שתף קטע נבחר

סוריה: "מערכת ההגנה האווירית יירטה טיל בשמי מחוז חמה"

על פי הדיווחים בטלוויזיה הסורית, מערכות ההגנה האווירית הופעלו ויירטו טיל באזור העיר מסיאף. עוד דווח כי פיצוצים עזים נשמעו באזור

יירוט המטרות בשמי סוריה ()
ארכיון

הטלוויזיה הסורית מדווחת כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו הלילה (בין חמישי לשישי) בשמי מחוז חמה. על פי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית יירטו טיל בשמי מסיאף. בסוכנות הידיעות הרשמית "סאנא" דווח על פיצוצים עזים שנשמעו באזור.

 

"בשעה 23:06 בליל חמישי מערכות ההגנה האווירית שלנו גילו מטרה עוינת שמגיעה מכיוון צפון לבנון לכיוון העיר מסיאף. המערכות יירטו אותה והשמידו אותה לפני שפגעה במטרה", כך דווח בטלוויזיה הסורית.

 

לפני כשבועיים דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" דיווחה כי ישראל תקפה באמצעות טיל באזור קוניטרה שבגולן הסורי בשעות היום. לפי הדיווח, לא היו נפגעים בתקיפה, אך נגרם נזק. מדובר במקרה די נדיר שבו יוחסה לישראל תקיפה באור יום, בהתחשב בעובדה שרוב הזמן מדווחים הסורים על תקיפות ישראליות בשעות הלילה. ערוץ הטלוויזיה אל חדת' דיווח כי התקיפה הישראלית נעשתה לאחר שבאזור נצפו תנועות של פעילי חיזבאללה.

 

האזור שהותקף הוא תל אל-בריקה ובדיווח לא נאמר אם הטיל שוגר ממטוס או מהקרקע. לפי דיווחים זרים, ישראל תקפה גם בעבר את האזור הזה שבו מנסים חיזבאללה ויועצים איראנים להקים תשתית צבאית שכוללת מתקני האזנה לאיסוף לכיוון הגולן הישראלי. תשתית זו אמורה לשמש את האיראנים לפגיעה בישראל.

 

לפני כשנה דיווחה סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" כי מטוסי קרב ישראליים תקפו מטרות באזור זהה לזה שהותקף הלילה. על-פי כלי תקשורת בלבנון, התקיפה בוצעה משטח לבנון. ב"סאנא" דווח מפי גורם צבאי בסוריה כי "אחד האתרים הצבאיים באזור מסיאף הותקף על ידי חיל האוויר הישראלי. נגרם נזק, אין נפגעים". מנגד, גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו שבתקיפה נהרגו אנשי חזבאללה ואנשי משמרות המהפכה. 

 

רשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי היעד לתקיפה הוא מרכז למחקרים מדעיים. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם דיווח על "פיצוצים עזים" שנשמעו באזור מסיאף. עוד דווח כי "הפיצוצים אירעו באזור מפעלים ביטחוניים בפרברי העיר, הפיצוץ כתוצאה מתקיפה ישראלית. לא ידוע על נפגעים". על-פי הדיווחים בסוריה בתקיפה השתתפו ארבעה מטוסי קרב ושלושה טילים יורטו על-ידי מערכת ההגנה הסורית.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים