שתף קטע נבחר

גנץ לא מכחיש איסוף מידע אישי עליו: "ח"כ לא קשור בהדלפות"

יו"ר כחול לבן הגיב לפרסום ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" - שלפיו ח"כ מיש עתיד אסף נגדו מידע אישי ופעיל מטה נחשד בהדלפה: "אין לי ולאף אחד בכחול לבן מידע על חבר כנסת מהרשימה הקשור בהדלפות", טען

 

 

 

לאחר שהבוקר פורסם לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי למזמיני החקירה הפנימית בכחול לבן הוצג מידע ולפיו ה"חפרפרות" הם פעיל מטה וגם חבר כנסת מכהן ששייך לאנשי יש עתיד, הכחיש יו"ר הרשימה בני גנץ כי את הטענה: "אין לי ולאף אחד בכחול לבן מידע על חבר כנסת מהרשימה הקשור בהדלפות", אמר. עם זאת, גנץ לא הכחיש שנאסף עליו מידע אישי.

 

גנץ הוסיף: "יש גורמים במערכת הפוליטית שחוששים מכחול לבן ויתכן שהם פועלים בעניין הזה. נזכיר לכולנו שהחשודים היחידים יושבים בממשלת נתניהו. הם, והעומד בראשם".

בני גנץ  (צילום: אבי מועלם)
בני גנץ (צילום: אבי מועלם)

החקירה החלה בעקבות הדלפות חוזרות ונשנות של מידע מתוך הקמפיין של כחול לבן, כולל הקלטות של העומד בראשה בני גנץ, שהחליט לטפל בבעיה. כפי שפורסם ב-ynet וב”ידיעות אחרונות”, כחול לבן שכרה בשבועות האחרונים את שירותיה של חברת המודיעין העסקי CGI Group, בראשותם של ראש השב”כ לשעבר יעקב פרי וצביקה נווה, וזאת בכוונה לקיים חקירה באמצעים מתקדמים שיאתרו את המדליפים.

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

ההנחיות שגנץ העביר לאנשי חברת CGI היו שאף אחד לא חסין, ואין "פרות קדושות". עוד נודע, כי החברה הכינה פרופיל של כל האנשים הבכירים במפלגה בכדי לסמן מדליפים פוטנציאליים. הערכה שלבסוף התבררה כנכונה מאוד.

  

בהמשך, שתלו אנשי חברת החקירות תוכנות סייבר ואבטחת מידע מתקדמות על מנת לגרום לאותו מדליף לעשות טעות. האסטרטגיה הייתה "לשתול" תוכנית עבודה מזויפת לניהול הקמפיין במספר גרסאות אצל כמה מדליפים פוטנציאליים. אחת התוכניות שהודלפו אף זכתה לשם: "צבא המגיבים של כחול לבן". הפיצוח הגיע ב-5 באוגוסט, כאשר התוכנית התפרסמה באחד מכלי התקשורת וזכתה לציטוטי המשך. בחברה זיהו מיד באיזו גרסה מדובר ואצל מי מהבכירים הושתלה.

 

ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" נודע, כי על פי ממצאי החקירה המפורטים שהוצגו על ידי חברת CGI במטרה לגלות את ה"חפרפרת" - נמצאו למעשה שתי דמויות. הדמות הראשונה: פעיל מטה, שגרסת הקמפיין ש"הושתלה" אצלו היא הגירסה שפורסמה. אולם ממצאי החקירה העלו גם את שמו של אדם נוסף - ח"כ מכהן בכחול לבן, ששייך לאנשי יש עתיד - בהקשר של אירועים מביכים שנגעו לחייו האישיים של יו”ר המפלגה.

 

במהלך הימים האחרונים עלו כמה וכמה ספקולציות בנוגע לזהות אותם אלה שהדליפו את החומרים. עוד התברר כי גנץ שכר את CGI מבלי שהוא מיידע את שאר שותפיו למפלגת כחול לבן, והפרסום הגיע אליהם בהפתעה. למרות כל הספקולציות, בכחול לבן נשארו עם התגובה הרשמית ולא התפתו לספר על ממצאי החקירה.

  

גנץ עצמו התייחס ביום ראשון לחקירה הסמויה שנוהלה בתוך מפלגתו כשאמר: "יש גורמים במערכת הפוליטית שהיו רוצים לשבש את הפעילות שלנו, ואנחנו בסך הכול עושים צעדים מאוד נורמליים שאין בהם שום סנסציות תקשורתיות. כי יש לנו מטרה פשוטה - לעשות כל מה שאנחנו יכולים למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

 

 

מוקדם יותר היום התייחסה ח"כ קרין אלהרר (כחול לבן) לפרשה. בריאיון לאולפן ynet היא טענה: "זה כמו שמישהו יאשים אותי שיש לי אחות, אבל אין לי. הטענה הייתה שיש חפרפרת מקרב יש עתיד – זה לא היה ולא נברא. אני יודעת שאין דבר כזה. אין האשמה כלפי מישהו מיש עתיד".

 

אלהרר הוסיפה: "אנחנו נמצאים כרגע בקמפיין בחירות. דמיינו בראשכם מי מעוניין להשחיר מפלגה שמתמודדת על השלטון?"

- את אומרת שהליכוד המציא דו"ח כזה?

"אני לא יודעת"

- הליכוד לא הזמין חקירה לבדוק מי החפרפרת, זה אתם הזמנתם

"אני לא מתכחשת לכך שבני גנץ הזמין חקירה ואני חושבת שזה לגיטימי להתעסק עם אבטחת מידע. כל מפלגה מתעסקת עם הרבה מאוד ידע וזה גם לגיטימי להבטיח שלא ייצא מידע מהמקום. הכל טוב. מכאן ועד האמירה שמדובר בהדלפה של מישהו מטעם או מתוך יש עתיד המרחק הוא ארוך מאוד".

 

אלכסנדרה לוקש וניר (שוקו) כהן השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים