שתף קטע נבחר

למרות ההתעללות והחקירה - "גן עומר" נפתח: "הכשרה? ניהלתי רשת מוסכים"

הגן מתחקיר ynet ו"ידיעות אחרונות" שבו תועדה ההתעללות שינה את שמו ל"ממלכת הילדים" תחת הנהלה אחרת. איתן מולאי, המפעיל החדש: "הגן מנוהל בדרך אחרת. יהיו כאן גננות מוסמכות כדי שלא יקרו טעויות כמו פעם"

 

 

היום (א'), 1 בספטמבר, נפתחה שנת הלימודים תש"ף ו-2.3 מיליון תלמידים פקדו את מוסדות החינוך, בהם גם "גן עומר" בתל אביב - הפעוטון שבו נחשף תיעוד התעללות בתחקיר ynet ו"ידיעות אחרונות" - שנפתח בשם "ממלכת הילדים" חרף החקירה הפלילית שמתנהלת נגד המקום.

 

"שימי אותה שם שתצרח לאלוהים": הקלטות מצמררות מגן "עומר"

התינוקת נחבלה ב"גן עומר" - וההורים לא עודכנו: "חוסר אונים"

אתם לא רוצים לדעת מה קורה בגן של הילדים שלכם

 

איתן מולאי, מנהל "ממלכת הילדים", סיפר לאולפן ynet כי רכש את הגן מההנהלה הקודמת. הוא ציין כי הוא מכיר את הגננות והסייעות שהופיעו בתחקיר - אך לדבריו, הוא אינו קשור אליהן בשום צורה. כשנשאל איזו הכשרה נדרשה לו לשם קבלת התפקיד, השיב: "ניהלתי רשת מוסכים".

 

איתן מולאי, מנהל גן
איתן מולאי, מנהל גן "ממלכת הילדים"

בפועל, למרות החלפת הבעלות על הגן, מנהלת הגן שמצויה בחקירה ממשיכה לפרסם את הגן ברשתות שונות. "הגן מנוהל בדרך אחרת עכשיו", אמר מולאי. "הלכתי למשטרה כדי לברר דברים כי לא האמנתי לאף אחד. למטבע יש שני צדדים. שמעתי, ולפי דעתי עשו סערה בכוס מים".

 

כשנשאל אם הסייעות שהופיעו בתחקיר עדיין עובדות במקום, השיב בשלילה. "אני לא אטפל בילדים אישית", אמר מולאי. "יהיו כאן גננות מוסמכות כדי שלא יהיו טעויות כמו בפעם הקודמת".

 

 

אם לילד בגן: "מזעזע שהם ממשיכים לעבוד כרגיל"

אם לילד בגן המדובר הביעה זעם על כך שהמקום ממשיך לפעול: "זה מזעזע שהם ממשיכים לעבוד כרגיל. זה כבר שנים ככה", סיפרה ל-ynet. "ההנהלה שם לא כשירה. אני מתחרטת שלא הגשתי תלונה כבר לפני שנים. יש לי רגשות אשם שילדים המשיכו לסבול שם אחרי שהוצאנו את הבן שלנו. המצב קשה, קשה מאוד לסמוך על גנים היום".

 

האם סיפרה על מקרה שלדבריה קרה לבנה לפני כמה שנים בגן: "בני למד בגן כמה שנים. באחד הימים ראיתי שהוא שוכב בסל-קל. זה היה מוזר כי הוא כבר היה גדול והלך בכוחות עצמו. הסייעות אמרו לי ש'משהו קרה לו ברגליים' בשעות הצהריים - ולא ברור מה. הן מרחו לו משחה וטלק. כשהלכתי איתו למרפאה, נאמר לי כי הוא סובל מכוויות בדרגה ב' בשתי כפות הרגליים. אף אחד לא אמר לנו כלום. פשוט נתנו לו לסבול. אפילו הרופאה לא ידעה להגיד מה הסיבה.

 

"התקשרתי למנהלת הגן", הוסיפה האם, "היא התחמקה ולא הסכימה לומר לי מה קרה. עד היום אני לא יודעת. הבן שלי היה שבועיים בבית אחרי המקרה הזה".

 

ממשטרת ישראל נמסר כי "התיק עדיין מצוי בחקירה, ומטבע הדברים לא ניתן לפרט מעבר לכך. עם זאת, נציין כי המשטרה מבצעת את כלל פעולות החקירה הנדרשות על מנת להגיע לחקר האמת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איתן מולאי, מנהל "ממלכת הילדים"
מומלצים