שתף קטע נבחר

לאחר המחאה: עיריית ת"א לא תחלק דו"חות בלילה

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הורה לפקחים שלא לחלק דוחו"ת חנייה לתושבים שיחנו את רכבם ב"אדום-לבן" בשעות הלילה. בכך למעשה החזיר לתוקפו את ההסכם הלא רשמי עם התושבים, שביטולו בתחילת החודש הוביל למחאה מצדם

בעקבות זעם התושבים על ביטול ההסכם הבלתי רשמי עם העירייה שהתיר לתושבים להחנות בשעות הלילה ב"אדום-לבן" ועל המדרכות, הורה אמש (יום א') ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לפקחיו שלא לאכוף חנייה אסורה ב"אדום לבן".

 

הפגנת תושבי תל אביב על מצוקת חנייה (צילום: מוטי קמחי )
הפגנת התושבים בשבוע שעבר.(צילום: מוטי קמחי )

הפגנת תושבי תל אביב על מצוקת חנייה (צילום: מוטי קמחי )
(צילום: מוטי קמחי )

 

בעירייה טענו כי ראש העיר קשוב לתושביו, אך יחד עם זאת ציינו כי הפקחים ימשיכו בפעילות להגברת בטיחות הולכי הרגל, כך שבניגוד לעבר, יינתנו דוחות חנייה לנהגים שיחנו בשעות הלילה על מדרכות וסמוך למעברי חצייה או לנהגים שיפריעו לתנועת כלי רכב ולהולכי הרגל.

 

בשנים האחרונות, כך הסבירו בעירייה, נעשו בעיר פעולות במטרה להגביר את בטיחות הולכי הרגל כדוגמת הסרת מפגעים שונים מהמדרכות בהם מתקני טלפון ישנים של בזק, מתקני מחזור בקבוקים, דוכנים של מפעל הפיס ועוד.

  

 

בחודש שעבר הודיעה העירייה כי תמשיך את המגמה באמצעות אכיפה כך שרכבים שיחנו בשעות הלילה ב"אדום לבן" ועל המדרכות יקבלו קנסות. בשבוע שעבר תושבים החלו לקבל קנסות ומאות תושבים הפגינו ביום חמישי מול בניין העירייה לאות מחאה.

 

במוקד זעמם של התושבים עמדו ראש העיר רון חולדאי וסגניו אסף הראל (אנחנו העיר), מחזיק תיק הבינוי והתשתית, ומיטל להבי (מרצ) המחזיקה בתיק התחבורה.

  

להבי הסבירה בשבוע שעבר את המהלך בכך ש"הוחלט לנקוט פעולות שמטרתן להשיב את המדרכות להולכי רגל, לאור תלונות רבות מצד תושבים. לכן ניתנה הנחיה לפיקוח העירוני להגביר אכיפה במקרים של חניית רכבים על מדרכות ומעברי חציה. מתוך התחשבות בתושבים בעלי רכבים, הורה ראש העיר בעקבות פנייתי אליו לבחון פתרונות חוקיים שיאפשרו חניה באדום-לבן, ובתנאי שמדובר בחניה על חשבון נתיב נסיעה ולא על חשבון המדרכות. הנושא נמצא בבחינה".

 

הראל מצידו הצהיר כי יש לוותר על המכונית הפרטית, ובשיחה עם אחד התושבים אף הציע לו למכור את רכבו ולעבור לתחבורה ציבורית.

 

בתגובה שנמסרה מהעירייה בתחילת המחאה נרמז כי מעולם לא היה "הסכם בלתי כתוב" מול הנהגים: "חניה בניגוד להוראות החוק אסורה בהחלט במשך כל שעות היממה, והפקחים אוכפים את עבירות החניה על פי סדרי עדיפויות המשתנים לפי פרמטרים של זמן ומקום". 

 

עוד נמסר כי "מדובר על ביצוע אכיפה יזומה ברחובות פנימיים בגין חניה אסורה בתחום מעבר חציה ובחניה על המדרכה. מטרת האכיפה היא לצמצם את מספר הפגיעות בהולכי הרגל ולהפריד את השימושים בסוגי הדרך השונים".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
הפגנת התושבים
צילום: מוטי קמחי
מומלצים