שתף קטע נבחר

בני גנץ הזמין לביתו את זהבה שאול שהפגינה: "אנחנו נחזיר אותם"

אמו של אורון שאול שנפל בעזה הפגינה עם עוד עשרות פעילים ליד ביתו של יו"ר כחול לבן. הוא יצא והזמין אותה לשיחה אישית בבית: "כשאהיה ראש הממשלה אעסוק בזה ללא הפסקה עד שנמצא פתרון והחיילים יחזרו"



 

יו"ר כחול לבן בני גנץ לא נותר אדיש לקריאות של עשרות פעילי ארגון "ושבו בנים לגבולם" שהפגינו ליד ביתו. הוא יצא אליהם הבוקר (יום ו'), התכופף לעבר זהבה שאול, אמו של אורון שנפל במבצע "צוק איתן", ולחש לה דבר מה באוזן. לאחר מכן הוא הזמין אותה לפגישה אישית בביתו. היא נענתה ונכנסה, יחד עם אחיו של אורון, אופק ואבירם.

 

לפני כן, אחת המפגינות הטיחה לעבר גנץ: "האחריות שלך אישית, היית הרמטכ"ל, והבטחתם". גנץ השיב לה: "אנחנו נחזיר אותם. צוק איתן הסתיים אך לא נגמר. לא הפקרנו את החיילים". הוא הזכיר כי מי שבידו האחריות לטיפול בנושא כעת הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר למפגינים: "אני מקבל את זה בהבנה ואהבה, ואני מאוד שמח שבאתם לכאן".

בני גנץ יוצא אל זהבה שאול והמפגינים (צילום: יריב כץ)
בני גנץ עם זהבה שאול שהפגינה ליד ביתו(צילום: יריב כץ)

בני גנץ יוצא אל זהבה שאול והמפגינים (צילום: יריב כץ)
בני גנץ ואשתו רויטל עם זהבה שאול(צילום: יריב כץ)

הוא שב ואמר שאם תהיה הזדמנות, יש לפעול מבצעית, "ואם צריך בדרכים אחרות, אז בדרכים אחרות. ראש הממשלה צריך לעסוק בזה. כשאהיה ראש ממשלה אעסוק בזה בצורה שוטפת ורציפה עד שזה יגיע לפתרון. לא עושים שום מהלך ארוך טווח משמעותי ללא שהבנים שבים הביתה, נקודה. אי אפשר ללכת לשום הסדרה בלי להחזיר את הבנים, זה מה שאנחנו נעשה. אנחנו נחזיר אותם".

 

זהבה שאול קראה לעבר ביתו של גנץ לפני שיצא: "הגעתי עד אליך אז למה אתה לא יוצא? בוא תשמע מה יש לי להגיד לך". לדבריה, "בימים טרופים אלו חמאס פונה ומבקש הסדרה, להחזיר את השבויים ואף אחד עונה לו. למה? למה ממשלת ישראל לא עושה כלום? אני כאמא של אורון מרגישה שאתם לא עושים כלום. תחזירו אותם. חמאס מבקש, דורש. למה אתם לא עונים לו?".

בני גנץ יוצא אל זהבה שאול והמפגינים (צילום: יריב כץ)
רויטל גנץ עם זהבה שאול(צילום: יריב כץ)

בני גנץ יוצא אל זהבה שאול והמפגינים (צילום: יריב כץ)
הזמין את זהבה שאול לפגישה בביתו וחיבק את אחיו של אורון, אופק שאול (צילום: יריב כץ)
 

אחר כך הטיחה בגנץ: "תחזירו כבר את אורון, זה לא הגיוני. למה אתה מפקיר אותו? תדעו לכם, ככל שאתם מפקירים את הדר ואת אורון ואת מנגיסטו והישאם, ככה חיילי צה"ל יפקירו אתכם בהמשך ואתה ראית את זה כשהחיילים שלנו ברחו. אז הנה, זו התחלת הדרך. אז תחזירו אותם כבר, כדי שהחיילים האחרים שיתגייסו יידעו שיש להם על מי לסמוך. כרגע אין להם על מי לסמוך. איפה אתה גנץ? איפה אתה? איפה ראש הממשלה? למה אתם לא מחזירים את אורון? תסבירו לי. אני מבקשת ואני דורשת לעשות עסקה".

 

אחיה של זהבה הוסיף: "תתעורר, אתה נתת את הפקודה לאורון לעבור את קווי האויב. אתה חסר אחריות, תגיע אלינו ותן לנו תשובות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
בני גנץ וזהבה שאול
צילום: יריב כץ
מומלצים