שתף קטע נבחר

אסד מתקרב לניצחון: "נסיגה של מורדים מחאן שייחון"

דיווחים מסוריה: כוחות המשטר מתקדמים בתוך העיר האסטרטגית, שאת השליטה בה איבדו לפני 5 שנים. מהשטח מוסרים שהמורדים נסוגו גם ממעוזם האחרון במחוז חאמה הסמוך. ארגון הג'יהאד הייאת תחריר א-שאם טוען: "נפרסנו מחדש בעיר, עדיין שולטים בכפרים בחאמה"

המורדים נסוגו מהעיר הסורית האסטרטגית חאן שייחון שבדרום מחוז אידליב וכן מהשטח האחרון שבו החזיקו במחוז חאמה הסמוך – כך דיווח הבוקר (יום ג') הארגון הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון שמזוהה עם האופוזיציה ושדיווחיו נחשבים אמינים. זמן קצר אחר כך טען ארגון המורדים המרכזי באזור, ארגון הג'יהאד הייאת תחריר א-שאם, כי לוחמיו עדיין נמצאים בעיר ועדיין שולטים בכפרים במחוז חאמה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

המורדים סוריה עם שברי המטוס מטוס אידליב  חאן שייחון   (צילום: AFP)
מורדים סורים באידליב והפצצה של צבא אסד(צילום: AFP)
סוריה הפצצה דרום אידליב (צילום: AFP)
אחרי הפצצה של מטוסי המשטר בסוף השבוע(צילום: AFP)

הדיווח על הנסיגה, שנראית לעת עתה כנסיגה חלקית, בא אחרי ארבעה חודשים של מבצע הפצצות והפגזות של צבאות סוריה ורוסיה באזור המחוזות אידליב וחאמה, שהם המעוז הגדול האחרון שנותר בידי המורדים. אם הוא יתברר כנכון יהיה זה הישג חשוב ביותר לאסד, שבארבע השנים האחרונות, מאז התערבות רוסיה במלחמה, הצליח להחזיר לעצמו את השליטה ברוב שטחי ארצו – וכעת מתקרב עוד יותר לניצחון הסופי.

 

לפי הדיווחים המגיעים מחאן שייחון, כוחות אסד רשמו אמש והלילה התקדמות גדולה בתוך העיר, שבה מחזיקים המורדים מאז 2014, והמורדים נסוגו גם מהשטח שבו שוכנות העיירות לטמנה וכפר זייתה במחוז חאמה הסמוך. בשטחים אלה בחאמה החזיקו המורדים ממש מהימים הראשונים של מלחמת האזרחים הסורית, שפרצה במרץ 2011.

 

 

ארגון הג'יהאד הייאת תחריר א-שאם, שמסונף לאל-קאעידה ושהוא כאמור ארגון המורדים המרכזי באזור, טען הבוקר כי לוחמיו רק "נפרסו מחדש" בחאן שייחון אחרי הפצצות כבדות של האויב וכי הם נסוגו לחלקה הדרומי של העיר ומשם ימשיכו להילחם. לטענתו הם עדיין נמצאים בעיר ולא איבדו את השליטה בחאמה.

 

מתנגדי אסד הפועלים באזור מחוז אידליב, נזכיר, אינם רק מורדים מתונים כמו אלה שהחלו את ההתקוממות האזרחית נגד אסד בדרישה לכינון דמוקרטיה, אלא גם ארגוני ג'יהאד כמו הייאת תחריר א-שאם, שנהנה בחודשים האחרונים משליטה נרחבת באזור. 

 

המבצע באידליב, עדכונים אחרונים:

סוריה הפצצה דיר א-שרקי מחוז אידליב אמא ו 7 ילדים נהרגו (צילום: AP)
מחפשים ניצולים אחרי הפצצה בדיר א-שרקי שבמחוז אידליב(צילום: AP)

  (צילום: AP)
אסד בתפילה לחג הקורבן. רוסיה לצדו(צילום: AP)

העיר חאן שייחון שוכנת סמוך לכביש המהיר M5 שמשטר אסד נחוש להחזיר לעצמו את השליטה בו. הכביש מקשר את הבירה דמשק לעיר הצפונית חאלב, הגדולה בערי סוריה. בחאן שייחון, שבעבר התגוררו בה 100 אלף איש אך כיום היא כמעט ריקה מתושבים, ביצע צבא אסד ב-2017 תקיפה כימית, ובתגובה על כך יצאה ארה"ב בהוראת הנשיא דונלד טראמפ לתקיפה נגד יעדים של משטרו.

 

כוחות אסד תוקפים את אידליב ואת סביבותיה מאז 30 באפריל, ואת דרכם לתוך אידליב והאזורים הצפוניים של מחוז חאלב הם מפלסים בשבועות האחרונים בעזרת הפצצות והפגזות כבדות. מאז תחילת המתקפה נהרגו כבר יותר מ-2,000 בני אדם בשני הצדדים ויותר מ-400 אלף איש נעקרו מבתיהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
המורדים והאש באידליב
צילום: AFP
מומלצים