שתף קטע נבחר

ארדואן מתלונן: לא נותנים לנו להחזיק בגרעין

נשיא טורקיה לא אמר אמנם שבכוונתו לפעול להשגת נשק גרעיני, אך הביע זעם שנאסר על מדינתו לעשות כן. "ישראל מפחידה אחרים עם זה. אף אחד לא יכול לגעת בה"

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ב טקס ב אנקרה 3 שנים ל ניסיון ה הפיכה (צילום: AP)
"אי-אפשר לגעת בישראל עם הנשק הגרעיני שלה". ארדואן(צילום: AP)

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, התלונן אמש (ד') שלארצו אין נשק גרעיני. הוא אמר שבלתי מתקבל על הדעת שמדינות בעלות נשק גרעיני אוסרות על אנקרה להשיג בעצמה נשק כזה, אך לא התחייב לפעול באופן ממשי כדי להשיגו.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

"יש מדינות שיש להן טילים עם ראשי קרב גרעיניים, לא אחת או שתיים. אבל הן אומרות לנו שאנחנו לא יכולים להחזיק בהם. אני לא יכול להסכים לכך", אמר ארדואן לחבריי מפלגתו, הצדק והפיתוח, בנאום שנשא בעיר סיבאס שבצפון-מרכז טורקיה. "אין אף מדינה מפותחת בעולם שאין לה אותם", הוא טען - באופן שגוי. מדינות רבות בעולם המפותח אינן מחזיקות בנשק עוצמתי שכזה.

רג'פ טאיפ עצרת ארדואן נגד בנימין נתניהו (Photo: AP)
(Photo: AP)

ארדואן רמז בדבריו על כך שהוא רוצה להגן על טורקיה מפני ישראל, שאמנם לא מכירה בכך במסגרת מדיניות העמימות ארוכת השנים שלה, אך לפי פרסומים זרים יש ברשותה ארסנל משמעותי של נשק גרעיני. "יש לנו את ישראל ליד, היא כמעט שכנה. הם מפחידים (מדינות אחרות) בכך שהם מחזיקים בזה. אף אחד לא יכול לגעת בהם", אמר ארדואן.

 

טורקיה חתמה על האמנה למניעת הפצה של נשק גרעיני ב-1980. ב-1996 היא חתמה גם על האמנה למניעת ניסויים גרעיניים, שאוסרת באופן גורף הפעלה של פצצות אטום או מימן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים