שתף קטע נבחר

רקטה שוגרה מעזה, אישה נרצחה בצפון | חדשות השבת

רקטה נורתה אמש מהרצועה, צה"ל תקף; בת 35 נדקרה למוות בג'דיידה-מכר, בעלה נעצר; מצבו של אחד האחים שנפצע בפיגוע הדריסה בגוש עציון עדיין מוגדר קשה מאוד; בת 21 נעדרת באתיופיה, חבריה ביקשו עזרה בחיפושים. סבתה של טליב נגד טראמפ: "שאלוהים יהרוס אותו". וגם: התחזית - ירידה במידות החום

 

 

 

אמש (שישי) נשמעו שלוש אזעקות בשעה 21:00 בשדרות וביישובי המועצה האזורית שער הנגב. צה"ל הודיע כי זוהה שיגור אחד מכיוון רצועת עזה, ככל הנראה של רקטה, ולוחמי מערכת "כיפת ברזל" ביצעו יירוט מוצלח. בתגובה תקף צה"ל בלילה ברצועת עזה. דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס בצפון ובמרכז הרצועה. עוד נמסר כי "ישראל רואה בחמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה או ממנה".

 

צה
צה"ל תוקף בעזה

 

 

בחמאס מסרו הבוקר כי "התקיפות של ישראל בעזה הן מסר להסלמה ותוקפנות - שמטרתה להסיט את תשומת הלב מהמעשים האמיצים בגדה שבילבלו את ישראל והעמיקו את משבריה הפנימיים". בחמאס הוסיפו כי "ההתנגדות לא תסכים שעזה תהפוך לכלי לייצוא המשברים הללו", אך לא קיבלו בתגובתם אחריות על שיגור הרקטה.

 

התפרעויות פלסטינים רצועת עזה (צילום: AFP)
ההפגנות בגבול הרצועה(צילום: AFP)

 

רצח בצפון

אמינה פרחאת יאסין (35), אם לחמישה ותושבת המועצה המקומית ג'דיידה-מכר שבצפון, נדקרה אחר הצהריים למוות על-פי החשד בידי בעלה, בן 48. מהמשטרה נמסר כי הבעל נעצר והועבר לחקירה במשטרת עכו.

 

הנרצחת, אמינה פרחאת יאסין
הנרצחת, אמינה פרחאת יאסין

צוותי זיהוי פלילי הוזעקו למקום. עוד אמרו במשטרה כי בשלב זה, לא ידוע על תלונות קודמות בגין אלימות במשפחה.

 

אחים נפצעו אנוש וקל בפיגוע דריסה בגוש עציון

אתמול דרס מחבל פלסטיני בגוש עציון את נעם ונחום נביס, אחים מאלעזר שבגוש עציון, בעת שהמתינו בתחנת אוטובוס סמוך להתנחלות. מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שאליו פונו שני האחים, נמסר הבוקר כי האח הצעיר, נחום בן ה-18, עבר אתמול ניתוח נוירוכירורגי. הוא מונשם ומורדם, ומצבו מוגדר קשה מאוד. האחות נעם, בת 20, הועברה להדסה עין כרם מבית החולים שערי צדק לצורך אשפוז. מצבה מוגדר קל. המשטרה פרסמה אתמול תיעוד מהפיגוע.

 

  

שוחחרו חלק מהמוחים נגד מנדלבליט שנעצרו

המשטרה שחררה היום את אחד מארבעת החברים הקבועים במחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שנעצרו אמש בחשד שהפרו את הנחיות המשטרה ושליוו את מנדלבליט בדרכו לבית הכנסת בעיר. שלושה מפגינים נוספים שעוכבו שוחררו. שלושה אחרים, שסירבו להתחייב להרחקה מהמקום, נותרו במעצר ונלקחו לבית המעצר הדרים. המשטרה צפויה להביאם לדיון בבית המשפט בצאת השבת.

 

בהפגנה אמש השתתפו מפגינים בודדים, ובמשטרה טוענים כי למרות ההנחיות שהופצו השבוע, שקבעו את מיקום המחאה, זמניה ושימוש באמצעי הכריזה, המפגינים ליוו את היועמ"ש ברחוב שבדרכו הוא הולך לבית הכנסת.

 

 

סערת חברות הקונגרס שנאסרה כניסתן לישראל 

יושבת ראש בית הנבחרים בארה"ב, ננסי פלוסי, התייחסה הבוקר להחלטת ישראל לאסור את כניסת חברות הקונגרס המוסלמיות רשידה טליב ואילהאן עומאר בשל תמיכתן ב-BDS, ואמרה כי יחסי ארה"ב-ישראל יוכלו לעמוד בפני "החולשה" שאותה מפגינים לדבריה הנשיא דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

אמש השתתפה רשידה טליב – שעל אף שכניסתה הראשונית נאסרה, הותר לה בהמשך להיכנס לישראל מטעמים הומניטריים כדי לבקר את סבתה בת ה-90 – באירוע קבלת שבת בדטרויט, העיר שאותה היא מייצגת בקונגרס. 

