שתף קטע נבחר

פקחי ההגירה לא יעצרו תלמידים בדרך לבית הספר

פרסום ראשון: לקראת פתיחת שנת הלימודים, מנכ"ל רשות האוכלוסין הורה לפקחים שלא לעצור ילדים מועמדים לגירוש בדרכם לבתי הספר ובמהלך יום הלימודים. זוג עובדים בלתי חוקיים ובנותיהן שוחררו בערבות ששולמה על ידי הורי חבריהן בבית הספר

  

 

לקראת פתיחת שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ' שלמה מור־יוסף, הורה לפקחי ההגירה שלא לעצור ילדים מועמדים לגירוש בדרכם לבתי הספר, במהלך יום הלימודים ובמהלך החזרה הביתה – כך נודע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". 

הפגנה תל אביב נגד גירוש פיליפינים (צילום: תומי הרפז)
הפגנה בתל אביב נגד גירוש הילדים הפיליפינים(צילום: תומי הרפז)

הדבר הובטח לראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, במהלך פגישתו עם מור-יוסף במהלך השבוע האחרון. בעקבות זאת, מנהלת מינהל החינוך בעירייה, שירלי רימון־ברכה, פנתה למנהלי בתי הספר בעיר וביקשה מהם להעביר את המסר לעובדות הזרות המועמדות לגירוש, כדי שלא יחששו לשלוח את הילדים לבתי הספר עם פתיחת שנת הלימודים.

 

"אני פונה אליכם כמי שמנהלים בתי ספר בהם לומדים ילדים מהגרי עבודה, הגרים בעיר", כתבה רימון־ברכה למנהלים. "בימים אלו תלמידיכם מתמודדים עם אתגר מורכב. מספר ילדים נעצרו ונמצאים במעצר במתקן כליאה. חבריהם הישראלים בבתי הספר עוברים טלטלה רגשית עם הפרידה מחבריהם וטראומת המעצר של הילדים, וחבריהם האחרים, ילדים למהגרי עבודה בעצמם, חוששים ללכת לבית הספר מחשש שייעצרו".

 

רימון־ברכה ציינה את החלטתו של מור־יוסף והוסיפה: "אני מבקשת כי המסר יעבור למשפחות הילדים, על מנת שיוכלו לשלוח את ילדיהם בבטחה עם פתיחת שנת הלימודים הבאה עלינו לטובה". ברשות האוכלוסין וההגירה ציינו שמעולם לא עצרו ילדים בדרך לבית הספר, בבית הספר עצמו או בדרך חזרה הביתה, אך החליטו לעגן זאת בהוראה רשמית, כדי שמשפחות ישלחו את ילדיהן לבית הספר ללא כל חשש.

 

ביום שלישי שלחו 70 מנהלי בתי ספר בתל אביב מכתב לשר הפנים אריה דרעי בדרישה לעצור את גירוש ילדי העובדות הזרות לפני פתיחת שנת הלימודים.

 

הורי התלמידים שילמו את הערבות

בית המשפט המחוזי בתל־אביב שיחרר אתמול ממעצר זוג הורים, עובדים זרים בלתי חוקיים מהפיליפינים, ואת שתי בנותיהם שנולדו וגדלו בישראל, לאחר 11 ימים. ההורים, שילה ולסקו ורנדי בקארו, והילדות, מאורין בת התשע ומיקה בת ה־12, שוחררו בערבות של 20 אלף שקלים ששולמה על ידי הורי חבריהן לבית הספר בלפור בתל־אביב, שחיכו להם בביתם כדי לחגוג ביחד את שחרורם.

מאורין בקארו וחברים (צילום: UCI)
מאורין בקארו וחברותיה(צילום: UCI)

מאורין בקארו הפיליפינים (צילום: UCI)
(צילום: UCI)

השופט קובי ורדי קבע כי הארבעה לא יגורשו עד להכרעה בערעור שהגישו על החלטת בית הדין לעררים בתל־אביב לאשר את גירושם. השופט כתב בין היתר כי "יש לבחון האם הילדות שנולדו, גדלו והתחנכו בישראל צריכות 'לשלם את המחיר' על מעשי/מחדלי ההורים. האם נמצאת בארץ 24 שנים, האב שנים רבות והילדות מעורות בחברה הישראלית ולא מכירות כל שפה, תרבות או מקום אחר. הרחקתן מן הארץ בשלב זה עלולה להסב להן נזק ולהיות בעלת השלכות מיוחדות על מצבן הנפשי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומי הרפז
הילדים הפיליפינים
צילום: תומי הרפז
מומלצים