שתף קטע נבחר

הורי הילדה שנמצאה כפותה יישארו במעצר: "התיעוד מתיישב עם התעללות"

במשטרה ציינו כי החקירה העלתה ממצאים חדשים. האב מלוד שמר על זכות השתיקה מול חלק מההאשמות שהוטחו בפניו. השופט: "ראיתי הרבה תיקים ועדויות בחיי, כאלה דברים עוד לא ראיתי"

 

 

הורי הילדה בת ה-5 שנמצאה כפותה בביתה שבלוד בשבוע שעבר יישארו במעצר עד יום חמישי. ההחלטה התקבלה בהסכמת המשטרה ועורכי דינם הבוקר (א') בבית משפט השלום בראשון לציון.

 

בדיון טען נציג המשטרה כי הילדה נחקרה על ידי חוקר נוער וכי "החקירה העלתה ממצאים". גם זוג ההורים נחקר, כשהאב שמר על זכות השתיקה בקשר לחלק מהאשמות שהוטחו בפניו.

 

השופט אייל כהן אמר במהלך הדיון דברים קשים לגבי התיק שהונח בפניו ולפיו החשד נגד ההורים הוא בגין התעללות נפשית ופיזית והזנחה. "ראיתי הרבה תיקים ועדויות בחיי", אמר השופט לעורכי הדין של ההורים, "כאלה דברים עוד לא ראיתי. התיעוד הרפואי הקיים, מתיישב עם התעללות והזנחה".

הארכת מעצר להורים החשודים בהזנחה ובהתעללות ביתם בת ה-5 בלוד (צילום: יריב כץ)
האב החשוד בהתעללות בדיון בהארכת מעצרו(צילום: יריב כץ)

הארכת מעצר להורים החשודים בהזנחה ובהתעללות ביתם בת ה-5 בלוד (צילום: יריב כץ)
האם החשודה בהתעללות (צילום: יריב כץ)

עו"ד מוחמד ענבוסי, המייצג את האם, טען במהלך הדיון כי החקירה לא מתקדמת מספיק. "המשטרה לא מתקדמת כפי שמתבקש, ביקשנו לא לשלול כיווני חקירה נוספים. ציינתי שיש לילדה מחלה מסוימת שיכולה להסביר את הסימנים על גופה. עצם העובדה שבמשך שנה שלמה לא עלה החשד והחוקר המשטרתי מסרב להתייחס לגרסת הילדה בת ה-5 מעלה שאלות רבות לגבי כל החקירה".

 

לבסוף החליט השופט כהן על הארכת המעצר עד יום חמישי בהחלטתו אמר: "קיים בהחלט מסמך רפואי שמלמד לכאורה על חשד ממשי לביצוע התעללות והזנחה גם יחד. ישנן עדיין כ-11 פעולות חקירה שצריכות להיעשות".

דירת המשפחה בלוד (צילום: רועי רובינשטיין)
הבניין שבו מתגוררת המשפחה בלוד(צילום: רועי רובינשטיין)

לאחר הדיון אמר עורך הדין ענבוסי: "אני חולק על החלטת בית המשפט ויש אפשרות שנגיש ערר. אני סבור שהאם צריכה להשתחרר. החקירה לא מתקדמת ולא בוצעו פעולות חקירה חיוניות. היא עומדת על גרסתה ואומרת לחוקריה שהיא לא מרביצה לבתה ולא מתעללת בה. החקירה בראשיתה ולא מתקדמת לשביעות רצוננו".

 

עורכי הדין חי אוזן ושוקרי אבו טביק המייצגים את האב מסרו: "לאחר שבית המשפט עיין בחומרי החקירה הוא הציע לנו לפקח על החקירה ולהאריך מעצר עד יום ה'. אני מקווה שבדיון הבא המשטרה תשלים את פעולות החקירה. אני לא יכול לומר בוודאות שיש ראיות לכך שאביה של הקטינה תקף אותה. אחרי שאעיין בחומרים נדע. האבא מכחיש כל קשר לחשדות אין לו שום קשר לדבר".

 

בשבוע שעבר מסר ל-ynet גורם המעורב בחקירת המקרה כי על גופה של הילדה נמצאו סימני אלימות ישנים, מעבר לסימנים החדשים שהתגלו על גופה. בנוסף, הבדיקה הפתולוגית שנערכה לה קבעה כי החבלות שעל גופה נגרמו כתוצאה מהתעללות מתמשכת.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
האב החשוד בהתעללות
צילום: יריב כץ
מומלצים