רשידה טליב (צילום: רויטרס)
רשידה טליב בדטרויט(צילום: רויטרס)

טראמפ תקף הלילה את טליב על שביטלה את הגעתה למרות האישור שקיבלה ורמז כי מדובר ב"הצגה". "ישראל נהגה בנחמדות ובכבוד בכך שהסכימה לבקשה של חברת הקונגרס רשידה טליב להיכנס לשטחה כדי לבקר את ׳סבתהּ׳, אך מיד לאחר מכן היא הצהירה שלא תגיע. ייתכן שזו הייתה הצגה? ישראל פעלה נכון", כתב טראמפ בטוויטר.

 

בציוץ נוסף הוא עקץ את חברת הקונגרס: "טליב כתבה לרשויות בישראל שהיא רוצה נואשות לבקר את סבתה, והאישור לכך ניתן לה מהר מאוד, אולם היא דחתה אותו. המרוויחה היחידה היא סבתא שלה. היא לא תצטרך לראות אותה!".

 

סבתה של טליב, מופתייה, התייחסה בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס לעקיצה "טראמפ אמר שאני צריכה לשמוח שרשידה לא באה לבקר אותי. שאלוהים יהרוס אותו". עם זאת, בראיון נוסף טענה שהיא עדיין אוהבת את ארה"ב ואמרה על טראמפ: "אני לא מכירה אותו ולא אכפת לי ממנו".

 

דונלד טראמפ ננסי פלוסי בנימין נתניהו (צילום: AFP, אמיל סלמן,רויטרס)
דונלד טראמפ ננסי פלוסי ובנימין נתניהו(צילום: AFP, אמיל סלמן,רויטרס)

נתפס מייסד טלגראס שברח ממעצר; "הוכיתי עד זוב דם"

עמוס דב סילבר, מייסד "טלגראס" שהצליח להימלט באוקראינה רגע לפני הסגרתו לישראל, נעצר הבוקר בעיר אומן אחרי מצוד כבן יומיים. לפי שירות הביטחון האוקראיני, שלושה מאנשי הארגון נעצרו בחשד שסייעו לו להימלט מנמל התעופה בוריספיל בקייב, לפני שהועלה למטוס לארץ.

 

סילבר, טען כי טרם הסגרתו לישראל שצפויה להתקיים הלילה או מחר - הוא הוכה במעצר באוקראינה "עד זוב דם". סילבר יצא קשר עם פרקליטיו וסיפר להם את שאירע, לדבריו. עורך דינו אורי קורב יצר קשר עם שגרירות ארה"ב, שכן סילבר מחזיק באזרחות אמריקנית.

 

עמוס דב סילבר ()
עמוס דב סילבר

נעדרת באתיופיה

איה נעמאנה, צעירה ישראלית בת 21, מוכרזת כנעדרת מאז אתמול באזור מדבר המלח בדנקיל שבאתיופיה. היא יצאה עם משלחת מהטכניון לטיול במדינה - וככל הנראה איבדה את דרכה במהלך טיול רגלי ולא הגיעה לנקודת המפגש.

  

היום בשעות הבוקר קיבל משרד החוץ עדכון אודות ההיעדרות. "מרגע קבלת ההודעה, נציגי שגרירות ישראל באדיס אבבה נמצאים בקשר עם הרשויות, גורמי ממשל וצבא ועם נציגי חברת החילוץ 'מגנוס' ומנסים לסייע בכל מישור אפשרי בחיפושים", נמסר .

 

פעוט טבע בבריכה, רוכב אופנוע נהרג בתאונה

פעוט כבן שלוש טבע הבוקר בבריכה פרטית בצימר במושב חד נס שברמת גולן. מצבו מוגדר קשה. בני משפחתו ביצעו בו פעולות החייאה ראשוניות בהדרכה טלפונית של מוקד מד"א. חובשים ופרמדיקים של הארגון הוזעקו למקום והמשיכו בפעולות אלו - שהצליחו להחזיר לפעוט את הדופק - ופינו אותו בהמשך במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה.

 

פינוי מוסק מסוק מד
הפינוי במסוק(צילום: עמית בר, תיעוד מבצעי מד"א)

רוכב אופנוע בן 21 נהרג בלילה בתאונה עם כלי רכב פרטי בכביש 70, בכניסה לכפר כאבול שבגליל המערבי. הוא פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, שם נקבע מותו. נהג הרכב הפרטי שהיה מעורב בתאונה נפצע באורח קל. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי אחד הנהגים חצה את הצומת באור אדום.

 

התחזית: ירידה במידות החום

מזג האוויר היום היה מעונן חלקית וחלה ירידה ניכרת בטמפרטורות. מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית, והטמפרטורות ועומסי החום יהיו מעט נמוכים מהממוצע לעונה. בבוקר ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון ולאורך מישור החוף. בשני יהיה מעונן חלקית עד בהיר, ומידות החום יהיו רגילות לעונה. כך גם ביום שלישי.

 

הטמפרטורות החזויות להלילה ומחר: קריית שמונה 34-22, קצרין 32-20, צפת 28-19, טבריה 37-26, נצרת 31-21, חיפה 30-26, ת"א 30-26, ירושלים 29-19, אשקלון 30-26, עין גדי 39-30, באר שבע 33-22, ערד 31-20, מצפה רמון 30-19, אילת 38-28.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים