שתף קטע נבחר

אוקראינה: האזיק האלקטרוני הוסר, מייסד "טלגראס" נעלם בדיוטי פרי

עוד פרטים על הבריחה הדרמטית הלילה בקייב: משטרת אוקראינה מיהרה להעביר את מייסד "טלגראס" עמוס דב סילבר לנמל התעופה הישר מבית המשפט כדי שיספיק לעלות לטיסה. היא לא עדכנה את משטרת ישראל. דב סילבר ביצע כירטוס - ונעלם

משטרת אוקראינה מיהרה אמש (יום ה') להעביר את מייסד "טלגראס" עמוס דב סילבר הישר מבית המשפט העליון שאישר את הסגרתו לנמל התעופה בקייב. היא לא עדכנה את משטרת ישראל בזמן אמת - ולכן לא היו במקום נציגים ישראלים. דב סילבר, כך לפי הפרטים שנאספים הבוקר, עבר את הבידוק, ביצע כירטוס ונעלם בדיוטי פרי - לאחר שהאזיק האלקטרוני הוסר מידו.  

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

כאמור, משטרת אוקראינה לקחה במפתיע את עמוס דב סילבר הישר מבית המשפט שהכריז עליו כ"בר הסגרה" כדי להספיק להגיע לטיסה שהייתה אמורה לנחות הלילה בנתב"ג. השוטרים האוקראינים הסירו את האזיק האלקטרוני מידיו, והוא נכנס לדיוטי פרי - ושם נעלמו עקבותיו. המצוד אחרי מייסד "טלגראס" נמשך שעות ארוכות.

 

במהלך הלילה התקבל במשטרת ישראל דיווח ממשטרת אוקראינה, שלפיו במהלך היערכותם להסגרתו על פי דין של עמוס דב סילבר, החשוד בהקמה וניהול של ארגון הפשע 'טלגראס', החשוד נמלט ממלוויו האוקראינים", מסרה משטרת ישראל. עוד מסרה המשטרה כי "החשוד נמלט לאחר שאמש דחה בית המשפט העליון באוקראינה את ערעורו על ההחלטה להכריזו כבר הסגרה. משטרת ישראל נמצאת בקשר עם עמיתיה באוקראינה ועוקבת מקרוב אחר החיפושים לאיתורו".

עמוס דב סילבר טלגראס סמים נמלט משטרה אוקראינה הסגרה ל ישראל מטוס  נחת בלעדיו ()
המטוס שבו היה אמור להגיע דב סילבר

 

 

גלי, אשתו של סילבר, כתבה לפני חצות בפוסט בפייסבוק: "הוא לא יוסגר הלילה, בשורות טובות. לכל העיתונאים שחוגגים על הרייטינג ושוכחים לציין את הפרטים החשובים... מה שידוע לי כרגע שהוא עצור בקייב בתחנת המשטרה, ומחר יבדקו מה לעשות איתו, זה מה שהמשטרה מסרה לעורך הדין". בסרטון שפרסמה לפני כן בפייסבוק אמרה כי "משטרת ישראל החליטה לקרוע את המשפחה שלי ולפגוע באדם שרק עזר לאחרים. החליטו להסגיר אותו וכנראה שבשעות הקרובות יעלו אותו על טיסה לישראל".

 

אחרי הפרסומים על בריחתו כתבה רעייתו בפייסבוק: "קוראת כתבות ולא מאמינה שזה אמיתי, יכול להיות עוד ספין של משטרת ישראל המשוחתת. אם זה נכון, אשריו ואשרי חלקו, ישתבח שמו לעד".

 

סילבר אמרה ל-ynet: "אם זה נכון אני בהתרגשות גדולה מאוד וגאה בו. אני מאמינה שיכול להיות שמשטרת ישראל עובדים על כולנו כי הם הפרו את כל התנאים שלו ועברו על אמנות בינלאומיות.

המעצר לא היה חוקי, וההסגרה גם לא. בזמן שמתנהלים תהליכים משפטיים נוספים שלא התקבלה תשובה לגביהם, גם ההסגרה הזו היא בעצם חטיפה".

אורי קורב ()
עו"ד קורב. "ככל הידוע לנו הוא בידי המשטרה החשאית"

עו"ד אורי קורב, פרקליטו של סילבר, מסר בתגובה: "עמוס סילבר נעצר אמש על ידי גוף שנקרא 'השירות החשאי' באוקראינה ונלקח פיזית מהמרפאה שבה אושפז. הוא הוכנס לרכב לעיני עורך הדין המקומי ומשטרת אוקראינה שנכחו אף הם בשל חשדות לביצוע עבירה. לצערנו הרב, לא נמסר לנו לאן הוא נלקח ומה מצבו הרפואי".

 

הוא הוסיף: "ככל הידוע לנו הוא בידי המשטרה החשאית ואנו מקווים ששלום לו ובריאותו תקינה ושלא נגרם לו כל רע. אנו רואים ברשויות האוקראיניות אחראיות למצבו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
עמוס דב סילבר והדיוטי פרי בקייב
צילום: shutterstock
מומלצים