שתף קטע נבחר

BDS נגד טכנולוגיה ישראלית לזיהוי פנים: "מסייעת לכיבוש"

תנועת החרם יצאה נגד חברת אניוויז'ן הישראלית בטענה שהיא מאפשרת לצה"ל לבצע מעקב בלתי חוקי אחר אזרחים פלסטינים: "תפעיל מצלמות עבור הצבא עמוק בתוך הגדה המערבית"

 

סימה ואקנין בראיון באולפן ynet על הקשר בין ה-BDS לארגוני הטרור (צילום: חגי דקל)
(צילום: חגי דקל)

תנועת החרם BDS קוראת להחרים את חברת אניוויז'ן הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי פנים, בשל "מעורבותה בכיבוש הישראלי ובדיכוי הפלסטינים", כהגדרתה.

 

תנועת החרם טוענת כי אניוויז'ן "מרוויחה" מהפרות זכויות האדם של הפלסטינים שמבוצעות על ידי ישראל, ומייצרת טכנולוגיות מעקב בכל רחבי העולם "ממשרדיה בתל-אביב, ניו יורק, מקסיקו, לונדון, בלפסט וסינגפור". "החברה ממלאת תפקיד ישיר בכיבוש הישראלי של הגדה המערבית שכולל את חומת ההפרדה הבלתי חוקית ומחסומים צבאיים", נמסר.

 

טכנולגיה שמשמשת את צה"ל במחסומים. (ארכיון) (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
טכנולגיה שמשמשת את צה"ל במחסומים. (ארכיון)(צילום: גיל יוחנן)

ארגון Human Rights Watch קרא לחברת מיקרוסופט לבחון את השקעותיה באניוויז'ן, בשל הסיכוי לפגיעה האפשרית בזכויות אדם שקשורה להשקעה בחברה שמספקת טכנולוגיית זיהוי פנים לכוח כובש להגדרתם: "אניוויז'ן מפרה את העיקרון של מיקרוסופט בנוגע לזיהוי פנים בגלל שהיא מספקת טכנולוגיה שמשתמשים בה למעקב בלתי חוקי", צוין. עוד נטען כי חברת הטלקומוניקציה הספרדית טלפוניקה וחברת האבטחה G4S משתמשות גם הן בטכנולוגיות של אניוויז'ן.

 

על פי צה"ל, אניוויז'ן היא חלק מתוכנית לשדרוג המחסומים הצבאיים בגדה המערבית על ידי הוספת טכנולוגיית זיהוי פנים לייעול הפיקוח והזיהוי במעברים. על כך תנועת ה-BDS מוחה: "אניוויז'ן תפעיל מצלמות עבור צה"ל עמוק בתוך הגדה המערבית לרגל על ידי הפלסטינים ולאפשר לצבא פגיעה בלתי חוקית באזרחים".

 

חוץ מהפנייה לחברות להימנע מעסקים עם אניוויז'ן, בתנועת החרם קראו גם למוסדות אקדמיים להימנע מלשתף עימה פעולה כדי להימנע מ"הענקת לגיטימיות מחקרית להפרות המסוכנות של הדין הבינלאומי".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי דקל
הפגנת פעילי BDS
צילום: חגי דקל
מומלצים