שתף קטע נבחר

עוכב בגלל אי-מתן זכות קדימה, סירב לדו"ח - ועוכב בחשד לשימוש בסמים

שניר היה בדרכו לעבודה בחיפה כשניידת משטרה עצרה אותו בגין עבירת תנועה שביצע. הוא סירב לקבל את הדו"ח, נלקח לתחנה - שם הובהר לו שהוא חשוד בנהיגה תחת השפעת סמים: "עשו חיפוש ולא מצאו כלום". המשטרה: "כלל הפעולות בוצעו על פי דין"

שניר, תושב חיפה, עוכב אתמול (שני) לאחר שקיבל דו"ח על אי-מתן זכות קדימה להולך רגל בזמן שהיה בדרכו לעבודה. לדבריו, השוטרים הסבירו לו שבשל עבירת חניה שביצע לפני כשנה הוא ייאלץ לשלם קנס בסך 250 שקל - ולאחר שסירב עוכב לחקירה במשטרה.

 

בריאיון לאולפן ynet אמר שניר כי עם הגעתו לתחנה הוסבר לו כי הוא חשוד בנהיגה תחת שימוש בסמים, וטען כי איימו שיאזקו אותו וישאירו אותו במעצר.

שוטר מחלק דו
אילוסטרציה(צילום: דוברות המשטרה)

שניר אמר כי הוא הסכים לעבור בדיקת אלכוהול וסמים, אך למרות זאת המפתחות לרכבו נלקחו ורישיונו נשלל למשך חודש.

 

- איך עבירת התנועה קשורה לשימוש בסמים?

"זה בדיוק מה שאני שואל. אין לי שום עבירת סמים במשטרה. אני נוהג כבר 15 שנים, ולא צברתי אפילו נקודה אחת. השוטר בתחנה לא נכח באירוע, ולא עוכבתי על רקע החשד לשימוש בסמים", אמר שניר.

 

- יכול להיות שעצבנת אותם? דיברת לא יפה לשוטרים?

"אם להסביר את עצמי נקרא לא לדבר יפה לשוטרים, אז כן. ניסיתי להסביר בשביל שלא אקבל את הדו"ח כמו שהוא, וזו הסיבה שהסכמתי להגיע לתחנה".

 

שניר הוסיף: "באותו רגע אמרו לי שאני חשוד בשימוש בסמים, ועשו עליי חיפוש. כמובן שלא מצאו כלום. אני מזכיר שהאירוע קרה בשמונה בבוקר בדרכי לעבודה.

 

"הסכמתי לערוך את הבדיקה, והשוטר ביקש ממני לעשות בדיקה שתקפה גם לחודש האחרון. אני לא משתמש בסמים, אולי החזות שלי תואמת לסטיגמה, אבל שאלתי לו שאם עישנתי משהו לפני חודש, איך זה קשור לאותו בוקר?".

 

במשטרה טענו מנגד כי שניר סירב לעבור בדיקת נהיגה בגילופין גם באזור שבו עוכב.

 

ממשטרת ישראל נמסר כי "בניגוד לנטען, כלל פעולות המשטרה בוצעו על פי הדין ובהתאם לסמכות במקרים בהם נהג מסרב לבדיקת נהיגה בגילופין. נציין כי החשוד עוכב לתחנה בגין עבירת תנועה מסכנת חיים ולאחר שסירב לעבור בדיקת נהיגה בגילופין.

 

"לאור התנהגותו ותבחינים נוספים, נשלל רישיונו והושבת רכבו – כנדרש בחוק. משטרת ישראל תמשיך במאבק העיקש וחסר הפשרות כנגד נהגים המסכנים את ביטחון משתמשי הדרך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים