שתף קטע נבחר

בשיעור הראשון: המדריך התעלף, התלמיד הנחית את המטוס

מדריך טיסה באוסטרליה התעלף בשיעור והתלמיד המבוהל קרא לעזרה. "אתה יודע לטוס?", נשאל במגדל הפיקוח. "זה השיעור הראשון שלי", השיב. למרות הלחץ וחוסר הניסיון הצליח להנחית לבדו את מטוס הססנה

גבר אוסטרלי שלומד לטוס הצליח להנחית את המטוס הקל לבדו, כבר בשיעור הראשון, אחרי שהמדריך שלו התעלף.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

הדרמה הייתה בשבת בשדה התעופה ג'נדאקוט בעיר פרת' באוסטרליה. רעייתו של מקס סילבסטר ושלושת ילדיו צפו במקס מנחית את המטוס, בזמן שבמגדל הפיקוח מדריכים אותו איך להנחית בשלום את מטוס הססנה.

אילוס אילוסטרציה מטוס שיעור טיסה  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

מקס, גבר בשנות ה-30 לחייו, קרא לעזרה מגובה של 1,900 מטר אחרי שהמדריך שלו התעלף על כתפו ולא התעורר. "האם אתה יודע איך לתפעל מטוס?", שאלו אותו במגדל הפיקוח. "זה השיעור הראשון שלי", אמר סילבסטר, וסיפר שמעולם הוא לא הנחית מטוס.

 

כשמגדל הפיקוח הבינו את חומרת המצב הם השיבו: "הדבר הראשון שאנחנו הולכים לעשות זה לוודא שהכנפיים נשארות למעלה". מקס קיבל הנחיה שלא להנמיך טוס, ולטוס מעל מסלול הנחיתה כדי שיראה את תנאי השטח שאיתם יצטרך להתמודד בנחיתה.

אילוס אילוסטרציה מטוס קל ססנה  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

"אתה עושה עבודה מצוינת", אמרו למקס במגדל הפיקוח, והזעיקו אדם שמתמחה במטוס הססנה. "אני יודע שאתה מתוח מאוד", אמר לו אותו מומחה. "אבל אתה עושה עבודה נהדרת ואנחנו הולכים לעזור לך לרדת לקרקע, אוקיי?". הדרמה הגיעה לשיאה כ-20 דקות אחר כך, כשמקס הצליח לנחות בשלום. "עשית את זה בחור!", הריעו לו במגדל הפיקוח. "כל הכבוד. זה מדהים!".

 

מדריך הטיסה הובהל לבית חולים במצב יציב. החברה שמעסיקה את המדריך, "אייר אוסטרליה אינטרנשיונל", העניקה לו למקס תעודה לציון טיסת הסולו הראשונה שלו. "זה יכול היה להיגמר רע מאוד", אמר בעלי החברה צ'אק מקאלווי. "אבל הכול הסתדר, בעיקר בזכות שיתוף הפעולה של המגדל".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
"כל הכבוד, זה מדהים", הריעו במגדל הפיקוח
צילום: shutterstock
מומלצים