שתף קטע נבחר

טעות בכתבה: הדוגמנית השחורה הלא נכונה

מגזין באוסטרליה ראיין את אדוט אקץ', דוגמנית על בת 19 ופליטה מדרום סודן. בכתבה פורסמה תמונה של דוגמנית שחורה אחרת. המגזין עורר סערה והתנצל. אקץ': "מראה שאנשים בורים וצרי אופקים. זה לא היה קורה ללבנה"

מגזין אוסטרלי התנצל אחרי שפרסם כתבה על דוגמנית שחורה, שבה הופיעה תמונה של דוגמנית שחורה אחרת.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מי שהתראיינה למגזין WHO היא אדוט אקץ', דוגמנית על בת 19 שחיה באוסטרליה ונולדה בדרום סודן. אקץ' סיפרה שהיא נפגעה עמוקות מהטעות של מגזין WHO והוסיפה שלאוסטרליה "יש עוד הרבה עבודה לעשות".

אוסטרליה אדוט אקץ' דוגמנית אוסטרלית מאשימה מגזין ב גזענות (מתוך אינסטגרם)
הראיון עם אדוט אקץ', התמונה של פלביה לזרוס(מתוך אינסטגרם)
 

המגזין פרסם התנצלות על הסערה ואמר שקיבל תמונה לא נכונה מהסוכנות שיזמה את הראיון. ב-WHO אמרו שהם שוחחו עם אקץ' אחרי הפרסום, ביקשו את סליחתה ו"הסבירו איך קרתה הטעות".

 

אקץ' התראיינה למגזין לקראת שבוע האופנה במלבורן. עורכי WHO פרסמו בכתבה תמונה של פלביה לזרוס, דוגמנית שחורה אחרת שמשתתפת בשבוע האופנה.

אוסטרליה אדוט אקץ' דוגמנית אוסטרלית מאשימה מגזין ב גזענות (צילום: AFP)
אדוט אקץ'. "לאוסטרליה יש עוד הרבה עבודה"(צילום: AFP)
 

בראיון למגזין סיפרה אקץ' על היחס שהיא מקבלת בעקבות צבע עורה וקריירת האופנה שלה. היא אמרה שהיא מעוניינת לשנות את דעת הקהל בנוגע לפליטים.

אקץ' ברחה מדרום סודן לקניה, שם שהתה במחנה פליטים. ב-2008 הגישה בקשת מקלט לאוסטרליה. "זה עניין גדול בגלל מה שאמרתי בראיון שלי", כתבה אקץ' באינסטגרם על הטעות של המגזין. "כשזה קרה הרגשתי שזה מנצח את המטרה שבה אני מאמינה ושעליה אני דיברתי". הדוגמנית הוסיפה שהיא רוצה שהתקרית תהיה "קריאת השכמה" לתעשיית האופנה האוסטרלית.

 

הדוגמנית הצעירה ציינה שזו שגיאה "בלתי מקובלת שאי אפשר לתרץ בשום מקרה", ושמדובר ב"חוסר כבוד כלפי גזע שלם". היא הוסיפה: "זה מראה שאנשים מאוד בורים וצרי אופקים עד כדי כך שהם חושבים שכל נערה שחורה או שכל האפריקאים נראים אותו הדבר. אני מרגישה שזה לא היה קורה לדוגמנית לבנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך אינסטגרם
הראיון עם אקץ' במגזין WHO
מתוך אינסטגרם
מומלצים