שתף קטע נבחר

הוארך מעצרו של מייסד טלגראס; מהומה פרצה בתום הדיון

בבית משפט השלום בראשון לציון הוארך בעשרה ימים מעצרו של עמוס דב סילבר. עשרות מתומכיו הגיעו למקום - ומחו נגד חוקרי המשטרה: "יש לכם דם על הידיים". אחד המפגינים התמוטט

 

 

בית משפט השלום בראשון לציון האריך הבוקר (ג') בעשרה ימים נוספים את מעצרו של עמוס דב סילבר, מייסד פלטפורמת הסחר בקנאביס באפליקציית טלגרם. בתחילת הדיון ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו ב-15 ימים נוספים לצורך השלמת החקירה.

 

פרקליטו, עו"ד אורי קורב, אמר בדיון כי מרשו "מתכוון למסור את גרסתו רק בבית המשפט. משטרת ישראל מחפשת עוד מסמרים לארון הקבורה שהיא מכינה לו". עורך הדין טען עוד כי המשטרה מנסה לשבור את רוחו של סילבר. "הוא לא ידבר בחקירה, לא ידבר עם מדובבים, אי אפשר לעשות לו עימותים עם אלו שכבר הגישו נגדם כתב אישום. הוא יודע שזו הצגה". 

 

עמוס דב סילבר בהארכת מעצר (צילום: יריב כץ)
עמוס דב סילבר בהארכת מעצר(צילום: יריב כץ)

 

השופטת שירלי דקל נוה האריכה את מעצרו של סילבר ואמרה כי "אני סבורה שטרם בשלה העת להגיש הצהרת תובע ויש להשלים את חלק מפעולות החקירה כשהחשוד במעצר".

 

בתום הדיון פרצה מהומה ומפגינים קראו קריאות לעבר חוקרי המשטרה, כגון "יש לכם דם על הידיים". אחד המוחים התמוטט.

 

 

סילבר נעצר לראשונה באוקראינה בחודש מרץ לבקשת ישראל ובשבוע שעבר הוא הוסגר לישראל מאוקראינה. בין העבירות המיוחסות לו: ניהול ארגון פשיעה, הדחת קטין לסמים מסוכנים, יצוא ויבוא של סמים, תיווך בעסקת סמים, קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, שיבוש מהלכי משפט, בריחה ממעצר ועוד.

 

הטיסה שבה הגיע סילבר ביום ראשון שעבר נחתה מקייב מעט אחרי השעה 5:00, ועשרות שוטרים המתינו לו בפתח המטוס. עם ירידתו סימן "וי" בידיו מול מצלמת המשטרה שתיעדה אותו. סילבר, שהצליח להימלט באוקראינה רגע לפני הסגרתו לישראל, נעצר יום לפני שהוסגר לישראל בעיר אומן אחרי מצוד שנמשך יומיים. לפי שירות הביטחון האוקראיני, שלושה מאנשי הארגון נעצרו בחשד שסייעו לו להימלט מנמל התעופה בוריספיל בקייב לפני שהועלה על מטוס לארץ.

עמוס דב סילבר ()
סילבר והחבלות שלדבריו נגרמו לו במעצר

טרם ההסגרה טען סילבר כי הוכה במעצר באוקראינה "עד זוב דם". הוא יצר קשר עם פרקליטיו וסיפר להם את שאירע, לדבריו. עורך דינו יצר קשר עם שגרירות ארה"ב, שכן סילבר מחזיק באזרחות אמריקנית.

 

אשתו של סילבר, גלי עמר, אמרה בריאיון לאולפן ynet: "הרעיבו אותו בבית הכלא, הרביצו לו, שברו לו את הרגל. הרעיבו אותו במשך חודשיים, עד שעורך דין הגיע לראות אותו. הוא קם אליו והתעלף במקום. הוא עבר איומים קשים, התעללויות נוראיות שאני לא מאחלת לאף אחד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
עמוס דב סילבר
צילום: יריב כץ
מומלצים