית הדין לעררים(צילום: מוטי קמחי)

גורשו לפיליפינים – ותובעים את המדינה: רוזמרי ורוהאן פרז, שגורשו שלשום מישראל, תובעים מרשות האוכלוסין וההגירה חצי מיליון שקלים. בתביעה שהוגשה על ידי עורכי דינם בישראל נטען כי השניים הועלו על טיסה לפיליפינים ללא כסף מספק וללא ציוד אישי מינימלי, וכי נציגי רשות האוכלוסין לא התירו להם לעבור בדירתם ולאסוף את חפציהם. בתביעה הובהר כי לא הוגשה שלא בשל עצם ההרחקה, אלא בגין האופן והדרך שזו בוצעה.

 

לפי התביעה שהוגשה באמצעות עו"ד בעז בן צור, כרמל בן צור וגיא רוה, רוזמרי אזרחית הפילפינים, נכנסה בשנת 2000 לישראל כדי לעבוד בסיעוד. ב-2006 נולד בנה רוהאן, אביו, אזרח טורקיה, שב לתורכיה. לאחרונה נעצרו האמא והבן והמדינה החליטה להרחיקם מישראל.

 

שבע שנים נפטרה מעסיקתה האחרונה ומאז היא שהתה בישראל שלא כדין. היא סיפרה כי לא יצאה מישראל לאחר סיום העסקתה החוקית משום שרצתה שבנה, שלמד עד לאחרונה בבית הספר "ביאליק-רוגוזין" בתל אביב, יחיה בישראל.

 

 

בתי המשפט דחו את בקשתם לצו זמני, שיימנע הרחקתם. לטענת התובעים, שעות לפני דיון בבקשתם הוחלט להרחיקם מישראל היישר ממתקן המשמורת בו שהו, כשברשותם לא היה ציוד או כסף מספק, ורק תיק עם מעט בגדים מלוכלכים.

 

השניים, כך נטען, התחננו כי יותר להם לעבור בביתם כדי לקחת ציוד וליצור קשר עם הקרובים שלהם בפילפינים, אך ללא הועיל. נטען כי לא הוסכם לדחות את טיסתם ביום כדי שיועבר להם ציוד הכרחי מדירתם. התביעה מפרטת שרוזמרי ובנה הועלו למטוס עם כפכפים ובגדים מלוכלכים ומאות שקלים בודדים.

 

"תהא אשר תהא דעתו של אדם בצורך בהרחקתם של רוזמרי ובנה מהארץ לאחר שנים ארוכות, ובעניין זה הליך משפטי עודו תלוי ועומד, כך לא נוהגים בבני אדם. בני אדם אינם חפצים, לא ניתן להעלותם באחת על מטוס ללא כסף וללא ציוד אישי מינימאלי ולהשליכם לגורל לא ידוע".

סנגורו של גנור, עו
עו"ד בועז בן צור(צילום: מוטי קמחי)

זו המשפחה השלישית שבה יש ילד בגיל בית ספר שנעצרה מאז החל המבצע לגירוש כ-100 עובדות זרות בלתי חוקיות וילדיהן שנולדו וגדלו בישראל, לפני כשלושה שבועות. השתיים האחרות הן אם ובנה - אופרסינה ומייקל ג'יימס (12) קוואנקה, שמחכים להחלטה בערעור על גירושם, ואם ושני ילדיה - ג'רלדין, קיאן (10) וקתרין (5) אסטה, שבית הדין לעררים בתל אביב אישר את גירושם עד לאמצע ספטמבר והם מתכוונים לערער לבית המשפט המחוזי בעיר.

 

ב-2010 הוחלט להשאיר בישראל ילדים מעל גיל חמש שנולדו בארץ, ביחד עם משפחותיהם. הילדים המועמדים לגירוש כעת הם אלה שב-2010 היו בני פחות מחמש, אך היום חלקם כבר בני יותר מ-13.

 

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר:"מדובר בשוהה בלתי חוקית הנמצאת כאן תקופה ארוכה מאד ללא מעמד מוסדר שידעה כל העת כי עליה לצאת מישראל ללא הצורך לקבל על כך תזכורת, ובזמן זה נהנתה מן היכולת לחיות ולהתפרנס מעבודה במדינה ללא מילוי כל חובה אזרחית מצדה. נבהיר כי בעת מעצרה סירבה בכל תוקף לאסוף ציוד על אף שנשאלה על כך על ידי נציגי הרשות שעצרו אותה. על אף זאת הוטסה עם כבודת יד. מעבר לכך נגיב באופן מפורט בבית המשפט".

 

אמיר אלון השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
רוזמרי ורוהאן פרז
צילום: מוטי קמחי
מומלצים