שתף קטע נבחר

ההכרה בבית הספר שתומך בחמאס תיבדק

משרד החינוך טוען כי התמיכה של בית הספר "אל-אימאן" בחמאס שנחשפה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" לא הוצגה בפניו בעת בקשת האישורים למימון אפשרי. השר פרץ: "בית ספר עם זיקה לחמאס - ייסגר"

 

פרסומים אנטי ישראל אנטישמיות פייסבוק עמותה אוקו דר טורקית ()

משרד החינוך התייחס הבוקר (חמישי) לחשיפת ynet ו"ידיעות אחרונות" על ההכרה בבית הספר "אל-אימאן" שמשתף פעולה עם תומכי חמאס - ואמר כי הדבר ייבדק. במשרד ציינו כי "מדיניות המשרד ברורה ובלתי מתפשרת. מוסדות שנמצאו בעלי זיקה לגורמים עוינים נסגרים באופן מיידי. כך היה בעבר, וכך יהיה בהמשך". 

 

עוד נמסר כי "המידע החדש לא הובא בפני המשרד בעת מתן האישור לפעילותו. המשרד מתייחס אליו בכובד ראש, ועורך את כל הבדיקות הרלוונטיות והנדרשות מול הגורמים המוסמכים, כדי להבטיח שהמוסד יפעל על פי המטרות והערכים של מדינת ישראל".


כרזות בבית הספר של עמותת
תלמידים בבית הספר. "המידע החדש לא הובא בפני המשרד בעת מתן האישור לפעילותו"

שר החינוך רפי פרץ צייץ בטוויטר: "לא יהיה. אומר את זה חד משמעית: עמותה או בית ספר שיהיה לה זיקה לטרור ולחמאס - תיסגר. אם יתברר שהדבר נכון לא נאפשר את פעילותה של העמותה".

 

חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר בתגובה כי "נלחמנו נגד משרד החינוך של בנט רבות כדי שיזיזו משהו בעניין הזה וכלום לא קרה. כעת יש שם את אותה הגברת בשינוי אדרת. בנט, פרץ, זה לא משנה, שניהם עסוקים בכותרות ובפועל לא עושים כלום".

 

הבוקר נחשף ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי משרד החינוך ומשרד המשפטים אישרו את הפעילות של רשת בתי ספר פרטיים במזרח ירושלים שמנוהלת בידי גורמים בעלי זיקה לחמאס. הרשת נתמכת ומקיימת שיתופי פעולה עם ארגונים ועמותות בטורקיה שמזוהים עם חמאס, פועלים נגד קיומה של מדינת ישראל ומפיצים הסתה פרועה נגדה.

פרסומים אנטי ישראל אנטישמיות פייסבוק עמותה אוקו דר טורקית ()
פרסומים אנטי ישראליים של העמותה שתומכת בבית הספר

רשת בתי הספר הפרטיים "אל-אימאן" מפעילה במזרח ירושלים ארבעה בתי ספר לבנים ולבנות: שני תיכונים, שני בתי ספר יסודיים וכן גן ילדים. מנכ"ל הרשת הוא שייח ג'מיל חמאמי, שעומד בראש הרשות האיסלאמית העליונה בירושלים.

 

חמאמי מזוהה לאורך השנים עם האחים המוסלמים ונחשב בעיני חוקרים רבים לאחד ממייסדי חמאס בירושלים. לאורך השנים ניסה חמאמי לטשטש ככל האפשר את הקשר שלו עם חמאס ועם האחים המוסלמים כדי שלא לחצות את גבולות החוק ולהיעצר.

כרזה קריאה ל אינתיפאדה שלישית פרסומים אנטי ישראל אנטישמיות פייסבוק עמותה אוקו דר טורקית ()
קריאה לאינתיפאדה שלישית בעמוד הפייסבוק של העמותה

עם זאת ב-2013 הוא תועד נושא נאום שבו איחל: "שואה לכל מי שסבור שאפשר לחיות בדו קיום עם הכיבוש (ישראל)". ב-2016 הוציאה נגדו מערכת הביטחון צו איסור יציאה מהארץ וצו איסור כניסה לשטחי יהודה ושומרון למשך כמה חודשים בשל חשש לפגיעה בביטחון המדינה. חמאמי גם תועד בפעילות יחד עם ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית שהוצאה אל מחוץ לחוק.

 

בית הספר מקיים קשרים מתועדים עם ארגונים טורקיים אנטי ישראליים שתומכים באופן מובהק בחמאס, כמו עמותת ''אוקו-דר'' שהביעה בשנים האחרונות תמיכה בפתיחת אינתיפאדה שלישית, תמיכה בטרור נגד התנחלויות, פרסום קריקטורות שמראות את צה"ל כצבא צמא דם ותמיכה בראשי חמאס בעזה.

 

בית הספר אף מתגאה באתר האינטרנט שלו בכך ששלח שבעה מבוגריו בשנתיים האחרונות להשתתף בתוכנית המצטיינים של ד"ר טארק סווידאן באיסטנבול. סווידאן הוא מטיף כוויתי המזוהה עם האחים המוסלמים וידוע בשנאתו היוקדת לישראל. באחד מנאומיו הטלוויזיונים אמר סווידאן: "כל אם, ובעיקר אמהות פלסטין, צריכה להיניק את ילדיה בשנאה לבני ציון. אנחנו שונאים אותם והם אויבנו".

 

חרף כל הסימנים המטרידים הללו באשר להקניית הערכים לתלמידים הלומדים שם, בית הספר הזה קיבל רישיון ממשרד המשפטים כ''חברה לתועלת הציבור'' ומעמדו המשפטי במשרד החינוך הוא "מוכר שאינו רשמי" - כלומר בית ספר פרטי שרשאי לקבל מימון ממשרד החינוך.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בית הספר אל אימאן במזרח ירושלים
מומלצים