שתף קטע נבחר

תיעוד תקיפת הנמר: "חיית טרף בכלוב במבוק, מזעזע"

אביו של אור ברנס בן השנה וחצי מתח ביקורת על האופן שבו הוחזק הנמר בתאילנד, לאחר שצפה בסרטון: "אנחנו בשוק. אין היגיון שאין שומר"

 

 

רפי ברנס, אביו של אור שהותקף על ידי נמר, מתח ביקורת חריפה אמש (ב') על הגורמים בגן החיות התאילנדי, בשל האופן שבו הוחזק הנמר שתקף את בנו, ועל הקלות שבה ניתן היה לפתוח את תאו.

 

"זה פשוט היה מזעזע", אמר ברנס על מחדלי הבטיחות במקום. "בתוך מה שמתברר ממה שאני רואה עכשיו מהסרטון, בתוך כלוב מבמבוק עומדת חיית טרף. אין היגיון שאין שומר. אתם מנסים להבין איזו רשלנות יש פה? עומדת חיית טרף בלי מישהו בפנים, בלי שום דבר".

 

 

האב ביקש להדגיש כי עד לאותו אירוע, המשפחה המורחבת בילתה בנעימים בחופשה המשפחתית: "הצלחנו לעשות טיול כמו שכולם עושים, באמת טיול מדהים, רק לא האמנתי לאיך שזה ייגמר. קשה לנו. ראינו את הסרטונים, ראינו הכל. אנחנו בשוק. קשה לנו עם זה".

 

בקול חנוק, ברנס ביקש להודות לכל מי שעזר למשפחה עד להגעתה לטיפול בארץ. "אני לא יודע איך להודות להם בכלל. אנשים שלא הכרתי אמרו 'תביא את הילדים'. כיף לדעת שאיפה שנהיה שגם אם קורה לנו משהו יש מישהו, חברים או אפילו שאתה לא מכיר יבוא ויציע לך עזרה. תמשיכו ככה. תודה לכולם".

 

ד"ר עאבד מוחמד, מהיחידה לטיפול נמרץ ילדים בשיבא, התייחס למצבו של אור: "הוא עבר הבוקר ניתוח מורכב של פה ולסת והוא מאושפז עכשיו ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים ספרא להמשך טיפול והשגחה".

תיעוד תקיפת התינוק אורי ברנס על ידי נמר ()
הנמר יוצא מהבקתה שבו הוחזק

תיעוד תקיפת התינוק אורי ברנס על ידי נמר ()
וחוזר אחרי התקיפה
 

תיעוד שפורסם מוקדם יותר, בין היתר ב"סאן" הבריטי, מראה את הרגע שבו דלת הצריף שבו הוחזק נמר נפתחה והוא יצא ממנו ותקף את אור בן השנה וחצי. בתיעוד נראתה גם המנוסה הגדולה, שבמהלכה בעטו בראשו של הנמר כדי להציל את אור מפציעה קשה יותר.

 

האירוע התרחש בזמן טיול שערכה המשפחה בחוות חיות באי קו סמוי. בשל מיקומה המרוחק של החווה, הילד פונה על ידי רכב מקומי אל בית החולים "בנגקוק" שבאי. בתום אבחון רפואי ראשוני שכלל חבישה ובדיקת C.T ראש, הוכנס אור לחדר ניתוח. מצבו הוגדר יציב ולא נשקפה סכנה לחייו.

 

ב"סאן" האשימו את סבו את הילד הקטן בפתיחת הדלת. מנהל חוות החיות נפהאט פלומסוט אמר לעיתון הבריטי כי "קרובי המשפחה של הילד פתחו בטעות את הדלת ולא הצליחו לסגור אותה בזמן. הצוות הגיב במהירות והחזיר את הנמר לכלוב תוך פחות מעשר שניות".

 

אור נחת ביום ראשון לפנות בוקר עם משפחתו בישראל, ונסע היישר לבית החולים שיבא תל השומר. "רואים שהוא עבר חבלה משמעותית בעין ובעצמות הפנים, אבל מצבו טוב, הוא מגיב ומחבק את אמא שלו. הוא קצת מפוחד, אבל אנחנו בטוחים שהוא ייצא מפה עם חיוך גדול", מסר פרופ' גידי פרת, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ילדים.


פורסם לראשונה 26/08/2019 21:22

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים