שתף קטע נבחר

שוחרר האסיר שישב 36 שנה כי גנב 50 דולר

אלבמה: אלבין קנארד נשלח ב-1983 למאסר עולם אחרי שגנב כמה עשרות דולרים ממאפייה. נבאדה: פיצויים של 3 מיליון דולר לאישה לוקה בנפשה שריצתה 35 שנות מאסר על רצח שלא ביצעה

בית משפט באלבמה, ארצות הברית, שחרר אתמול (יום ו') ממאסר את אלבין קנארד בן ה-58, שריצה 36 שנים בכלא בגין גניבת 50.75 דולר בלבד.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

אלבין קנארד ישב 36 שנה בכלא כי גנב 50 דולר אלבמה (צילום: AP)
אלבין קנארד. בדרך להיות נגר(צילום: AP)

קנארד נידון ב-1983 למאסר עולם ללא אפשרות חנינה, אחרי שנתפס גונב את הכסף ממאפייה. העונש נגזר עליו בהתאם ל"חוק המכה השלישית", המכוון נגד עבריינים סדרתיים. לפני עבירתו זו הוא גנב ופרץ לפחות פעמיים, ולפיכך ניתן היה להחיל עליו את החוק. השבוע הוחלט לקצוב את עונשו.

 

עורכת דינו של קנארד, קרלה קראודר, נימקה את הבקשה לשחרר את מרשה בעובדה שבשנת 2013 אימצה אלבמה תקנות חדשות, שאם היו חלות בתקופה שבה עמד קנארד לדין – היו מונעות את שליחתו למאסר עולם ללא חנינה, משום שהעבירות שבהן הורשע לא היו חמורות מספיק כדי להכניס את חוק המכה השלישית לתוקף.

 

לדברי קנארד, כעת יעבור לגור עם משפחתו בעיר בסמר ויעבוד בנגרות. לשופט אמר השבוע כי הוא עדיין מלא חרטה על פשעיו: "אני מצטער על מה שעשיתי. זה היה מעשה שגוי". אחייניתו פטרישה ג'ונס סיפרה לערוץ הטלוויזיה WVTM: "פשוט התפללנו ובטחנו באלוהים שהיום הזה יגיע, והנה הוא בא, ואנחנו כל כך מודים לאל".

 

הסיגריה גילתה: קתי לא רצחה

בפרשה משפטית אחרת שעלתה השבוע לכותרות בארה"ב נקבע כי קתי וודס, תושבת נבאדה בת 68 שריצתה 35 שנות מאסר בגין רצח שלא ביצעה, תפוצה בשלושה מיליון דולר.

קאתי וודס פיצוי 3 מיליון דולר ישבה 35 שנה בכלא על רצח שלא ביצעה (צילום: AP)
קתי וודס. לא תסתפק בשלושה מיליון(צילום: AP)

וודס זוכתה אחרי עשרות שנים בזכות דגימת DNA שנלקחה מסיגריה שנמצאה בזירת הפשע. היא מתכוונת לדרוש פיצויים נוספים מרשויות העיר רנו שבה נכלאה ומהחוקרים לשעבר שלטענתה הוציאו ממנה הודאה שקרית באמצעים בלתי הולמים כשהייתה מאושפזת בבית חולים פסיכיאטרי בלואיזיאנה ב-1979.

 

פענוח מאוחר, עוד כתבות:

 

וודס ישבה בכלא בגין רצח מישל מיצ'ל, סטודנטית בת 19 מרנו קולג', אבל ב-2015 היא שוחררה אחרי שהראיה החדשה קשרה לרצח את רודני הלבאואר, אסיר מאורגון. בזמן שעבר מאז הורשע הלבאואר בשני מעשי רצח באזור המפרץ של סן פרנסיסקו.

 

כיום גרה וודס עם קרובי משפחה שלה בנקורטס, וושינגטון. היא האסירה שריצתה הכי הרבה זמן בכלא האמריקני בגין פשע שלא ביצעה. בתביעה פדרלית שהוגשה ב-2016 נטען כי וודס הייתה אישה חסרת השכלה שסבלה ממחלת נפש קשה והופללה בכוונה על-ידי הרשויות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
אלבין קנארד. "ידענו שיגיע היום"
צילום: AP
מומלצים