שתף קטע נבחר

השריפות ביערות הגשם: משלחת כבאים ישראלית לאמזונס

נתניהו סיכם עם נשיא ברזיל בולסונרו על סיוע במאבק בשריפות המשתוללות - ומשלחת של לוחמי אש המתמחה בטיפול בדליקות יער וחורש יצאה למדינה. בולסונרו צייץ: "מקבלים את התמיכה המיוחדת של ישראל"

משלחת לוחמי אש (צילום: תיעוד מבצעי כב
המשלחת שיצאה לברזיל(צילום: תיעוד מבצעי כב"ה)

כשבוע וחצי לאחר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לנשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו, כי ישראל תסייע למדינתו במאבק בגל השריפות ביערות הגשם באמזונס - יצאה הערב (ג') משלחת של לוחמי אש המתמחה בשריפות יער וחורש.

 

 


האמזונס נשרף (צילום: AFP)
אש באמזונס(צילום: AFP)

המשלחת תספק סיוע והעברת ידע וניסיון מקצועי לרשויות בברזיל, לרבות הממשלה, גורמי צבא וכבאות והצלה הפועלים באזורי הדליקות. המשלחת מונה 11 מומחים בתחומי חילוץ, הצלה, מודיעין ושריפות יער וחורש. בראש המשלחת עומד תת-טפסר יאיר אלקיים, סגן מפקד מחוז צפון. נציב הכבאות וההצלה מוביל את המהלך בארץ, כשאת התיאומים בברזיל מנהלת שגרירות ישראל בברזיליה ונספח צה"ל במדינה.

 

בנימין נתניהו ונשיא ברזיל ז'איר בולסונרו בהצהרות לתקשורת  (צילום: יואב דודקביץ')
נתניהו ובולסונרו (צילום: יואב דודקביץ')

ברזיל שריפת שריפה אמזונס (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

ברזיל שריפת שריפה אמזונס (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

בשנה האחרונה התחזקו יחסי ישראל-ברזיל בעקבות ביקור נתניהו במדינה וביקור הגומלין של נשיא ברזיל בארץ - שכלל ביקור ביחידה ללוחמה בטרור (הימ"מ) של משטרת ישראל. בין המדינות קיים שיתוף פעולה מדיני ואסטרטגי הדוק בתחומים שונים. כמו כן, נחתמו הסכמים רבים בתחומי החקלאות, המדע, הבריאות, הסייבר ועוד. ההסכמים הללו תורמים לייצוא הישראלי למדינה הגדולה באמריקה הלטינית.

 

בישראל תכננו בתחילה לשגר מטוס עם חומרים מעכבי בעירה, אך לאחר שלא נמצא התקציב בסך שני מיליון שקלים – הוחלט לשגר צוות של לוחמי אש.

 

לאחר שיחת נתניהו-בולסונרו, בנו של הנשיא, אדוארדו, אף הודיע רשמית כי "ממשלת ישראל תשלח מטוס שיסייע לצבא ברזיל בלחימה בשריפות ביער הגשם באמזונס".

 

נשיא ברזיל עצמו צייץ בטוויטר כי ברזיל קיבלה את העזרה שמציעה ישראל לשגר מטוס עם ציוד כיבוי אש, שיעזור במאמצי הכיבוי באמזונס: "אנו מקבלים את שיתוף הפעולה ואת התמיכה המיוחדת של ישראל במבצע".

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי כב"ה
משלחת הכיבוי
צילום: תיעוד מבצעי כב"ה
מומלצים